  • 11. Data: 2010-05-15 22:02:51
    Temat: Re: Hasło na HDD
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Jak chcesz miec pewnosc, ze nikt nie odczyta twoich danych (np. po
    > kradziezy), musisz zaszyfrowac dysk lub wybrane na nim partycje.

    > W zaleznosci od systemu operacyjnego, mozna to robic roznami sposobami.

    Widziałem dyski, które mają na obudowie klawiaturę numeryczną i po podłączeniu
    trzeba z tej klawiaturki wbić kod aby uzyskać dostęp do danych. Nie wiem na ile
    to jest bezpieczne, ale rozwiązanie fajne bo nie wymaga dodatkowego
    oprogramowania.

    Ale generalnie byłbym bardziej za pełnodyskowym szyfrowaniem np. Bit Locker z
    Windows 7/Vista +miniaturowy pendrive/klucz do odszyfrowania.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2010-05-15 22:44:41
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Czy można jakoś założyć hasło na HDD?

    Nawet jeśli założysz, dane można odczytać, jeśli komuś zależy. Powiedzmy w
    kilka godzin od kradzieży.
    Jeśli naprawdę Ci zależy, lepsze jest szyfrowanie dysku. Wtedy, zakładając,
    że nikt nie zna Twojego hasła i nie podrzucono Ci keyloggera, dotarcie do
    danych na dysku może trwać od kilku tygodni do kilkuset lat, zależnie od
    długości hasła i mocy obliczeniowej użytej do jego łamania. Ale to by
    musiało komuś naprawdę zależeć...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 13. Data: 2010-05-15 22:56:02
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** =Marcos= <m...@w...nospamnospam.info> wrote:

> [...]
    > keyloggera, dotarcie do danych na dysku może trwać od kilku tygodni do

    Kilkuset lat? Nie oszukujmy się - typowe hasło dajmy na to 10 znaków jest bez
    problemu do złamania jeżeli system nie implementuje opóźnień - opóźnień w
    sensie np. 5 prób na 10 minut i blokada na godzinę.

    W przypadku dysku nie jest zaimplementowana taka blokada.

    Czysto teoretycznie to taki zabezpieczony hasłem dysk to po prostu kopiujemy go
    bit po bicie, implementujemy programowo identyczne mechanizmy (o ile je znamy)
    zabezpieczeń, które ma hardware i potem jedziemy hasła brute force.

    Może dużo zachodu ale jeżeli ktoś ma wystarczający motyw aby to robić to hasło
    po prostu złamie i nie jest to kwestia setek lat, ale bardziej właśnie tygodni.

    Jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie to porzuć hasła na rzecz kluczy
    kryptograficznych - w ich przypadku faktycznie możemy mówić o latach, w
    przypadku haseł nie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 14. Data: 2010-05-16 04:41:31
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    W dniu 15-05-2010 23:48, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Am 15.05.2010 23:10, marfi wrote:
    [...]
    > Dziecko, jak masz jakies merytoryczne argumenty, to je przedstaw, a nie
    > piszesz swoje madrosci na temat reklam i sprawozdan CIA.

    Daje się zauważyć z różnych grup ,że ten osobnik tak ma i lubi .

    --
    pzdr
    RyAn

  • 15. Data: 2010-05-16 07:15:13
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    Któregoś razu, "Irokez" tak oto nam wyjawił(a):

    > Na HDD masz soft do tego, tak samo jak na Pendrive

    A możesz, albo ktoś, jakiś polecić? Tak przy okazji..

    Nie uzywam, może ktoś inny podpowie.

    > A co do laptopa to musi się dać, ale do dysku jest osobna opcja zwykle.
    > Przynajmniej na Dell/HP/IBM na których z reguły pracuje.

    No jest i się zrobiło :D
    Bo mam:
    CHANGE HDD MASTER PASSWORD - tu dałem
    CHANGE HDD USER PASSWORD - a tu nie
    Do czego jest te drugie?
    Ok, dałem na jedno i drugie takie samo.
    I najważniejsze teraz, po wyjęciu i włożeniu HDD do innego sprzętu, hasło
    będzie obowiązywać?

    W instrukcji nie ma co do czego? Nie mam Asusa
    Hasło na HDD będzie obowiązywać.
    Sprawdż tylko czy znając hasło uda się na innym laptopie uruchomic ten dysk.
    Bo wiesz.. mam dysk z uszkodzonego Della, a ten hasło koduje na podstawie
    ServiceTAG. No i znajomość hasła nic mi nie daje. Dysk jest fajną podstawką
    pod piwo, jest nieuzywalny.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2010-05-16 08:40:18
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    =Marcos= pisze:

> [...]
    > kilkuset lat, zależnie od długości hasła i mocy obliczeniowej użytej do
    > jego łamania. Ale to by musiało komuś naprawdę zależeć...

    Podejrzewam, że standardowe zabezpieczenia są wystarczające dla
    pytającego. Jeśli chodziłoby o ochronę danych tajnych, nie korzystałby z
    laptopa asusa, miałby do dyspozycji oficera bezpieczeństwa i nie
    zadawałby pytań na grupie.
    Spodziewam, się że chodzi np. o ochronę pliku txt w którym pytający
    przechowuje loginy i hasła do różnych systemów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2010-05-16 10:11:56
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie to porzuć hasła na rzecz kluczy
    > kryptograficznych - w ich przypadku faktycznie możemy mówić o latach, w
    > przypadku haseł nie.

    Masz rację, właściwie miałem na myśli klucz kryptograficzny, a z punktu
    widzenia szarego usera, klucz to też "hasło".
    Tutaj pomocne tabelki: http://www.lockdown.co.uk/?pg=combi&s=articles - ile
    czasu zajmie złamanie klucza używającego konkretnej ilości znaków z
    konkretnego zakresu, przy pomocy różnego rodzaju ataków. Atak klasy F wymaga
    już naprawdę poważnej inwestycji, niższe są dostępne mniej więcej dla
    każdego.

  • 18. Data: 2010-05-16 10:51:51
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo wiesz.. mam dysk z uszkodzonego Della, a ten hasło koduje na podstawie
    > ServiceTAG. No i znajomość hasła nic mi nie daje. Dysk jest fajną

    ServisTAG można sobie zmienić w BIOS (przynajmniej w moim Dell Studio). A
    więc wkładasz do innego Della, zmieniasz ServiceTAG na ten, który miałeś w
    starym laptopie, usuwasz hasło i znowu zmieniasz SeviceTAG na właściwy.

  • 19. Data: 2010-05-16 19:01:22
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > starym laptopie, usuwasz hasło i znowu zmieniasz SeviceTAG na właściwy.

    dysk mam PATA ten zahasłowany
    Do nowego Della Studio go nie wsadzę
    Stare dele nie mają mozliwości zmiany ServiceTAG

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2010-05-16 20:34:33
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > dysk mam PATA ten zahasłowany
    > Do nowego Della Studio go nie wsadzę
    > Stare dele nie mają mozliwości zmiany ServiceTAG

    Może w BIOS nie ma takiej opcji, ale są programy na stronie Della do zmiany
    Servis TAG (i assert TAG), może będzie pasował do Twojego Della. :-)