  • 1. Data: 2011-09-22 18:12:32
    Temat: Nowe promocje Texasa
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Witam,
    może komuś się przyda informacja, że Texas Instruments uruchamia nowy
    portal http://tideals.com/ , na którym ma być możliwość nabycia po
    obniżonych cenach ich zestawów uruchomieniowych.

    BTW - z ciekawszych zestawów uruchomieniowych TI mam właśnie w łapkach
    (a dokładniej na łapce ;-)) MetaWatch, czyli MSP430 z czujnikiem
    przyspieszenia i BlueToothem w formie zegarka. Fajny gadżet, choć trochę
    duży ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 2. Data: 2011-09-22 18:35:57
    Temat: Re: Nowe promocje Texasa
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.09.2011 20:12, Michał Baszyński pisze:
> [...]
    > (a dokładniej na łapce ;-)) MetaWatch, czyli MSP430 z czujnikiem
    > przyspieszenia i BlueToothem w formie zegarka. Fajny gadżet, choć trochę

    I trochę drogi ;)
    Ja mam chronosa - też fajny, szkoda, że taki duży i wyświetlacz
    segmentowy a nie graficzny. No i ich własna technologia a nie bluetooth
    trochę boli.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-09-22 19:03:17
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-09-22 20:35, Michoo pisze:

    > I trochę drogi ;)

    darowanemu koniowi .. ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2011-09-23 22:32:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message

    > darowanemu koniowi .. ;-)

    TI usilnie promuje te swoje chipsy MSP430 już od lat i jakoś
    nie mogą się one zagnieździć nigdzie - nie są tak popularne
    jak 32-bitowe procesory NXP. 16-bitowce to już chyba historia.

  • 5. Data: 2011-09-24 11:27:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/09/2011 23:32, Pszemol wrote:

    > TI usilnie promuje te swoje chipsy MSP430 już od lat i jakoś
    > nie mogą się one zagnieździć nigdzie - nie są tak popularne
    > jak 32-bitowe procesory NXP. 16-bitowce to już chyba historia.

    Zdziwilbys sie. Nie sa popularne wsrod hobbystow, ale nie powiem ze
    MSP430 nie sa popularne (tam, gdzie dla nich miejsce, czyli urzadzenia o
    bardzo malym poborze pradu).

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2011-09-24 16:52:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Zdziwilbys sie. Nie sa popularne wsrod hobbystow, ale nie powiem ze MSP430
    > nie sa popularne (tam, gdzie dla nich miejsce, czyli urzadzenia
    > o bardzo malym poborze pradu).

    Teraz już nie pamiętam dokładnie modelu cpu ani nawet czy to
    był 32-bitowy procek NXP czy ST ale miał dużo lepsze parametry
    poboru mocy od serii MSP430 dając kompatybilny ze wszystkim
    rdzeń ARMa 32-bitowy a nie jakiś 16-bitowy wybryk przyrody :-)
    Byłem na jakimś seminarium i się z nim zapoznałem tylko po
    łebkach, stąd nie pamiętam szczegółów...

  • 7. Data: 2011-09-24 19:34:16
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-09-24 00:32, Pszemol pisze:

    > TI usilnie promuje te swoje chipsy MSP430 już od lat i jakoś
    > nie mogą się one zagnieździć nigdzie - nie są tak popularne
    > jak 32-bitowe procesory NXP. 16-bitowce to już chyba historia.

    oj, mylisz się. Jest tego sporo, ale mało kto o tym wie, co w środku
    siedzi. Pierwszy z brzegu przykład to multimetr Fluke 87 V. Drugi - to
    aż się zdziwiłem - dozymetr/radiometr Terra, który to Ukraińcy tłuką
    tysiącami i wszystko na pniu mają sprzedane do Japonii

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2011-09-24 21:51:15
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/09/2011 17:52, Pszemol wrote:
> [...]
    > Byłem na jakimś seminarium i się z nim zapoznałem tylko po
    > łebkach, stąd nie pamiętam szczegółów...

    A popatrz Ty ile te 32 bity pradu biora podczas pracy.
    MSP430 jest w stanie zejsc do nieprzyzwoicie niskich poborow pradu (ja
    widze roznice w poborze pradu jak _jedno_ mnozenie dopisze do programu).

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2011-09-25 00:31:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jerry1111 wrote:

    > A popatrz Ty ile te 32 bity pradu biora podczas pracy.
    > MSP430 jest w stanie zejsc do nieprzyzwoicie niskich poborow pradu (ja
    > widze roznice w poborze pradu jak _jedno_ mnozenie dopisze do programu).

    Też uważam MSP430 za dobre w niektórych zastosowaniach. Ostatnio moje
    ustrojstwo działało 3 miesiące na dwóch LR03 (AAA dla hamerykanów) na
    okrągło wysyłając 10x na sekundę radio-datagramy z napięciem baterii,
    temperaturą i stanem logicznym na porcie 8 bitów. Praktycznie wszystko zżera
    nadajnik, procesor pobiera średnio kilka ?A.

    Waldek

  • 10. Data: 2011-09-25 08:52:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > MetaWatch, czyli MSP430 z czujnikiem
    > przyspieszenia i BlueToothem w formie zegarka. Fajny gadżet, choć trochę
    > duży ;-)

    Narazie poza blutem nie bardzo wiadomo jak wykorzystac reszte i co
    wlasciwie jest ta reszta.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa