  • 1. Data: 2011-06-14 05:46:28
    Temat: Hornet wypluwa płyn chłodiczy
    Od: "Kazik" <k...@k...pl>

    Witam grupę,

    Mam pytanko do bardziej doświadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
    temperatury to wypluwa mi płyn chłodniczy przez korek. Co to może być?
    Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Co
    oprócz pompy może być coś nie tak i jak ewentualnie to sprawdzić?

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 2. Data: 2011-06-14 06:09:59
    Temat: Re: Hornet wypluwa płyn chłodiczy
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-06-14 07:46, Kazik pisze:
> [...]
    > Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Co
    > oprócz pompy może być coś nie tak i jak ewentualnie to sprawdzić?

    Jeśli dzieje się tak po dość forsownej jeździe, to podejrzewać można
    jeszcze uszczelkę pod głowicą (częściej), lub pęknięcie owej (na
    szczęście rzadko). Przedmuchy z cylindrów dostają się do układu
    chłodzącego i wywala płyn.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 3. Data: 2011-06-14 07:47:20
    Od: "Kazik" <k...@k...pl>

    Użytkownik "juhass" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzadko). Przedmuchy z cylindrów dostają się do układu chłodzącego i wywala

    Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w
    polowie i nie wywala płynu. Dopiero jak się zatrzymam(np. światła) to
    temperatura rośnie i wywala mi płyn. Próbowałem już odpowietrzyć - włączyłem
    go z otwartym korkiem i dolewałem płynu przy pracującym silniku. Po dodaniu
    gazu zaczęło czasem bulgotać, wtedy uzupełniłem płyn, ale nie pomogło.

    Pozdrawiam,
    Kazik.

  • 4. Data: 2011-06-14 08:36:08
    Temat: Re: Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 14.06.2011 Kazik <k...@k...pl> napisał/a:

    > Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w
    > polowie i nie wywala p?ynu. Dopiero jak sie zatrzymam(np. ?wiat?a) to
    > temperatura ro?nie i wywala mi p?yn. Próbowa?em ju? odpowietrzyae - w??czy?em
    > go z otwartym korkiem i dolewa?em p?ynu przy pracuj?cym silniku. Po dodaniu
    > gazu zacze?o czasem bulgotaae, wtedy uzupe?ni?em p?yn, ale nie pomog?o.

    A wiatrak działa? I może wymień ten płyn, może jest tam coś co się zbyt
    szybko zaczyna gotować.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 5. Data: 2011-06-14 09:37:29
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2011-06-14 07:46, Kazik pisze:
    > Witam grup?,
    >
    > Mam pytanko do bardziej do?wiadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
    > temperatury to wypluwa mi p?yn ch?odniczy przez korek. Co to mo?e by??
    > Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzi? czy dzia?a prawid?owo. Co
    > opr?cz pompy mo?e by? co? nie tak i jak ewentualnie to sprawdzi??
    >
    > Pozdrawiam,
    > Kazik

    Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?
    Jeżeli tak to sprawdź stan uszczelek w samym korku, może po prostu
    "puszczają". W motocyklu jest ciśnieniowy układ chłodzenia i jak jest
    nieszczelność to chłodziwo zaczyna się gotować w niższej temp.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 6. Data: 2011-06-14 10:19:25
    Temat: Re: Hornet wypluwa p3yn ch3odiczy
    Od: "Kazik" <k...@k...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > A wiatrak działa? I może wymień ten płyn, może jest tam coś co się zbyt
    > szybko zaczyna gotować.
    Wiatrak działa. Wczesniej potrafil wychlodzic plyn i sie wylaczyc. Teraz nie
    :)

    Pozdrawiam,
    Kazik.

  • 7. Data: 2011-06-14 10:28:29
    Od: "Kazik" <k...@k...pl>

    Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?

    Nie, nie. Przez ten glowny korek na chłodnicy.

    Pozdrawiam,
    Kazik.

  • 8. Data: 2011-06-14 10:42:32
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
    > Użytkownik "moonraker"<m...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie. Przez ten glowny korek na chłodnicy.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Kazik.

    Może termostat - nie puszcza wody z chłodnicy do obiegu. W trakcie jazdy
    pęd powietrza zdoła wychłodzić silnik - na postoju już nie...

    Sprawdź termostat.

    ---
    Marcin
    TT900
    wroc

  • 9. Data: 2011-06-14 10:59:16
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
    > U?ytkownik "moonraker"<m...@e...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie, nie. Przez ten glowny korek na ch?odnicy.

    Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzający płyn do zbiorniczka? Nie
    pamiętam jak to tam wygląda ale nadmiar płynu powinien chyba wędrować do
    zbiorniczka a nie w atmosferę? Może masz nieszczelny korek?

  • 10. Data: 2011-06-14 12:25:20
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    Cześć

    W dniu 2011-06-14 09:47, Kazik pisze:

    > Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w
    > polowie i nie wywala p?ynu. Dopiero jak si? zatrzymam(np. ?wiat?a) to
    > temperatura ro?nie i wywala mi p?yn. Pr?bowa?em ju? odpowietrzy? - w??czy?em
    > go z otwartym korkiem i dolewa?em p?ynu przy pracuj?cym silniku. Po dodaniu
    > gazu zacz?o czasem bulgota?, wtedy uzupe?ni?em p?yn, ale nie pomog?o.

    1. Sprawdź sam korek. Jak Cię stać, to po prostu go wymień.
    2. Termostat. Jak szybko rośnie Ci temperatura na postoju? Jeżeli bardzo
    szybko, to trzeba wymontować termostat i sprawdzić w garnku czy się otwiera.
    3. Chłodnica. Może jest częściowo zatkana? Albo po prostu brudna w pień.
    Trzeba wymontować i przedmuchać/umyć.

    I wszystko powyżej powinno załatwić sprawę, z wyjątkiem tych bąbelków.
    Jeżeli cały czas pojawiają się bąbelki przy korku chłodnicy, to trzeba
    się zastanowić, skąd mogą się brać. A niestety, jednym z najczęstszych
    przyczyn jest ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą :(.

    pozdr.
    Mystik - który ostatnio poznał cały układ chłodniczy FJR od podszewki :).