  • 1. Data: 2008-04-03 07:17:28
    Temat: Homologowany miernik pasma
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Istnieje?
    Podobno tylko homologowane miernikki pasma mogą służyć jako dowód w sądzie?
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2008-04-03 10:43:13
    Temat: Re: Homologowany miernik pasma
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Istnieje?
    > Podobno tylko homologowane miernikki pasma mogą służyć jako dowód w sądzie?
    > :-)

    A co chcesz mierzyć tym miernikiem pasma?

    M.

  • 3. Data: 2008-04-03 13:45:06
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > A co chcesz mierzyć tym miernikiem pasma?

    Podejrzewam, że pasmo i już po dwóch tysiącach maili wszyscy się rozejdą
    w pokoju.

  • 4. Data: 2008-04-03 15:04:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Podejrzewam, że pasmo i już po dwóch tysiącach maili wszyscy się rozejdą
    > w pokoju.

    Chodzi o pasmo PATA czy SATA? ;P

    pansp

    j.

  • 5. Data: 2008-04-03 15:10:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że pasmo i już po dwóch tysiącach maili wszyscy się rozejdą w
    > pokoju.

    "Pasmem" jest np maksymalna prędkość przesyłu danych pomiędzy przyłączem
    abonenckim, a "internetem". Nie jest to "towar handlowy" a własciwie
    krytyczny parametr usługi, którego wielkość należy mierzyć homologowanymi
    urządzeniami?

    Konkretnie mamy np dziecko neostrady kłócące się, że mu net wolno działa, a
    TP broni się np tym, że pomiar prędkości czy pasma, nie został wykonany
    homologowanym miernikiem.

  • 6. Data: 2008-04-03 15:11:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Chodzi o pasmo PATA czy SATA? ;P

    Chodzi o to z kontekstu zdefiniowanego przez nazwę grupy.
    8-)

  • 7. Data: 2008-04-03 18:44:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Chodzi o to z kontekstu zdefiniowanego przez nazwę grupy.

    Pojęcie "homologacja" oznacza procedurę badania czegoś zgodnie
    z normami i/lub przepisami prawa. Czy istnieją w Polsce normy
    określające co to jest pasmo i określające procedury pomiarowe
    tegoż?

    j.

  • 8. Data: 2008-04-03 19:57:25
    Od: wer <b...@n...pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    >
    > Konkretnie mamy np dziecko neostrady kłócące się, że mu net wolno
    > działa, a TP broni się np tym, że pomiar prędkości czy pasma, nie został

    Czyli odpowiadają spadaj na bambus. Ja kiedyś miałem sytuację, że
    zażądali od nas uprawnień na kładzenie kabli ethernetowych. Inaczej nie
    chcieli się zgodzić na położenie 2 kabli w biurowcu. Wykpiłem się
    certyfikatem CCNA :) Ładnie wyglądał i po angielsku. Chodziło oczywiście
    o to, żeby położenie kabli zlecić firmie odpalającej dolę prezesowi
    biurowca.

    wer

  • 9. Data: 2008-04-03 20:58:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > z normami i/lub przepisami prawa. Czy istnieją w Polsce normy
    > określające co to jest pasmo i określające procedury pomiarowe

    Nie wiem. Istnieją?
    A w Unii?

  • 10. Data: 2008-04-03 21:07:08
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    wiadomości news:ft2s5c$jlo$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > a TP broni się np tym, że pomiar prędkości czy pasma, nie został wykonany

    Chcesz mierzyc pasmo do Internetu ? To moze pierw zdefiniuj słowo Internet
    i od razu zobaczusz ze to niemozliwe :)

    A jesli piszesz o homologowane mierniki to chodzi pewnie im (tepsie) o
    miernik
    typowo uzywany do pomiaru lacza pod technologie xDSL, to raczej nie tanie
    zabawki