  • 11. Data: 2013-11-29 16:13:21
    Temat: Re: Hybryda SSD+HDD od WD
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po prostu
    > wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy.

    Rynek zweryfikuje, dual-dyski proste w obsludze dla kazdepgo ponad
    cwiercinteligenta IT pojawia sie (wrozba z ciasteczka) ;)

  • 12. Data: 2013-11-29 16:20:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd
    > (np. ja).
    > Tylko troche drogo.

    A jaka jest prędkość obrotowa tego dysku? Jak 5400 to słabiutko.

  • 13. Data: 2013-11-29 16:22:17
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013
    14:43:

    > W tym rozwiązaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane są jako dwa
    > oddzielne urządzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

    To jaką to ma w takim razie przewagę nad oddzielnymi napędami
    SSD i HDD? Oczywiście poza laptopami i netbookami, gdzie może
    rzeczywiście nie być fizycznie miejsca na dwa napędy. Tyle, że w
    przypadku lapków i netków istotne jest ograniczenie pracy dysku
    twardego. A pod tym względem nie widzę tu istotnej przewagi nad
    seagate'em (no... może pojemnością SSD).

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 14. Data: 2013-11-29 16:33:29
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013
    15:53:

    > Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po
    > prostu wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako
    > dwa napędy.

    A po co Ci dwa osobne dyski? Przecież to wada, a nie zaleta!
    Przy 120 GB cache'a (albo w systemie tiered-storage, jeżeli aż tak
    bardzo zależy Ci na tej pojemności) i przy typowej pracy biurowej
    mogłoby się okazać, że twardysk w ogóle nie włączałby się miesiącami.
    I tu, niestety, jest istotna przewaga zarządzania automatycznego nad
    jakimkolwiek manualnym: spróbuj tak podzielić pliki w swoim profilu,
    żeby np. maile do których wracasz i cache przeglądarki były na SSD, a
    maile sprzed pół roku - na HDD. A dla przyzwoitego algorytmu
    zarządzającego nie jest to żaden problem - czy to na poziomie plików,
    czy bloków dyskowych.

  • 15. Data: 2013-11-29 16:43:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:22:17 +0100, Jan Stożek napisał(a):

> [...]
    > twardego. A pod tym względem nie widzę tu istotnej przewagi nad
    > seagate'em (no... może pojemnością SSD).

    Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma być trzymane na SSD, co na HDD. To po
    pierwsze. Po drugie w porównaniu z hybrydami Seagate'a, to jednak chyba
    pojemność SSD jest większa.

    [ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
    [ not religion, that's marriage. ("CSI 9x19 The Descent Man") ]

  • 16. Data: 2013-11-29 17:30:07
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013
    16:43:

    > Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma być trzymane na SSD, co na HDD.

    To jest pod prąd całego rozwoju architektury przez ostatnich
    kilkadziesiąt lat. Windowsy zaczynały jako nakładka na DOS z
    oddzielnymi literkami dysków - teraz stają na uszach, żeby ten podział
    w miarę możliwości zamazać. Automaty skutecznie decydują, co ma być w
    cache L1, L2, L3, co w RAM-ie, co w swapie, co w cache'u, co w
    buforze, co na szybszym dysku, co na wolniejszym albo na taśmie (to w
    przypadku tiered storage). Dlaczego uważasz, że potrafisz zrobić to
    lepiej?

    Oczywiście, _może_ się okazać, że będziesz chciał mieć pewność,
    że jakiś pojedynczy plik czy grupa plików powinna być na SSD albo na
    HDD - tak samo, jak _możesz_ chcieć, żeby konkretna zmienna była
    trzymana w rejestrze procesora, a nie w pamięci. Ale to są raczej
    wyjątki, niż reguła.

    Dam Ci prosty przykład: Windows zajmuje na dysku ~10 GB.
    Zgodnie z regułami sztuki zainstalujesz je na SSD. Tymczasem do
    codziennej pracy Windows wymaga - powiedzmy - 2 GB, a reszta, to
    narzędzia, biblioteki i zasoby, których prawdopodobnie nigdy w życiu
    nie wykorzystasz! PO CO one mają leżeć na drogim nośniku? Liczby są
    trochę spod dużego palca, ale moja instalacja Windows XP z kilkoma czy
    kilkunastoma zainstalowanymi niedużymi programami i bez danych
    użytkownika ma ~13 GB, a druga instalacja - wstępnie odchudzona ze
    zbędnych elementów przy pomocy WinLITE'a - ma zaledwie ~3 GB (a na
    pewno dałoby się ją jeszcze odchudzić). Czyli te 10 GB można by na
    ślepo zdjąć z SSD i przenieść na HDD bez uszczerbku dla czegokolwiek.

