  • 1. Data: 2013-08-08 18:42:37
    Temat: Gwintownik 1/2" a M13
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    chcę przegwintować otwory w jarzmach zacisków hamulcowych po malownaiu
    proszkowym. Potrzebny jest gwintownik M13 którego nawet nie widzę na allegro...
    Kupiłem już dośc tanio na ebayu 1/2" który wymiarami będzie zbliżony do M13 ale
    tak się teraz zastanawiam czy tam skok gwintu nie jest jakiś inny ? No i czemu
    gwintownik M9 na allegro kosztuje 12zł a M13 w necie ponad 100zł ? Na jakości mi
    nei zalezy bo to ma tylko usunąć lakier z gwintu więc szukam po taniości...

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2013-08-08 20:39:01
    Temat: Re: Gwintownik 1/2" a M13
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-08 18:42, X-Man pisze:
> [...]
    > M13 w necie ponad 100zł ? Na jakości mi nei zalezy bo to ma tylko usunąć
    > lakier z gwintu więc szukam po taniości...

    Jeśli chodzi tylko o usunięcie lakieru i śmiecia z gwintu - to
    najprościej samemu sobie zrobić gwintownik :)
    Bierzesz śrubę M13 trochę twardszą i kątówka nacinasz szczelinę przez
    całą szerokość na śruby na długości ok. 5 średnic.
    Następnie z zewnątrz gwint trochę obniżasz (zeszlifowujesz tak, aby
    prawie dojść do dna gwintu - na końcu śruby prawie na 0 a potem łagodnie
    wysokość ma się zwiększać do pełnej na końcu nacięcia.
    I tym ostrożnie i z użyciem oleju czyścisz otwory.
    :)

    Użycie gwintownika 1/2" spowoduje zniszczenie otworów - nie tylko
    średnica jest "zbliżona" - skok również :( - więc nawet jak pierwszy 1-2
    zwoje w otworze nie ucierpią to głębiej będzie masakra i to nawet ciężka
    do stwierdzenia. A śruby będą się trzymały na tych kilku zwojach :( Warto?

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 3. Data: 2013-08-08 22:35:18
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "ZIWK" <w...@o...pl> wrote in message news:ku0oi8$l2s$1@dont-email.me...
    > Jeśli chodzi tylko o usunięcie lakieru i śmiecia z gwintu - to najprościej
    > samemu sobie zrobić gwintownik :)

    no przecież, w końcu to takie proste ;)

    > Bierzesz śrubę M13 trochę twardszą

    20zł i czas na szukanie śruby M13 (rzuć linkiem jak jakąś znajdziesz

    i kątówka nacinasz szczelinę przez
    > całą szerokość na śruby na długości ok. 5 średnic.

    kątówka ze 100zł + z godzina czasu na zabawę

> [...]
    > się zwiększać do pełnej na końcu nacięcia.
    > I tym ostrożnie i z użyciem oleju czyścisz otwory.

    czemu sam na to nie wpadłem :P

> [...]
    > otworze nie ucierpią to głębiej będzie masakra i to nawet ciężka do
    > stwierdzenia. A śruby będą się trzymały na tych kilku zwojach :( Warto?

    w sumie mam jedno jarzmo na zmarnowanie to potestuję bo już jeden gwint jest
    zerwany (z tym że M9 z drugiej strony) jak mi mechanik próbował wkręcić trzpień
    zacisku hamulcowego nie czyszcząc farby ze środka wcześniej

    A na koniec najlepsze zajrzałem właśnie z ciekawosci do ETKI i stoi tam jak wół
    że śruba jest M14x1.5x35 suwmiarką mi wyszło 12 bo mierzyłem tylko otówr w
    jarzmie i dodałem milimetr na gwint jak widać za mało... M14 kupię już bez
    problemu ale dzięki za powyższe rady, widać kreatywność w narodzie nie ginie ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2013-08-08 22:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Aug 2013 17:42:37 +0100, X-Man napisał(a):
> [...]
    > tak się teraz zastanawiam czy tam skok gwintu nie jest jakiś inny ?

    Wysoce prawdopodobne ze inny :-)

    > No i czemu
    > gwintownik M9 na allegro kosztuje 12zł a M13 w necie ponad 100zł ?

    niepopularny rozmiar ?

    J.

  • 5. Data: 2013-08-08 23:00:57
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-08 22:35, X-Man pisze:
> [...]
    > tylko otówr w jarzmie i dodałem milimetr na gwint jak widać za mało...
    > M14 kupię już bez problemu ale dzięki za powyższe rady, widać

    M14 i M14x1.5 to są RÓŻNE gwinty !!
    Ten jest drobnozwojowy - odporniejszy na luzowanie sie pod wpływem
    wibracji i nie da się wkręcić przypadkowej śruby tylko spełniającą
    wszystkie wymagania (materiał i obróbka)

  • 6. Data: 2013-08-08 23:02:30
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Wysoce prawdopodobne ze inny :-)
    > niepopularny rozmiar ?

    to akurat widzę ale koszt produkcji raczej się nei różni na tyle zeby cena była
    10x taka rozumiem cena x2 czy x3 ale bez przesady no nic M14 na ebayu za 2f z
    wysyłką dostałem więc temat zamknięty

    Pzdr
    Piotrek

  • 7. Data: 2013-08-08 23:10:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Aug 2013 17:42:37 +0100, X-Man napisał(a):

    > No i czemu
    > gwintownik M9 na allegro kosztuje 12zł a M13 w necie ponad 100zł ?

    Bo M13 w zasadzie nigdzie nie jest używany.
    Swoją drogą co to za samochód co ma jakiś gwint M13?

    Nie jest to raczej jakieś rozchodzone (być może nawet celowo żeby ułątwić
    celowanie) M12?

  • 8. Data: 2013-08-08 23:16:45
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "ZIWK" <w...@o...pl> wrote in message news:ku10u2$69t$1@dont-email.me...
> [...]
    > nie da się wkręcić przypadkowej śruby tylko spełniającą wszystkie wymagania

    hmmm to skąd u licha mam wziąć taki gwintownik ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 9. Data: 2013-08-08 23:17:36
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Bo M13 w zasadzie nigdzie nie jest używany.
    > Swoją drogą co to za samochód co ma jakiś gwint M13?
    > Nie jest to raczej jakieś rozchodzone (być może nawet celowo żeby ułątwić
    > celowanie) M12?

    poprawka to M14x1.5 VW/Skoda/Audi

    Pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2013-08-08 23:21:21
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "X-Man" <k...@w...pl> wrote in message
    > hmmm to skąd u licha mam wziąć taki gwintownik ;)

    takie coś kupiłem:

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item
    =111009063110&ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160

    to jest zły czy dobry bo coś tam piszą o 1.5mm ale nei wiem jak to się ma do
    tego M14x1.5

    pzdr
    Piotrek