  • 1. Data: 2009-03-18 08:55:33
    Temat: HP NC6000 nagrzewa się w okolicy portów USB
    Od: Alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    Witam,

    Mam problem z HP NC6000 i nie potrafię sobie poradzić mi znanymi
    metodami. W miejscu, w którym znajduje się dysk twardy, komputer
    nagrzewa się znacznie ponad normę - dysk twardy nie jest problemem,
    ciepło generuje jakiś układ pod nim. Gdy laptop jest wyłączony, ale jego
    bateria jest naładowana i włożona - wysoka temperatura również się
    pojawia. Nagrzewa się zarówno pod Ubuntu jak i pod Windows XP SP3, więc
    jest to problem sprzętowy. Starałem się znaleźć jakieś informacje o
    układzie płyty głównej, ale bez powodzenia.

    Chłodzenie jest sprawne, komputer jest czysty, a strona, po jakiej się
    grzeje, nawet nie ma wentylatora.

    Stabilność komputera nie jest zachwiana, wydaje się pracować normalnie -
    ponadto - nie był używany do gier (ciężko by było... :) ) a używałem
    go rzadko.

    Czy ktoś z użytkowników laptopów z tej rodziny spotkał się z tym
    nietypowym zachowaniem? Może jest coś, co mogę zrobić w domowych warunkach?

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi,
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-03-18 22:19:16
    Temat: Re: HP NC6000 nagrzewa się w okolicy portów USB
    Od: ak <a...@w...xxx.pl>

    Alenson pisze:
> [...]
    > nietypowym zachowaniem? Może jest coś, co mogę zrobić w domowych warunkach?
    >
    > Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi,

    Możesz sprawdzić porty czy przypadkiem nie ma zwarcia w środku gniazda
    USB Np wygięty styk zasilania --skrajny prawy.
    U mnie podobne objawy wystąpiły w wyniku uszkodzenia gniazda, HP9420
    grzał sie niemiłosiernie. Przez brutalne wciskanie wtyczki powyginały
    sie styki w gnieździe USB. USB pracował poprawnie przez jakiś czas
    dopiero pod koniec zdechł. Po wymianie gniazda problemy zniknęły.
    Kosztowało ok 150zł
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-03-19 08:01:42
    Od: Alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    ak pisze:

> [...]
    > sie styki w gnieździe USB. USB pracował poprawnie przez jakiś czas
    > dopiero pod koniec zdechł. Po wymianie gniazda problemy zniknęły.

    Dzięki. Nie znalazłem żadnych widocznych uszkodzeń, ale to może być
    dobry trop - Ubuntu zaczęło zgłaszać błędy z USB przy uruchamianiu
    systemu. Jest jakiś sposób, aby programowo odciąć USB na jakiś czas?
    Przeżyję bez niego do czasu wymiany.

  • 4. Data: 2009-03-19 11:14:40
    Od: ak <a...@w...xxx.pl>

    Alenson pisze:

> [...]
    > dobry trop - Ubuntu zaczęło zgłaszać błędy z USB przy uruchamianiu
    > systemu. Jest jakiś sposób, aby programowo odciąć USB na jakiś czas?

    w Biosie
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-03-20 08:22:43
    Od: Alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    ak pisze:

    > w Biosie
    > Andrzej

    Kolejne dzięki :). Ten model nie daje takiej możliwości. Trudno,
    pozostaje naprawa.
    Pozdrawiam!