    To samo dotyczy office'a i wszystkich innych programów, a także
    danych użytkownika. Maile pewnie na SSD, bo chcemy mieć szybko dostęp.
    Ale są maile, które właśnie przyszły i będziemy je czytać, przenosić,
    a może i odpowiadać i są maile, które leżą w skrzynce miesiącami i
    jedyne, co je jeszcze czeka, to przeniesienie do archiwum albo do
    kosza. PO CO one mają zajmować miejsce na SSD? Mamy kosz (systemowy i
    w programie pocztowym). PO CO on ma być na SSD, skoro zagląda się tam
    sporadycznie i to na ogół w celu szybkiego naprawienia błędu klasy "o,
    kurde"? I tak dalej, i tak dalej.

    > To po pierwsze. Po drugie w porównaniu z hybrydami Seagate'a, to
    > jednak chyba pojemność SSD jest większa.

    Jest zdecydowanie większa - tak z 15 razy, jak się
    zorientowałem. Ale czekam na argumenty, że zastosowana architektura 2-
    w-1 jest rzeczywiście lepsza od klasycznej hybrydy (HDD + SSD jako
    cache). IMHO nawet 20-30GB SSD + przyzwoity algorytm do zarządzania
    położeniem informacji (cache albo tiered storage) byłoby dużo bardziej
    efektywny. Te 120 GB, to tylko nakręcanie ceny, bo ludziom się wydaje,
    że naprawdę tyle potrzebują - a to z reguły jest po prostu bajką.

  • 17. Data: 2013-11-29 20:03:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 15:53:56 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <5...@m...przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    >Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po prostu
    >wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy. Z
    >drugiej strony... Informację w instrukcji obsługi 95% miszczów by pewnie
    >zignorowało, a potem byłby płacz i zgrzytanie zębami, że dlaczego to takie
    >wolne. ;)
    >
    >Swoją drogą - na podstawie czego wnioskujesz słabość owego napędu?

    Zacznijmy od bełkotu marketingowego, fragmenty tego bełkotu są tak
    śmieszne, że nie można ich w tym miejscu nie zacytować:
    "2 w 1
    Stworzony dla entuzjastów, profesjonalistów z branży kreatywnej,
    graczy i wszystkich, którzy modernizują lub budują komputery PC,
    podwójny dysk WD Black2 to większa pojemność, wydajność, niezawodność
    i jednocześnie pełna elastyczność oraz swoboda wyboru w zakresie
    tego, jak i gdzie przechowywać dane."

    reszta tu:
    http://wdc.com/pl/company/pressroom/releases/?releas
    e=5941a569-ae86-47bc-95cb-33558f73ade8

    "Profesjonalne możliwości.

    Dysk WD Black^(2) powstał przez zespolenie dwóch najwyższej klasy
    nośników danych w jednym niezwykłym urządzeniu."

    -> http://wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1190

    Zwalająca z nóg specyfikacja techniczna tu:
    http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/ENG/
    2879-800011.pdf

    Na kobiec testy ze strony storagereview.com:
    http://www.storagereview.com/wd_black2_ssd_hdd_revie

    Prawdę mówiąc czekałem na dysk hybrydowy WD(HDD+Flash cache) a
    doczekłem się na miernej wydajności 2 w 1, w dodatku Windows only, co
    go dyskwalifikuje w moich oczach. Jak ktoś to tu już napisał, ten dysk
    to krok wstecz w porównaniu z SSHD.

  • 18. Data: 2013-11-30 09:21:38
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czy w tych hybrydach można normalnie stworzyć partycję tylko SSD i tylko hdd
    ?

  • 19. Data: 2013-11-30 10:44:58
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A ile decybeli wydziela ten dysk?
    Sparzyłem się na WD tym, że na Scorpio Black 750 GB nie da się pracować z powodu
    hałasu.

    -----

  • 20. Data: 2013-11-30 12:01:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    > A ile decybeli wydziela ten dysk?
    > Sparzyłem się na WD tym, że na Scorpio Black 750 GB nie da się pracować z
    > powodu hałasu.

    Masz na myśli 2,5"? Mam taki zamontowany w laptopie.