  • 1. Data: 2017-01-29 18:47:21
    Temat: Kamera Ordro HDV-Z20 - co sądzicie o niej ?
    Od: universis <u...@i...pl>

    Kupiłem tą kamerkę do prostych, turystycznych filmików, zafascynował
    mnie zoom=16 no i niska cena. Po rozpakowaniu jednak okazało sie że ten
    zoom to ma chyba wartość 1,6 a nie 16 - pierwsze wrażenie o nim :
    zapomnieli o przecinku między 1 a 6. Z tego właśnie powodu chcę ją oddać
    z powrotem sprzedawcy. Może jednak coś źle robię z tym zoomem. Czy ktoś
    z was ma taką kamerkę i podobne doświadczenia ?

  • 2. Data: 2017-01-29 18:59:15
    Temat: Re: Kamera Ordro HDV-Z20 - co sądzicie o niej ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-29 18:47, universis wrote:
    > Kupiłem tą kamerkę do prostych, turystycznych filmików, zafascynował
    > mnie zoom=16

    W opisach z internetów zeznają że "digital zoom":

    http://www.ceneo.pl/48358024#tab=spec
    http://www.dealsmachine.com/best_383591.html
    i dziesiątkach innych.

    Uprzedzając pytanie: producent może sobie to 16 zamienić na dowolną
    wartość pod warunkiem ze napisze "digital". Kiedys popularne były
    chińskie kamerki z 1000 digital zoom. Mieli prawo to napisać. Nie ma
    granić powiekszania jednego pixela.

  • 3. Data: 2017-01-29 19:02:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-01-29 18:47, universis wrote:
> [...]
    > z powrotem sprzedawcy. Może jednak coś źle robię z tym zoomem. Czy ktoś
    > z was ma taką kamerkę i podobne doświadczenia ?

    Sądząc po opisie na Anazonie ("16x digital zoom, Optical Zoom 1x"),
    kamerka ma tylko tzw. cyfrowy zoom, czyli wycinanie kawałka obrazu z
    matrycy i rozciąganie go na całą klatkę. Nawet jeżeli uda Ci się go
    uruchomić, jakość obrazu będzie wyraźnie pogarszała się wraz ze
    zwiększeniem "ogniskowej". Lepiej jak możesz zwróć tę kamerę i poszukaj
    czegoś z optycznym zoomem (optical zoom). I czegoś bardziej markowego.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 4. Data: 2017-01-29 19:17:28
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-01-29 18:47, universis wrote:
> [...]
    > z powrotem sprzedawcy. Może jednak coś źle robię z tym zoomem. Czy ktoś
    > z was ma taką kamerkę i podobne doświadczenia ?

    Znalazłem wersję z optycznym zoomem 2x i cyfrowym 16x - może kupiłeś
    właśnie ją. Co nie zmienia istoty tego, co powiedziałem w poprzednim
    komentarzu.

    Piotr

  • 5. Data: 2017-01-29 19:18:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > wartość pod warunkiem ze napisze "digital". Kiedys popularne były
    > chińskie kamerki z 1000 digital zoom. Mieli prawo to napisać. Nie ma

    Jest wersja z optycznym zoomem 2x i cyfrowym 16x, co w praktyce nie robi
    ten zoom bardziej używalnym :)

    https://www.amazon.com/dp/B01LYZR7S1

    Piotr

  • 6. Data: 2017-01-29 19:49:06
    Od: universis <u...@i...pl>

    Tak wiem że cyfrowy zoom - zapomniałem tylko o tym napisać. Ale i tak
    nie jest to "16", to jest raczej 1,6. Oddaję w takim razie.

  • 7. Data: 2017-02-01 16:35:23
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 29.01.2017 o 19:02, Uncle Pete pisze:
    > kamerka ma tylko tzw. cyfrowy zoom, czyli wycinanie kawałka obrazu z
    > matrycy i rozciąganie go na całą klatkę. Nawet jeżeli uda Ci się go
    > uruchomić, jakość obrazu będzie wyraźnie pogarszała się wraz ze

    Taki "zoom" to wolę zrobić w Gimpie

  • 8. Data: 2017-02-04 16:43:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-02-17 o 16:35, Borneq pisze:

    > Taki "zoom" to wolę zrobić w Gimpie

    O ile zrobienie ZOOM na zdjęciu, to żaden problem,to możesz
    podpowiedzieć, jak to na filmie zrobić?

  • 9. Data: 2017-02-04 17:11:03
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > O ile zrobienie ZOOM na zdjęciu, to żaden problem,to możesz
    > podpowiedzieć, jak to na filmie zrobić?

    Jest np. filtr do VirtualDuba.