  • 1. Data: 2013-08-09 10:59:44
    Temat: Krakow -> Legnica , ktoredy najskuteczniej z oszczednoscia ?
    Od: t...@g...com

    Nie chce placic pelnych stawek za A4 ale tez nie zamierzam jechac 60-70 za jakims
    tirem na jednopasmowej drodze lokalnej lub krajowej. Czy mozecie zasugerowac jakas
    optymalna trase ?

    Osobiscie myslalem jechac z Krakowa do Trzebini, potem A4 do Jaworzna, z Jaworzna
    zjazd na S1 (wschodnia obwodnica GOP) i powrot na A4, nastepnie przejechac platnym
    odcinkiem do Strzelec Opolskich i dalej juz 94 do Brzegu gdzie powrot na A4 i juz
    prosto do Legnicy.

    - Telemach -

  • 2. Data: 2013-08-09 11:06:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Telemach31337,

    Friday, August 9, 2013, 10:59:44 AM, you wrote:

> [...]
    > na A4, nastepnie przejechac platnym odcinkiem do Strzelec Opolskich
    > i dalej juz 94 do Brzegu gdzie powrot na A4 i juz prosto do Legnicy.

    Kombinujesz jak koń pod górę i marnujesz mnóstwo czasu, żeby
    zaoszczędzić mniej niż 10PLN? Więcej stracisz na paliwie rozpędzając
    się i hamując przez wiochy.

    Z Brzegu nie ma wjazdu na A4. Żeby z 94 wjechać na A4 w tamtej okolicy
    musisz nadrobić sporo kilometrów. Nie ma wjazdu na A4 z drogi krajowej
    39. Musisz wracać z 39 drogą 403 i 401 na węzeł Przylesie - to bez
    sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-08-09 11:15:39
    Od: t...@g...com

    > Z Brzegu nie ma wjazdu na A4. Żeby z 94 wjechać na A4 w tamtej okolicy

    czyli odcinka Gliwice - Wroclaw nie oplaca sie omijac bo wiecej sie spali paliwa niz
    oszczednosci zrobi ?

    - Telemach -

  • 4. Data: 2013-08-09 12:53:32
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-09 11:15, t...@g...com pisze:

    > czyli odcinka Gliwice - Wroclaw nie oplaca sie omijac bo wiecej sie spali paliwa
    niz oszczednosci zrobi ?

    > - Telemach -

    Jeśli nasz rozum, a nie ulegniesz "demonowi prędkości" i będzie Ci
    obojętne, że inni jadą szybciej to tak. Zakładasz sobie stałe 100 i z
    wielkim wyprzedzeniem zwalniasz co najwyżej odpuszczając pedał gazu,
    oraz gwałtownie przyspieszasz do tych swoich 100...

    koszt 16zł - czyli mniej niż 3 litry paliwa - a tyle stracisz (nie
    licząc nerwów!) na przyspieszaniach hamowaniach , snuciu się za
    traktorem... Jak trafisz na "suszarkę/polaroida" to całkiem :)

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 5. Data: 2013-08-09 12:58:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Nie chce placic pelnych stawek za A4

    Od Gliwic do Wroclawia kosztuje to 16zl i IMO - jest warte swojej
    ceny.
    Co innego haracz dla Staleksportu - tez chyba 16 zl za 40 czy tam 50
    km.

    >Osobiscie myslalem jechac z Krakowa do Trzebini, potem A4 do
    >Jaworzna,

    Rozumiem ze jest juz jakis zjazd na Jaworzno z ominieciem bramki ?

    >z Jaworzna zjazd na S1 (wschodnia obwodnica GOP) i powrot na A4,
    >nastepnie przejechac platnym odcinkiem do Strzelec Opolskich i dalej
    >juz 94 do Brzegu gdzie powrot na A4 i juz prosto do Legnicy.

    A sprawdzales czy nie nadrobisz kilometrow ? i to wiecej niz ta
    "oszczednosc" warta ?

    J.

  • 6. Data: 2013-08-09 13:15:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
> [...]
    >krajowej
    >39. Musisz wracać z 39 drogą 403 i 401 na węzeł Przylesie - to bez

    Nie jest tak zle - albo przed Brzegiem pojedzie droga 462, gdzie
    "nadlozy" moze ze 3km,
    albo za Brzegiem w Godzikowicach skreci na 346 - co polecam, bo droga
    szybka ... o ile sie na chlopcow radarowcow nie natknie.

