  • 1. Data: 2003-05-23 01:39:52
    Temat: DSL i wspolpraca TPSA
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    Moj brat stal sie szczesliwym posiadaczem DSL 512. Modem pracuje jako
    router. Wgryzajac sie w manual do speedstreama zauwazylem iz posiada on
    calkiem ciekawe opcje jak DHCP,NAT oraz co najwazniejsze bridge. To
    ostatnie na moj rozum pozwolilo by zabrac modemowi IP (zewnetrzne) i uzyc
    go w lokalnej sieci. Oczywiscie modem jest na haslo. I teraz pytanie -
    jak wyglada opercja zmiany ustawien modemu - pewnie trzeba zadzwonic do
    BOKu (takie info dostalem na infolinii DSLa (ale kobieta naprawde nie
    wiedziala czy to prawda :-)) czy tez do polpaku uderzac? Czy ktos juz
    rekonfigurowal taki modem przez tpsa czy tez pozostaje albo zresetowac
    modem i ustawic wszystko od podstaw (defaultowo hasla nie ma :-) czy tez
    zlamac haslo bruteforcem. (ostatecznosc)

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Eagles may soar but weasels aren't sucked into jet engines!

  • 2. Data: 2003-05-24 07:45:58
    Temat: Re: DSL i wspolpraca TPSA
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 23 May 2003 01:39:52 +0000 (UTC) I had a dream that Adam Kułagowski
    <f...@h...pl> wrote:
> [...]
    >modem i ustawic wszystko od podstaw (defaultowo hasla nie ma :-) czy tez
    >zlamac haslo bruteforcem. (ostatecznosc)

    Jak zresetujesz modem do zera, to się nie zaloguje do sieci i nie będzie
    działał. A o zdobyciu adresu zapomnij :)

  • 3. Data: 2003-05-24 15:50:00
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

    > Jak zresetujesz modem do zera, to się nie zaloguje do sieci i nie będzie
    > działał. A o zdobyciu adresu zapomnij :)

    Czy jeśli już ktoś przestawiłby modem w tryb bridge to czy musiałby
    zmienić MAC na swojej karcie sieciowej, na taki jak miał modem?
    --
    Olek

  • 4. Data: 2003-05-26 07:11:40
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sat, 24 May 2003 15:50:00 +0000 (UTC), Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy jeśli już ktoś przestawiłby modem w tryb bridge to czy musiałby
    > zmienić MAC na swojej karcie sieciowej, na taki jak miał modem?

    Tak. W iDSL jest identyfikacja na podstawie MAC'a.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    SENILE.COM found: out of memory...

  • 5. Data: 2003-05-26 07:12:38
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sat, 24 May 2003 15:50:00 +0000 (UTC) I had a dream that Olek
    <o...@p...onet.pl> wrote:
    >Czy jeśli już ktoś przestawiłby modem w tryb bridge to czy musiałby
    >zmienić MAC na swojej karcie sieciowej, na taki jak miał modem?

    Zastanów się nad tym, co piszesz... Po co w ogóle kupowałeś to łącze?
    Jest tylu innych prowajderów...

  • 6. Data: 2003-05-27 06:02:12
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

    > Zastanów się nad tym, co piszesz... Po co w ogóle kupowałeś to łącze?
    > Jest tylu innych prowajderów...

    Nie kupowałem, ale zamierzam.
    Lepiej wykorzystać 2 IP niż tylko 1, nie ma się nad czym zastanawiać.
    W każdym razie ja wiem, że mi by się przydało i ograniczanie tego przez
    tepsę za pomocą hasłowania dostępu do modemu jest dla mnie niezrozumiałe.
    IMO na prośbę abonenta powinni dawać hasło i np. pozbywając się
    jednocześnie odpowiedzialności za poprawne skonfigurowanie modemu.
    Jak namiesza, X zł za przywrócenie używalności.
    X najlepiej w okolicach 200
    --
    Olek

  • 7. Data: 2003-05-27 10:20:03
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 27 May 2003 06:02:12 +0000 (UTC) I had a dream that Olek
    <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >jednocześnie odpowiedzialności za poprawne skonfigurowanie modemu.
    >Jak namiesza, X zł za przywrócenie używalności.

    Słoneczko kochane, jest tylu innych operatorów, daj spokój biednej tepsie
    i idź do dowolnej innej firmy.

  • 8. Data: 2003-05-28 06:56:09
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

    > Słoneczko kochane, jest tylu innych operatorów, daj spokój biednej tepsie
    > i idź do dowolnej innej firmy.

    Mam iść z przedłużaczem, antenką czy twardym dyskiem żeby ściągnąć offline?
    Słoneczko, nie mam wyboru w tym rzędzie cenowym i przetrzyj szybki w
    okularach jeśli tego nie widzisz.
    I w ogóle co to za przeganianie z tepsą? Jest największym
    dostarczycielem internetu w Polsce to i tacy nieprofesjonaliści jak ja
    chyba mogą popisać na ten temat na polipie.
    O tepsie to już nie można podyskutować na polipie czy co?
    Jakaś alergia normalnie.
    --
    Olek

  • 9. Data: 2003-05-28 06:57:23
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-05-27 08:02, Olek napisal(a):

> [...]
    > W każdym razie ja wiem, że mi by się przydało i ograniczanie tego przez
    > tepsę za pomocą hasłowania dostępu do modemu jest dla mnie niezrozumiałe.

    Nie wiem jak teraz, ale przed wprowadzeniem Neo+ za odblokowanie funkcji
    routera w speedstreamie było w cenniku 2000 zł! Więc powód do blokowania był...

    Zabawne przy tym było to, że każdy posiadacz kabelka terminalowego (mnie nie
    dali dranie, przymierzałem się sprowadzić od producenta za coś 4$) mógł to
    sam zrobic według ogólnie dostępnej instrukcji.

    --
    M.S.Z. # piszę do ciebie list z pola boju
    Mechanical # piszę do ciebie po śmierci

  • 10. Data: 2003-05-28 09:59:28
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 28 May 2003 06:56:09 +0000 (UTC) I had a dream that Olek
    <o...@p...onet.pl> wrote:
    >Słoneczko, nie mam wyboru w tym rzędzie cenowym i przetrzyj szybki w
    >okularach jeśli tego nie widzisz.

    Maszu usługę, jaka jest, jakoś niewielu ludzi kombinuje w tak tragiczny
    sposób.

> [...]
    >chyba mogą popisać na ten temat na polipie.
    >O tepsie to już nie można podyskutować na polipie czy co?

    Dyskutować można. Ale zastanów się, co chcesz zrobić :)