  • 1. Data: 2010-04-01 22:54:52
    Temat: ISP Programmer - automatyzacja
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Dodałem do ISP Programmera (na razie wstępnie, tylko w repozytorium SVN)
    nową możliwość automatycznego zaprogramowania pamięci Flash oraz
    opcjonalnie EEPROM - po programowaniu ISP Programmer jest zamykany.

    Składnia wywołania:

    ispprog.exe flashdata.hex [eepromdata.hex]

    Typ pliku jest wykrywany po rozszerzeniu (HEX to .hex/.rom/.eep/.ihx)
    oraz zawartości (poprawny format Intel Hex). Wszystkie niepasujące do
    tego pliki są programowane jako dane binarne. Wyboru typu układu jeszcze
    nie ma - jest przyjmowany ostatnio wybrany.

    Teraz ISP Programmer można podpiąć do AVR Studio i jednym kliknięciem
    programować procka. Chcecie oficjalną wersję z takim ficzerem?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-04-02 01:18:26
    Temat: Re: ISP Programmer - automatyzacja
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > tego pliki są programowane jako dane binarne. Wyboru typu układu jeszcze
    > nie ma - jest przyjmowany ostatnio wybrany.

    Mógłby sprawdzać sygnaturę (przecież Twój program już to potrafi :)) i
    zakładać, że programowany jest ten procek, który powinien :).

    > Teraz ISP Programmer można podpiąć do AVR Studio i jednym kliknięciem
    > programować procka. Chcecie oficjalną wersję z takim ficzerem?

    Taaak!! :)... Moim zdaniem to w niczym nie przeszkadza, więc nie sądzę,
    żeby ktoś miał coś przeciwko ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-04-02 11:48:19
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 02.04.2010 00:54, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    >
    > Teraz ISP Programmer można podpiąć do AVR Studio i jednym kliknięciem
    > programować procka. Chcecie oficjalną wersję z takim ficzerem?

    Zawsze to kolejny bajer :) Nie myslales moze nad dodaniem obslugi elf?
    Mialoby to o tyle sens, ze w elf od jakiegos czasu jest sekcja
    zawierajaca info fusebitach, co umozliwialoby automatyczne ich
    programowanie.
    Druga rzecz - nie myslisz o dadaniu oprocz ISP nowych protokolow
    programowania Atmela?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 4. Data: 2010-04-03 18:09:45
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    >
    > Składnia wywołania:
    >
    > ispprog.exe flashdata.hex [eepromdata.hex]

    Oczywiście takie wywoływanie przyda się

    Ja w normalnej wersji odczułem brak prostego odczytywania fusebitów.
    EM

  • 5. Data: 2010-04-03 23:30:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-02 03:18, Konop pisze:

    > Mógłby sprawdzać sygnaturę (przecież Twój program już to potrafi :)) i
    > zakładać, że programowany jest ten procek, który powinien :).

    Oczywiście - jeżeli korzystasz z autodetekcji (czyli masz na liście
    wybrany po prostu "AVR") to będzie działać jak zawsze. Po prostu przy
    uruchomieniu z 1 lub 2 parametrami programator sam sobie "klika"
    przycisk "Erase & Program All", a po zakończeniu operacji się zamyka.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-04-03 23:34:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-02 13:48, T.M.F. pisze:

> [...]
    > programowanie.
    > Druga rzecz - nie myslisz o dadaniu oprocz ISP nowych protokolow

    Kod źródłowy jest na SourceForge (w SVN) - zapraszam do dodawania nowych
    protokołów/bajerów itd. Proszę przesyłać mi mailem spakowany nowy kod
    źródłowy. Wrzucę na serwer i zrobię z tego nową oficjalną dystrybucję.
    Ja nie mam teraz czasu aby samemu wymyślać i implementować nowe rzeczy w
    ISP Programmer.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-04-03 23:36:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-03 20:09, EM pisze:

    > Ja w normalnej wersji odczułem brak prostego odczytywania fusebitów.

    Najprościej jak się da: na głównym ekranie klikasz "Read signature" a
    potem "Fuse & lock bits". I widzisz okienko z ładnie pokazanymi
    fusebitami i lockbitami. Dwa kliknięcia to tak wiele?

    Jeżeli potrzebujesz automatyzację - kod źródłowy jest na SourceForge (w
    SVN). Dalszy opis - patrz poprzedni mój post.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-04-04 19:34:20
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Jeżeli potrzebujesz automatyzację - kod źródłowy jest na SourceForge (w
    > SVN). Dalszy opis - patrz poprzedni mój post.

    Sorki, brakowało mi czegoś takiego jak Read w "Fuse & lock bits" po
    prostu, ale skoro tak to działa jak piszesz, to też dobrze.
    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2010-04-05 10:24:56
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > źródłowy. Wrzucę na serwer i zrobię z tego nową oficjalną dystrybucję.
    > Ja nie mam teraz czasu aby samemu wymyślać i implementować nowe rzeczy w

    Wiem, ale w Pascalu ostatni raz cos pisalem z 15 lat temu.

  • 10. Data: 2010-04-05 19:12:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > w elf od jakiegos czasu jest sekcja
    > zawierajaca info fusebitach

    Jakiś tool to programuje bezpośrednio z elf ?

    Pytam, bo to trochę kłopotliwe, jeąli zrobie sobie dodatkową sekcję
    danych/kodu i programator ją "przeoczy".