    From: Atlantis <m...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Gniazdo SD z pinami lutowanymi "od góry"
    Date: Sat, 30 Mar 2024 08:08:23 +0100

    Jakiś czas temu wspominałem, że zabrałem się za składnie polskiego
    komputerka linuksowego Sarge - projekt sprzed kilkunastu lat, opisywany
    w "Elektronice Praktycznej". Udało mi się złożyć kilka egzemplarzy z
    części, które w większości miałem pod ręką. Najbardziej problematycznymi
    elementami był kontroler Ethernet PHY STE100P oraz konkretne,
    najwyraźniej od dawna nieprodukowane złącze kart SD:

    http://www.tc-tek.com/pdf/TC-X6173-15XXXX(SD).pdf

    Na chwilę obecną mam jeden, niezłożony do końca egzemplarz tego
    komputerka, w którym brakuje właśnie gniazda SD. Przeszukałem sklepy w
    Internecie oraz aukcje (Allegro, eBay, Aliexpress) i nie jestem w stanie
    znaleźć ani tego konkretnego modelu, ani żadnego sensownego zamiennika.
    Ogólnie rzecz biorąc znalazłem bardzo niewiele podobnych gniazdek, w
    których piny byłyby lutowane "od góry", przed okienko w ekranie.

    Przez chwilę miałem pewne nadzieje co do tego gniazdka z oferty TME:
    https://www.tme.eu/pl/details/mx-503500-0991/zlacza-
    do-kart/molex/5035000991/

    Jednak po bliższym sprawdzeniu okazało się, że pola lutownicze wypadają
    w zupełnie innych miejscach.

    Najbliższym było to gniazdo:
    https://allegro.pl/oferta/zlacze-gniazdo-kart-mmc-sm
    d-13385439586
    Pasowałoby idealnie, za wyjątkiem nieco za długich pinów (ale można by
    je skrócić). Niestety jest to gniazdo pod karty MMC, a wiec brakuje w
    nim dwóch skrajnych pinów oraz wyprowadzeń styków detekcji i blokady zapisu.

    Ktoś z was może natknął się kiedyś na jakiś sklep, który jakimś cudem
    miałby jeszcze pasujące złacza w swojej ofercie? A może ktoś posiada
    takie w swoich zapasach i byłby skłonny je odsprzedać? :)