  • 1. Data: 2011-09-22 19:38:05
    Temat: Hamowanie elektrowni wiatrowej 3kW
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mam wiatrak jak w temacie i jak wieje zbyt silny wiatr lub nie ma obciążenia
    to cała moc idzie w grzałki zrzutowe. Problem mam, gdy jest za silny wiatr
    bo grzałki załączają się na 100% i prawie zatrzymują wiatrak. A ja bym
    chciał żeby się nadal kręcił dając użyteczną moc. Dlatego chciałbym zasilać
    te grzałki pwm-em w sprzężeniu z napięciem prądnicy. Sterownik sobie
    zrobię, zostawię opcję permanentnego hamownia w razie awarii ale jak
    posterować mosfety i jakie, żeby dały radę z 3kW? Pradnica zasila bojler i
    zestaw akumulatorów. Na wyjściu układu jest napięcie stałe, prądnica
    jednofazowa.

    PC

  • 2. Data: 2011-09-23 18:36:41
    Temat: Re: Hamowanie elektrowni wiatrowej 3kW
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 22, 9:38 pm, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > posterować mosfety i jakie, żeby dały radę z 3kW? Pradnica zasila bojler i
    > zestaw akumulatorów. Na wyjściu układu jest napięcie stałe, prądnica

    Moja sugestie sa dwie:
    1. zmienic uklad grzalek aby wlaczaly sie stopniowo. Slabe bo nie
    chcesz aby podczas duzej wichury wiatrak wogole sie krecil i byl
    ustawiony na wiatr. Zakladam ze masz jakis system bezpieczenstwa
    (jesli masz ogon to taki mechanizm go zgina o 90stopni co powoduje
    ustawienie wiatraka w poprzek wiatru).
    2. Wywalic ogon i ustawiac sie na wiatr elektronicznie. Koszt niezbyt
    duzy a pozytek dosyc spory:
    -ustawianie na wiatr inteligentne (na mikrokontrolerze)
    -statystyki z kierunkiem wiatrow
    -Awaryjne ustawianie wiatraka w poprzek wiatru w przypadku wichury
    -obejscie problemu skrecania kabla w przypadku pradnicy w gondoli
    -stabilniejsza praca wirnika (mniej narazony na zginanie)

  • 3. Data: 2011-09-26 07:53:30
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >-obejscie problemu skrecania kabla w przypadku pradnicy w gondoli
    >-stabilniejsza praca wirnika (mniej narazony na zginanie)

    Wiatrak ma funkcję obracania przy zbyt silnym wietrze, nad kontrolą
    kierunku też już pracuję ;)

    PC