  • 41. Data: 2004-04-06 10:47:41
    Temat: Re: Hakiery
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    [...]

    Najlepiej niech futszak robi za moderatora maili wysylanych do irc@
    w sprawach k-line. W MODT wpiszcie jego maila i poproscie go aby
    forwardowal tylko te co madrzejsze ;P

    januszek

  • 42. Data: 2004-04-06 13:28:27
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Chrószcz Sławomir <s...@r...spampl> pisze:

    >Mylisz się.
    >powodowana != koordynowana

    Koordynowana? Co masz na myśli? Jeśli zrozumiałeś mój post jako
    oskarżenie osób odpowiedzialnych za konkretne sieci IRC to
    jest to oczywiście błędna interpretacja.

    IRC jest wg. mnie najczęstszą przyczyną tych ataków w tym
    sensie, że idioci bawiący się w ddos na IRC najczęściej znajdują
    powody do swoich szczeniackich zabaw.

  • 43. Data: 2004-04-06 14:15:30
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> pisze:

    >Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że K-line to tylko jeden z wielu
    >powodów ataków DDoS. Niektóre inne to:

    Kilka przykładów z ostatniego tygodnia (1 host):

    - 3h tcp-syn floodu na 22, bo abuser nie otrzymał statusu
    operatora, a w zamian został wyproszony z kanału
    - ~15m tcp-syn floodu na 80, bo użytkownik serwera miał nick,
    który 'należał' to abusera
    - dwa razy po ok. 2h udp floodu z niewyjaśnionych przyczyn
    - 3h udp floodu, bo abuserowi nie spodobała się wypowiedź
    jednego z użytkowników

    >Kilka razy rozmawiałem z takimi. Są święcie są przekonani (albo tylko
    >udają to święte przekonanie), że
    >a) mają rację
    >b) IRC należy do nich (i tylko do nich)
    >c) DDoS to tylko drobna złośliwość, prztyczek w nos zaledwie dla
    > atakowanego
    >d) nikomu innemu się krzywda nie dzieje
    >e) są bezkarni
    >f) wolno im

    Najgorsze, że w ich opini nie robią nic złego i nie powodują
    żadnych strat. Nie są w stanie pojąć, że ich debilne zabawy nie
    kończą się na 'ping timeout' sesji nielubianej osoby, a ich
    skutkiem jest także brak dostepu do danego komputera dla innych
    użytkowników. Nie wiem, jak można tego nie rozumieć, ale
    najwyraźniej można.

    >Dla mnie to zwykli internetowi *terroryści*: stawiają żądania,
    >a w przypadku ich niespełnienia atakują DDoS-em.

    Można się pocieszać, że większość z nich jest (z tego co
    zauważyłem) niepełnoletnia, istnieje więc pewna szansa, że z czasem
    zmądrzeją. Z drugiej strony głównie z tego powodu czują się bezkarni.

  • 44. Data: 2004-04-06 18:35:59
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Neas <n...@u...neas.ws> napisał(a):

    > Kilka przykładów z ostatniego tygodnia (1 host):

    Skontaktuj sie z administratorami sieci, w ktorych sa DDoS zombie,
    ustalcie kto koordynuje ataki, kontakt z CERTem i kolejna udana akcja
    policji. Mowie serio.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 45. Data: 2004-04-06 18:42:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Neas <n...@u...neas.ws> writes:

    > Można się pocieszać, że większość z nich jest (z tego co
    > zauważyłem) niepełnoletnia, istnieje więc pewna szansa, że z czasem
    > zmądrzeją. Z drugiej strony głównie z tego powodu czują się bezkarni.

    Ale czy oni to robia przez jakis spoofing i zombie, czy tak zwyczajnie
    - ze swojego PC? A jesli to drugie, to co na to ich dostawcy
    internetu?

    MJ

  • 46. Data: 2004-04-06 18:48:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Ale czy oni to robia przez jakis spoofing i zombie, czy tak zwyczajnie
    > - ze swojego PC? A jesli to drugie, to co na to ich dostawcy
    > internetu?

    Uzywaja zombie, ale nie spoofuja, bo ze wzgledu na powszechnie
    stosowane filtry, jest coraz trudniej.

  • 47. Data: 2004-04-06 19:22:35
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    >Ale czy oni to robia przez jakis spoofing i zombie, czy tak zwyczajnie
    >- ze swojego PC? A jesli to drugie, to co na to ich dostawcy
    >internetu?

    Ze swojego PC to raczej by nie byli w stanie. ;-)

    Infekują trojanami użytkowników dziurawych windowsów (preparują
    stronę www która powoduje automatyczną instalację trojana na
    systemach niezbyt up-to-date). Te trojany łączą się z ircd
    postawionym na jakimś serwerze i wchodzą na pewien kanał z którego
    można wydawać im polecenia. DDoS to najczęściej zwykły tcp-syn
    flood na jakiś port/jakieś porty, wykonywany naraz przez te
    wszystkie zainfekowane komputery (jest ich zwykle kilkaset).

  • 48. Data: 2004-04-06 20:18:20
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On 06 Apr 2004 20:48:05 +0200, Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>
    wrote:

    >Uzywaja zombie, ale nie spoofuja, bo ze wzgledu na powszechnie
    >stosowane filtry, jest coraz trudniej.

    Ha, ha. Znakomity dowcip. W ciągu ostatnich 3 miesięcy dostałem kilkadziesiąt
    (!) maili od osób, których komputery rzekomo były atakowane przez
    149.156.119.1 (tak, cały czas chodzi o ten atak opisany na
    <http://www.irc.pl/news>). Ostatni taki mail przyszedł przedwczoraj.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 49. Data: 2004-04-06 20:18:59
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-05, Neas <n...@u...neas.ws> wrote:

    > Wydaje mi się, że większość ataków jest w jakiś sposób
    > powodowana 'przez' IRC. Mylę się?

    Nie mam żadnych danych, żeby to potwierdzić/zaprzeczyć, nie prowadzę
    statystyk. Możliwe, że tak jest.

    Zauważ jednak, że ja pisałem o atakach na server IRC, a nie powodowane
    przez IRC - bo 'powodowane przez IRC' może oznaczać, że jakiemuś
    bambusowi nie spodoba się, że dostał bana od kogoś, kto ma gdzieś konto
    i pojedzie DDoSem w server owo konto obsługujący. I to ma się nijak do
    głupot produkowanych przez imć Futszaka o pośredniej winie Beetha za
    zamieszanie.

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 50. Data: 2004-04-06 20:26:02
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-06, Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy> wrote:

    > Skontaktuj sie z administratorami sieci, w ktorych sa DDoS zombie,
    > ustalcie kto koordynuje ataki, kontakt z CERTem i kolejna udana akcja
    > policji. Mowie serio.

    Ja się kontaktowałem. Na paręnaście abuse@, które zgłosiłem, z logami i
    wszystkim, dostałem dwie odpowiedzi. Jedna od dość lamowatej sieci
    kablowej, z wpisanymi w RIPE adresami z @wp.pl ;), nawet byli gotowi do
    współpracy, ale następny atak z ich sieci się nie pojawił. Druga
    odpowiedź była znowu z kablówki, ale poza "Prosimy o cierpliwość,
    dochodzimy, kto to zrobił" nic więcej nie otrzymałem.

    Oczywiście, TPSA, Netia, TK Telekom radośnie milczą.

    A sprawcę znam, tylko jakichkolwiek twardych dowodów brak.

    Czy coś przeoczyłem w procedurze?

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --