  • 1. Data: 2012-03-07 12:59:16
    Temat: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?

    http://www.dealextreme.com/p/h7-5w-102-smd-led-6500k
    -460-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51062 H7
    http://www.dealextreme.com/p/h7-4w-18-smd-led-6500k-
    216-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-dc-12v-51325 H7
    http://www.dealextreme.com/p/h7-3-5w-68-smd-led-6500
    k-310-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51060 H7
    http://www.dealextreme.com/p/h4-5w-102-smd-led-6500k
    -460-lumen-white-fog-lights-for-car-12v-pair-51110 H4
    http://www.dealextreme.com/p/h1-3-5w-68-smd-led-6500
    k-310-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51061 H1

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-03-07 13:05:09
    Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Eneuel Leszek Ciszewski

    > H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?

    Dobrze się czujesz?

  • 3. Data: 2012-03-07 13:17:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "to" 4f574ef5$0$1229$6...@n...neostrada.pl

    > Dobrze się czujesz?

    Trudne pytanie. Póki nie czytam ludzi takich jak Ty -- nieźle.

    Wcześniej czy później żarówki ustąpią LEDkom. A że zarobią na
    tej podmianie nie {} polskie sklepiki, ale zagraniczne sklepy
    wysyłkowe -- to chyba dobrze. Po co budować sklepy polskie,
    które zostaną sprzedane komuś spoza Polski, skoro można od
    razu zbudować sklep niepolski?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-03-07 13:30:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-03-07 13:17, *Eneuel Leszek Ciszewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Wcześniej czy później żarówki ustąpią LEDkom.

    Wtedy kiedy pojawią się do nich odpowiednie lampy. Te "żarówki", które
    podlinkowałeś są tylko do lamp przeciwmgielnych a i tam pewnie świecą
    gdzie popadnie.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2012-03-07 13:58:18
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > co z ich legalnością?

    Nie ma, bo brak im homologacji.

  • 6. Data: 2012-03-07 15:02:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mirek Ptak" jj7ke9$6f3$...@m...internetia.pl

    > Wtedy kiedy pojawią się do nich odpowiednie lampy.

    Na szczęście inne oświetlenie samochodowe jest realizowane
    LEDkami. może i reflektory wkrótce takie będą. Pojedyncze
    LEDki o mocy elektrycznej 50W są.

    > Te "żarówki", które podlinkowałeś są tylko do lamp przeciwmgielnych

    Chyba tak.

  • 7. Data: 2012-03-07 15:44:12
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie ma, bo brak im homologacji.

    Brak homologacji nie oznacza nielegalności :-). Jak
    zastosuję je do oświetlania placu budowy to posadzisz mnie
    do ancla?

  • 8. Data: 2012-03-07 16:09:46
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Legalnie można sobie w domu, ogródku, no może w takim samochodziku do bujania
    dzieci zainstalować.
    Włożyć do reflektora skonstruowanego dla żarówek halogenowych i wyjechać na
    drogę nie można.
    Klasyczne reflektory projektowane są dla (prawie) punktowego źródła światła i
    tylko z takim dadzą wiązkę przepisowo oświetlającą drogę.
    Tutaj każda z diodek jest inaczej umieszczona w stosunku do ogniska reflektora i
    razem da to strumień rozmyty na wszystkie strony.
    Nawet do przeciwmgielnyh się nie nada, bo tam jest istotna równa granica
    odcięcia plamy świetlnej od góry, by nie rozświetlać mgły przed oczami kierowcy.
    Jedyne, do czego mogłoby się to nadawać to być może światła do dziennej jazdy,
    które mają świecić do przodu szeroką wiązką - byle nie za mocno, jest na to
    norma.

  • 9. Data: 2012-03-07 16:22:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
    >http://www.dealextreme.com/p/h7-5w-102-smd-led-6500
    k-460-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51062
    >H7

    Pomijajac formalnosci - to przede wszystkim one sie kompletnie do
    samochodu nie nadaja.
    Zarowka Hn ma wlokno umieszczone w konkretnym miejscu, i wspolpracuje
    z reflektorem ktory ksztaltuje odpowiednia wiazke.
    A tym czyms to wyjdzie g* nie wiazka.

    Homologacji oczywiscie nie maja, i nie dostana, bo wlokno w miejscu
    nieprzepisowym. A auto kompletnie zle swieci i policja bedzie miala
    calkowita racje jak dowod zabierze, a moze nawet lawete wezwie w nocy.

    J.

  • 10. Data: 2012-03-07 16:30:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > Homologacji oczywiscie nie maja, i nie dostana, bo wlokno w miejscu
    > nieprzepisowym. A auto kompletnie zle swieci i policja bedzie miala
    > calkowita racje jak dowod zabierze, a moze nawet lawete wezwie w nocy.

    Z tego co zauważyłem najbardziej oślepiają reflektory adaptacyjne w
    nowych SUV-ach (im bardziej "inteligentne" i im wyżej umieszczone tym
    gorzej).

    Te ledy raczej nikogo nie oślepią, szczególnie w przeciwmgłowych, ale i
    we mgle lepsze nie będą niż zwykłe żarówki, tylko raczej gorsze. Poza tym
    do przeciwmgłowych to prędzej jest sens włożyć żółte żarówki, a nie
    niebieskawe.