    Tzn - mam na mysli tylko nadlozenie w okolicach Brzegu w stosunku do
    linijki, bo w calosci te kombinacje to go beda 10-15 km kosztowaly ...
    w celu zaoszczedzenia 10 zl.

    Generalnie bezsens ... ale jak kolejki na bramkach beda duze ... no
    tak, ale bramki to kolega chce zaliczyc :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-08-09 14:11:41
    Od: t...@g...com

    > Rozumiem ze jest juz jakis zjazd na Jaworzno z ominieciem bramki ?

    bramke masz w Balicach, ominiecie to wlasnie jazda 79 do Trzebini a potem juz
    bezplatny wjazd na A4 i przed Jaworznem bezplatny zjazd

    > A sprawdzales czy nie nadrobisz kilometrow ? i to wiecej niz ta
    > "oszczednosc" warta ?

    warto i wielu ludzi ktorych znam tak wlasnie jezdzi

  • 8. Data: 2013-08-09 14:22:39
    Od: t...@g...com

> [...]
    > albo za Brzegiem w Godzikowicach skreci na 346 - co polecam, bo droga
    > szybka ... o ile sie na chlopcow radarowcow nie natknie.

    Liczac ze platny odcinek jade jedynie Gliwice-Strzelce Opolskie a potem Mlodoszowice
    - Wroclaw to wychodzi jakies okolo 8zl oplaty zamiast 16zl przy nadrobieniu 10km.
    Jezdze na LPG wiec cena za kilometr nie wychodzi tak tragicznie. Wszystko zatem
    rozbija sie o to czy ta oszczednosc 8zl - 10km = oplacalnosc. Inna opcja to dolozyc
    jeszcze 5km i w ogole nie jechac A4 tylko 94+346 i wtedy oszczednosc wynosi 16 -
    15km.

    Z tego co widze po mapie korkow to przez Godzikowice wcale nie jest szybko bo korki
    sa w Gaju Olawskim.

    - Telemach -

  • 9. Data: 2013-08-09 16:05:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Telemach31337,

    Friday, August 9, 2013, 11:15:39 AM, you wrote:

    > czyli odcinka Gliwice - Wroclaw nie oplaca sie omijac bo wiecej sie
    > spali paliwa niz oszczednosci zrobi ?

    Była mowa o omijaniu odcinka Strzelce Opolskie-Brzeg - na tym
    zaoszczędziłbyś 8.50PLN na opłatach i zmarnował godzinę na przejeżdżaniu
    przez Strzelce Opolskie i Opole (wahadło na obwodnicy) oraz zawracaniu
    do węzła Przylesie. Na dokładkę jest to co najmniej 10km dalej (jeśli
    skręcisz w Łosiowie i nie pojedziesz na Brzeg, bo jak się zapomnisz,
    to 17km).

    Jadąc spokojnie autostradą spalisz mniej paliwa, niż jadąc przez
    miasta i wiochy szczególnie przy zagrożeniu korkiem na obwodnicy
    Opola.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-08-09 16:11:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Telemach31337,

    Friday, August 9, 2013, 2:11:41 PM, you wrote:

    > bramke masz w Balicach, ominiecie to wlasnie jazda 79 do Trzebini a
    > potem juz bezplatny wjazd na A4 i przed Jaworznem bezplatny zjazd
    > warto i wielu ludzi ktorych znam tak wlasnie jezdzi

    Mieszkam w Opolu i wolę do Wrocławia pojechać autostradą dalej niż
    kwitnąć w korkach od Godzikowic. Moja godzina czy więcej jest warta
    znacznie więcej niż 6.80PLN (w moim przypadku).

    W Twoim przypadku, wybierasz się w dłuższą trasę. "Oszczędność"
    oznacza większe zmęczenie i większe prawdopodobieństwo wypadku.
    Jak zaczniesz tak "oszczędzać" to wskoczy Ci dodatkowy postój z
    posiłkiem a posiłki przy trasie droższe są niż zazwyczaj.

    Tak, wiem - zaraz mi napiszesz, że kanapki weźmiesz...

    --
    Best regards,
    RoMan