  • 1. Data: 2019-05-31 02:27:25
    Temat: Hulajnogi elektryczne pojazdami
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma w koncu zostac uchwalona ustawa o osobistych srodkach transportu. Podobaja mi sie
    monocykle elektryczne. Jak uchwala to moze sobie kupie takiego cudaka, jak sprawdze
    czy dam rade na nim jezdzic. Ostatnio pojezdzilem kilka godzin na hulajnodze
    elektrycznej, bardzo zacny srodek transportu na niewielkie odleglosci. Co ciekawe
    jazda wymaga sporo energii potrzebnej do balansowania. Oczywiscie duzo mniej niz przy
    chodzeniu. Po godzinie jazdy czulem niewielkie zmeczenie.

  • 2. Data: 2019-05-31 09:22:13
    Temat: Re: Hulajnogi elektryczne pojazdami
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    jazda wymaga sporo energii potrzebnej do balansowania. Oczywiscie duzo mniej niz przy
    chodzeniu. Po godzinie jazdy czulem niewielkie zmeczenie.

    Ale jak każą mieć kaski, to IMHO albo będzie to martwy przepis, albo ich
    popularność spadnie.

  • 3. Data: 2019-05-31 09:46:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    jazda wymaga sporo energii potrzebnej do balansowania. Oczywiscie duzo mniej niz przy
    chodzeniu. Po godzinie jazdy czulem niewielkie zmeczenie.

    Wszystkie notki prasowe jakie znalazłem wczoraj pieją z zachwytu ze
    hulajnoga będzie pojazdem.
    Ale jakim pojazdem?
    Jak dla mnie -> wolnobieżnym, bo do 25km/h, chyba że wprowadzą nową
    definicję pojazdu, która będzie zawierać właśnie hulajnogi.
    A skoro to już pojazd, na razie bez sprecyzowania, to ani na chodniki,
    ani na ścieżki rowerowe (w obecnej definicji) nie mają wstępu. Pozostaje
    droga publiczna. Powodzenia z wpadnięciem malutkim kółkiem w dziurę,
    albo obniżoną studzienkę. Salto murowane, rowerem ok przejedziesz, ale
    małe kółko hulajnogi sobie z tym nie poradzi.
    Co z kaskami, OC, parkowaniem?
    Więcej na razie pytań niż odpowiedzi.

    A chciałem żonie kupić na lato, żeby z córką śmigały na hulajnogach po
    parku. Córka na "analogu", niech się odpycha, ale żonie na "analogowej"
    hulajnodze w 6-7 miesiącu ciąży byłoby ciężko. Dlatego pomysł z
    elektrycznym wspomaganiem jej jazdy. Ale teraz okazuje się że po parku
    ani rusz.

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2019-05-31 09:57:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 31, 2019 at 9:46:56 AM UTC+2, viktorius wrote:

> [...]
    > Jak dla mnie -> wolnobieżnym, bo do 25km/h, chyba że wprowadzą nową
    > definicję pojazdu, która będzie zawierać właśnie hulajnogi.

    Raczej nowa dodadza
    BTW Rower tez jest pojazdem, a (w niektorych przypadkach) po chodniku moze jechac

    > A skoro to już pojazd, na razie bez sprecyzowania, to ani na chodniki,
    > ani na ścieżki rowerowe (w obecnej definicji) nie mają wstępu. Pozostaje
    > droga publiczna.

    Po to ma byc ta zmiana, chca, zeby po sc. rowerowych jezdzily

    Ale co jak sciezki nie ma? Chodnik? Jezdnia?

  • 5. Data: 2019-05-31 10:30:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-31 o 09:57, WS pisze:

> [...]
    >
    > Po to ma byc ta zmiana, chca, zeby po sc. rowerowych jezdzily
    >
    > Ale co jak sciezki nie ma? Chodnik? Jezdnia?

    Tendencja jest taka aby hulajnogi usunąć z chodnika.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-05-31 12:04:03
    Od: p...@g...com

    Ścieżka rowerowa albo jezdnia. To drugie wzbudzi entuzjazm kierowców ;-)

  • 7. Data: 2019-05-31 13:24:56
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-31 o 12:04, p...@g...com pisze:
    > Ścieżka rowerowa albo jezdnia. To drugie wzbudzi entuzjazm kierowców ;-)

    I właśnie o to mi chodzi, "news dnia", wszyscy podjęli, cytują że
    hulajnoga to będzie pojazd i w zasadzie tyle.
    Nikt nie wie nic więcej, czy te hulajnogi wypchną na drogi, czy na
    ścieżki rowerowe, czy w kosmos...

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2019-05-31 14:11:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-31 o 13:24, viktorius pisze:
    > Nikt nie wie nic więcej, czy te hulajnogi wypchną na drogi, czy na
    > ścieżki rowerowe, czy w kosmos...
    Mówią, że ścieżki rowerowe i drogi.

    Robert

  • 9. Data: 2019-05-31 14:31:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Mówią, że ścieżki rowerowe i drogi.

    No to zmieniamy definicje kto może jechać ścieżką rowerową.
    A że drogi, to oczywiste, bo każdy pojazd może korzystać z drogi.

    Masz jakiś link?

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-05-31 15:32:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-31 o 14:31, viktorius pisze:

    > No to zmieniamy definicje kto może jechać ścieżką rowerową.
    > A że drogi, to oczywiste, bo każdy pojazd może korzystać z drogi.
    >
    > Masz jakiś link?

    Co do drogi, to tylko po takiej z ograniczeniem do 30 km/h.
    Sam zobacz poniżej...

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nowe-przepisy
    -ws-hulajnog-limit-predkosci-i-poruszanie-sie-p,nId,
    3019977

    Robert