  • 1. Data: 2017-01-29 11:24:24
    Temat: ISO 819200
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Ricoh chwali się nową lustrzanką APS-C Pentax KP z maksymalną czułością
    ISO 819200. Nie chwali się natomiast przykładowymi zdjęciami w tej
    czułości, na własnej stronie podaje sample tylko do ISO 3200, co obecnie
    jest żaden wyczyn.

    http://www.ricoh-imaging.co.jp/japan/products/kp/ex/

    Znalazłem jakiś test po japońsku, gdzie dla tej czułości pokazano tylko
    miniaturkę o wielkości długiego boku 170 pikseli, i jest kawałek planszy
    testowej 1:1 dla ISO 409800:

    http://www.yaotomi.co.jp/blog/used/2017/01/-pentax-k
    p.html

    Według mnie masakra, chyba po prostu podbijają czułość przez wzmocnienie
    sygnału z matrycy. Dziwne, że nie dociągnęli do bańki, dalsze
    pogorszenie jakości obrazu naprawdę byłoby minimalne.

    Coś mi to zalatuje marketingiem w rodzaju krotności cyfrowego zooma i
    interpolowanej rozdzielczości w skanerach.

    Piotr

  • 2. Data: 2017-01-30 15:18:09
    Temat: Re: ISO 819200
    Od: maderos <m...@t...net>

    W dniu 2017-01-29 o 11:24, Uncle Pete pisze:
> [...]
    >
    > Coś mi to zalatuje marketingiem w rodzaju krotności cyfrowego zooma i
    > interpolowanej rozdzielczości w skanerach.

    http://www.ricoh-imaging.de/de/spiegelreflexkameras/
    bilder/samples/pentax-kp.html

  • 3. Data: 2017-01-30 17:44:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > http://www.ricoh-imaging.de/de/spiegelreflexkameras/
    bilder/samples/pentax-kp.html

    Dzięki! Widać, że ISO 819200 jest absolutnie nieużywalne. Pozostaje mieć
    nadzieję, że w to przynajmniej częściowo problem wczesnej wersji
    firmware (0.35).

  • 4. Data: 2017-02-03 14:17:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <o6kfso$ah5$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Coś mi to zalatuje marketingiem w rodzaju krotności cyfrowego zooma i
    > interpolowanej rozdzielczości w skanerach.

    Pewnie tak.
    Pytanie, czy jest postep w uzyttecznym wysokim ISO?
    Bo postep jest.
    W Pentaxie k10d uzyteczne bylo 400, max. 800. 1600 tylko przy dobrym
    swietle.
    A w K5II calkiem czesto uzywam 6400 - po niewielkim odszumieniu w LR
    jest calkiem ok. Max. jest chyba 12800, ale nie uzywam.
    Jak czytalem, ze u konkurencja wyciaga kilkadziesiat tysiecy, to troche
    zazdroscilem.
    Ale moze to faktycznie to taki marketing tylko.
    --
    TA

  • 5. Data: 2017-02-04 13:18:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-03 o 14:17, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > A w K5II calkiem czesto uzywam 6400 - po niewielkim odszumieniu w LR
    > jest calkiem ok. Max. jest chyba 12800, ale nie uzywam.

    Max jest 25k, trzeba odblokować w ustawieniach. Czy to ma sens? To zależy...

    P.P.

  • 6. Data: 2017-02-04 15:06:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zazdroscilem.
    > Ale moze to faktycznie to taki marketing tylko.

    Postęp jest, ale powolny i ostatnio wydaje się znacznie zwolnił -
    fizyczne właściwości matryc od kilku lat znacznie nie poprawiają się,
    ale widzę postęp w algorytmach obróbki danych z matrycy.

    Zaczynałem od małpki Canon A80 i powyżej ISO 200 lepiej było nie iść, na
    ISO 400 były już duże kolorowe placki. Następnie kupiłem istDS (bo od
    1984 roku byłem pentaksowcem), była masakra w JPEG, z RAW dało się coś w
    miarę sensownie wyciągnąć do ISO 400. Poza szumami na wysokich ISO był
    problem z kolorami. Teraz mam Olympusy XZ-2 i E-PL7 i mimo różnicy w 1
    pokolenie różnice w szumach są dokładnie proporcjonalne różnicy w
    powierzchni matryc. I generalnie nie jest źle - zwłaszcza jeżeli używać
    DxO Optics Pro i jego odszumianie na RAW-ach. 6400 w E-PL7 jest całkiem
    używalne, a raz na jednym przedstawieniu teatralnym musiałem zejść do
    12800 i też tragedii nie było.

    Piotr

  • 7. Data: 2017-02-04 16:44:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5895c685$0$657$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pawe(C)(C) Paw(C)(C)owicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Max jest 25k, trzeba odblokować w ustawieniach. Czy to ma sens? To zależy...

    E, jak sie odblokuje to jest nawet 51200.
    Ale i tak nie uzywam.
    --
    TA

  • 8. Data: 2017-02-04 20:44:36
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, February 4, 2017 at 9:06:24 AM UTC-5, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > DxO Optics Pro i jego odszumianie na RAW-ach. 6400 w E-PL7 jest całkiem
    > używalne, a raz na jednym przedstawieniu teatralnym musiałem zejść do

    Trzeba bylo zejsc do jeszcze niszej czulosci, to byloby jeszcze lepiej.
    No chyba, ze miales na mysli schodzenie w gore, bo wczesniej napiles sie suchej wody.

    Slon