  • 1. Data: 2003-05-23 01:40:21
    Temat: Idea mnie chyba blokuje
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid>

    Administruję sporą siecią osiedlową. Ostatnio zaczęły do mnie
    dochodzić skargi abonentów, że nie mogą się dostać na stronę
    www.idea.pl - sprawdziłem i okazało się, że istotnie, nie
    można się na nią dostać, ale tylko z jednego adresu - na którym
    jest proxy i NAT. Ping dochodzi, traceroute dochodzi - ale port
    80 się nie odzywa, jakby go ktoś wyciął na firewallu. Inne hosty
    z tej sieci działają, choć przechodzą przez ten sam router - więc
    to nie wygląda na problem z routingiem. Pisałem do admina Idei,
    ale olał mój mail. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Może
    komuś się zdarzyło coś podobnego (niekoniecznie z Ideą, może
    z inną firmą)? Może to jednak jest inna przyczyna?

    --
    Igor Wawrzyniak | PGP public key: https://crypto.eu.org/key.asc
    Odpowiadając zamień miejscami "org" i "eu" i usuń "invalid"

  • 2. Data: 2003-05-23 12:15:26
    Temat: Re: Idea mnie chyba blokuje
    Od: Szymon Dowkontt <s...@f...polbox.pl>

    Hello

    Igor Wawrzyniak wrote:

> [...]
    > www.idea.pl - sprawdziłem i okazało się, że istotnie, nie
    > można się na nią dostać, ale tylko z jednego adresu - na którym

    Widocznie jeden, lub wiecej userow bylo bardzo niegrzecznych ;-) A
    prokuratura nie prowadzi sledzstwa "w sprawie"? ;-))))))))))))))

    > to nie wygląda na problem z routingiem. Pisałem do admina Idei,
    > ale olał mój mail. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Może

    Pisac mozesz "na Berdyczow". Moze sproboj podzwonic. Zapewne bedzie to
    trwalo caly dzien lub pare i obdzwonisz parenascie roznych osob, ale
    ostatecznie moze sie udac ;-))

    --
    Szymon

  • 3. Data: 2003-05-24 07:46:27
    Od: Ravel <a...@...sygnaturce>

    Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid> napisał(a):

> [...]
    >komuś się zdarzyło coś podobnego (niekoniecznie z Ideą, może
    >z inną firmą)? Może to jednak jest inna przyczyna?
    serwery idei są przestarzałe i bardzo obciążone, więc musisz sie
    liczyć z tym że nie wejdziesz na stronę. mi też się to często zdarzało
    np. na nocce w cafe. w godzinach 19-22 nie mogłem się za nic dostać na
    serwer idei a po tych godzinach już śmigało dość ładnie i kozystałem z
    tego samego kompa przez cały czas.
    --
    Ravel [ ravel(at)li.pl ] GG: 2488214

  • 4. Data: 2003-05-24 07:46:37
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid>

    Tako rzecze Szymon Dowkontt:

    > Widocznie jeden, lub wiecej userow bylo bardzo niegrzecznych ;-)

    Też tak myślę, ale z tego NATu korzysta jeszcze paru innych.

    > prokuratura nie prowadzi sledzstwa "w sprawie"? ;-))))))))))))))

    Nikt mnie o tym nie zawiadomił.

    > Pisac mozesz "na Berdyczow". Moze sproboj podzwonic. Zapewne bedzie to
    > trwalo caly dzien lub pare i obdzwonisz parenascie roznych osob, ale
    > ostatecznie moze sie udac ;-))

    E, to już chyba szybciej i łatwiej będzie zmienić IP :/

  • 5. Data: 2003-05-24 07:46:45
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid>

    Tako rzecze kowal:
    > powiem tak - u mnie idea.pl dziala z sila wodospadu :( od czasu
    > wprowadzenia nowej, lepszej strony jest tak samo... Otwarcie strony
    > idea.pl trwa ok 10-15minut (jak sei nie zrobi time-out)....

    To może to jest to, bo połączenie się timeoutuje. Ale sprawdzałem z
    innego adresu - działa. Ja oczywiście niczego takiego nie filtruję.

    > I to testowalem na 2 polpakach w czestochowie....

    Również Polpak.

  • 6. Data: 2003-05-24 15:49:42
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid>

    Tako rzecze Ravel:
    > serwery idei są przestarzałe i bardzo obciążone, więc musisz sie
    > liczyć z tym że nie wejdziesz na stronę.

    To nie to - o tej samej porze z innego adresu w tej samej sieci działa.

  • 7. Data: 2003-05-26 07:12:43
    Od: Ravel <a...@...sygnaturce>

    Igor Wawrzyniak <i...@c...org.eu.invalid> napisał(a):

    >Tako rzecze Ravel:
    >
    >To nie to - o tej samej porze z innego adresu w tej samej sieci działa.
    no to pisz do idei.
    --
    Ravel [ ravel(at)li.pl ] GG: 2488214

  • 8. Data: 2003-05-26 07:13:00
    Od: "Wojtek" <r...@e...pl>

    Użytkownik "Igor Wawrzyniak" <i...@c...org.eu.invalid> napisał w
    wiadomości news:slrnbcq12n.3me.igor@igor.w-s.pl...
> [...]
    > komuś się zdarzyło coś podobnego (niekoniecznie z Ideą, może
    > z inną firmą)? Może to jednak jest inna przyczyna?
    ja spotkalem sie z podobnym problemem dotyczacym wp.pl - pozornie wszystko
    bylo OK, tylko strona sie nie otwierala. powodem okazalo sie sztucznie
    zanizone MTU na laczy P-t-P u mnie. Nie dzialalo wlasnie z routera z NATem
    zapietego do dzierzawki po PPP...

    pzdr

  • 9. Data: 2003-05-26 07:13:12
    Od: "Sied@r" <s...@s...pl_CUT>

    > serwery idei są przestarzałe i bardzo obciążone, więc musisz sie
    zdaje sie ze maja (mieli) 4 bramki po 40000 polaczen.
    3 bramki na rozmowy i jedna na sms.
    Ale jak rozmow jest wiecej to 4 bramka przejmuje czesc polaczen glosowych.

    jesli to prawda to jest to naprawde niewiele.
    Moze teraz sie cos zmienilo.

  • 10. Data: 2003-05-28 06:57:11
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 8 Igor Wawrzyniak wrote:

    > Może to jednak jest inna przyczyna?

    Może. Ja miałem nieco podobnie ze zbyt wysokim MTU zza NATa. Do Judei
    akurat wtedy nie sprawdzałem, ale niektóre portale nie szły.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,