  • 1. Data: 2003-05-22 13:56:12
    Temat: Internet DSL a DNS
    Od: Michał <m...@w...pl>

    Witam,

    Moze tutaj ktos udzieli mi odpowiedzi na pytanie..

    A mianowicie niedlugo bede mial DSL'a z przykladowym adresem DNS
    xx11.internetdsl.tpnet.pl

    Na laczu tym bedzie stal serwer DNS na ktorym bedzie prowadzone kilka domen

    jako adres NS do poszczegolnych domen bede podawal wlasnie to moje
    xx11.internetdsl.tpnet.pl

    ok wszystko rozumiem.. lecz..

    jesli jak w przyszlosci zmienie sobie revDNS na np mojafirma.pl na w/w DSL'u
    to czy adres xx11.internetdsl.tpnet.pl nadal zostanie przypisany do mojego
    ip ?

    czy wraz ze zmiana revDNS'a tpsa wyrzuca wpis odnosnie hosta ?

    jezeli ktos wie prosze od odpowiedz..

    z gory fx za wszelakie odpowiedzi

    pozdrawiam

    MF

  • 2. Data: 2003-05-22 15:22:53
    Temat: Re: Internet DSL a DNS
    Od: Tomasz Nidecki <t...@t...net>

    Michał <m...@w...pl> wrote in

    > jezeli ktos wie prosze od odpowiedz..

    Tak czysto na logike biorac, to co kogo tu obchodzi revdns? Przeciez mimo
    zmiany revdns nadal bedziesz mial adres xx11.internetdsl.tpnet.pl, tylko
    rev bedzie co innego zwracal.

    Mam DNS-a na swoim serwerze w sieci blokowej. Dawniej byl na SDI, teraz
    na iDSL. Tylko glowna domene [tonid.net] zarejestrowalem z NS-em na adres
    xxx.sdi.tpnet.pl, natomiast przy rejestracji wszystkich nowszych
    podawalem juz adres z domeny tonid.net.

    Niedawno przechodzilem z SDI na iDSL i jedyna zmiana, jaka musialem
    zrobic, byla zmiana NS-a w rejestracji tonid.net [zmiana NS-a z
    xxx.sdi.tpnet.pl na xxx.internetdsl.tpnet.pl]. Mimo zmiany IP, wszystkie
    domeny, dla ktorych jako NS podawalem adres z domeny tonid.net, chodza
    prawidlowo. Jedynie przez okres zdefiniowany w TTL byly problemy kiedy
    zmienilo mi sie IP.

    Dodatkowo zaraz po przejciu na iDSL zmienilem sobie reva na tonid.net i
    rowniez nie spowodowalo to zadnych problemow z zadna domena.

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 3. Data: 2003-05-22 15:22:59
    Od: Savitch <t...@p...onet.pl>

    Zostanie ci stara nazwa, będą działały obie

  • 4. Data: 2003-05-23 12:14:38
    Od: Ravel <a...@...sygnaturce>

    Michał <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    >ip ?
    >
    >czy wraz ze zmiana revDNS'a tpsa wyrzuca wpis odnosnie hosta ?

    z co wiem adres od tepsy będziesz miał do póki będziesz korzysał z ich
    usługi więc możesz spać spokojnie.
    --
    Ravel [ ravel(at)li.pl ] GG: 2488214