  • 11. Data: 2011-03-10 16:06:46
    Temat: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 16:51:09 +0100, Peter May wrote:

    > W dniu 10-03-2011 15:59, Michał Gancarski pisze:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Microsoft wyszedł pewnie z założenia, że im to się nie opłaci ;-) Więc
    > 9-tki nie będzie na XP.

    I to mnie zadziwia. Nie domyślili się, że tę pustkę wypełni reszta?

    --
    Michał Gancarski

  • 12. Data: 2011-03-10 16:07:39
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 15:59:00 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk wrote:

    > no akurat jest.
    >
    > wszyystkie konkurencyjne firmy/organizacje wydają swoja przegladarke na
    > bazie silnika, ktory
    > - jest rozwijany od lat (nawet chrome to przeciez khtml a potem webkit)
    > - od samego poczatku byl rozwijany jako niezalezny od systemu

    Czekaj, czekaj - dostarczyli siódemkę i ósemkę dla XP? :-)

    > natomiast IE jest rozwijane od lat, ale przez caly czas jest silnie
    > zalezne od systemu. microsoft ma tylko jedną drogę: wciaz rozwijac
    > kiepski IE. nie moze zaczac pisac aplikacji od nowa, bo nie stworzy w
    > kilka lat od podstaw silnika, ktory bedzie umial to samo co te, ktore
    > maja juz ponad 10 lat. i nie moze sobie wziac, tak jak google gotowca, bo
    > to sie kloci z ich podejsciem do opensource :)

    Ach, byłoby cudnie gdyby wzięli Gecko albo WebKita :-)

    --
    Michał Gancarski

  • 13. Data: 2011-03-10 17:47:29
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 17:06:46 +0100, Michał Gancarski wrote:
    > I to mnie zadziwia. Nie domyślili się, że tę pustkę wypełni reszta?

    nie. tu sie znow klania stary spor czy IE jest darmowy. nie jeest
    darmowy, bo zeby go miec trzeba kupic system.

    i wlasnie po to MS wydaje IE. gdyby mieli go dostarczac na platformy na
    ktorych juz nie zarabiaja, to by go w ogole nie wydawali. a fakt, ze czesc
    ludzi zamiast wydac kase na win 7 wybierze chrome czy firefoksa... tak
    dziala wlasnie konkurencja na rynku. jej zlikwidowac nie moga, wiec
    jedynie biora te ryzyko pod uwage

    --
    pozdrawiam, |<onrad

  • 14. Data: 2011-03-10 20:40:10
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 10-03-2011 18:47, Konrad Karpieszuk pisze:
    [...]
> [...]
    > ludzi zamiast wydac kase na win 7 wybierze chrome czy firefoksa... tak
    > dziala wlasnie konkurencja na rynku. jej zlikwidowac nie moga, wiec

    W przypadku pakietu Office to nawet na Mac OS zrobili. Widocznie
    przeglądarka nie była priorytetem a teraz próbują to jakoś nadrobić.
    IMHO za późno. Wersja 9 też nie jest jakimś skokiem jakościowym,
    aczkolwiek lepsze to, niż nic.

    No i zastanawiam się jak szybko użytkownicy będą aktualizowali IE, bo na
    razie z IE6 ciężko MS wyjść. A to trochę wina związania przeglądarki z
    systemem. Na dłuższą metę to, wg mnie, złe rozwiązanie.

    --
    Peter

  • 15. Data: 2011-03-10 20:42:24
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 10-03-2011 16:59, Konrad Karpieszuk pisze:
    [...]
> [...]
    > maja juz ponad 10 lat. i nie moze sobie wziac, tak jak google gotowca, bo
    > to sie kloci z ich podejsciem do opensource :)

    Zastanawia mnie co jest tego powodem? Bo przecież nie posądzę MS o brak
    finansów lub zasobów ludzkich. To może brak wyczucia rynku? Hm...

    --
    Peter

  • 16. Data: 2011-03-10 20:53:48
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 10.03.2011 15:59, Michał Gancarski pisze:

    > Ale siódemkę i ósemkę na XP wydać mogli?

    Ciagle nie wiem czy nie czytasz tego co pisze czy tylko masz problem ze
    zrozumienie, ale odpowiedź na to pytanie była w moim pierwszym poscie w
    tym watku.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 17. Data: 2011-03-11 08:38:28
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 17:47:29 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk wrote:

> [...]
    > ludzi zamiast wydac kase na win 7 wybierze chrome czy firefoksa... tak
    > dziala wlasnie konkurencja na rynku. jej zlikwidowac nie moga, wiec

    No chyba nie sugerujesz, że MS uważa, że ktoś kupi nowe Windows by sobie
    zupgradować Internet Explorera?

    --
    Michał Gancarski

  • 18. Data: 2011-03-11 08:41:49
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 21:53:48 +0100, Piotr Siudak wrote:

    > Ciagle nie wiem czy nie czytasz tego co pisze czy tylko masz problem ze
    > zrozumienie, ale odpowiedź na to pytanie była w moim pierwszym poscie w
    > tym watku.

    Nie było odpowiedzi, było jedynie potwierdzenie problemu. To, że coś za
    odpowiedź uznajesz nie oznacza, że nią jest. Techniczne problemy są tylko i
    wyłącznie pochodną decyzji biznesowych. Dwukrotnie dało się dostarczyć
    kolejną wersję IE na XP, za trzecim razem również by się dało. Nie było
    żadnych, niezależnych od strategii MS, powodów technicznych by tego nie
    zrobić. Jeśli w tego typu problemy się pojawiły, to na ich własne życzenie.

    Mówiąc krótko - jeśli pytaniem jest "co się stało temu autu?", to odpowiedź
    "zepsuło się" jest mocno niewyastarczająca, bo to wszyscy wiedzą.

    --
    Michał Gancarski

  • 19. Data: 2011-03-11 08:50:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    ?
    Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > No chyba nie sugerujesz, że MS uważa, że ktoś kupi nowe Windows by sobie
    > zupgradować Internet Explorera?
    >
    > --
    > Michał Gancarski

    IMHO jest to zupełnie naturalna strategia. Wcześniej czy później użytkownik
    XP SOHO wejdzie na stronę "IE9 only" albo kupi drukarkę bez sterowników do
    XP i zmieni komputer na nowszy. Upgrade Windows to chyba tylko jest
    przewidziany dla klientów korporacyjnych.

  • 20. Data: 2011-03-11 08:59:07
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 09:50:12 +0100, William Bonawentura wrote:

    > ?
    > Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > IMHO jest to zupełnie naturalna strategia. Wcześniej czy później użytkownik
    > XP SOHO wejdzie na stronę "IE9 only"

    To raczej bardzo mało prawdopodobne. Kiedy ostatnio widziałeś stronę "IE8"
    only? Jeśli już, to widać trend zupełnie odwrotny.

    > albo kupi drukarkę bez sterowników do
    > XP i zmieni komputer na nowszy. Upgrade Windows to chyba tylko jest
    > przewidziany dla klientów korporacyjnych.

    Ale w tym wypadku nie ma pchnięcia przeglądarka -> system tylko sterowniki
    -> system. W międzyczasie MS oddaje pole innym przeglądarkom na własnym,
    ciągle popularnym systemie.

    --
    Michał Gancarski