  • 1. Data: 2010-01-11 14:05:56
    Temat: If wejsciowy w nowoczesnym oscyloskopie
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Witam,

    Posiada ktoś może schematy if wejściowego we współczesnych oscyloskopach
    ? Tekrtonix, Agilent itp

    Ewentualnie pomysł jak zachować takie szerokie pasmo (DC-1GHz) przy
    małych szumach i impedancji typu 1Mohm ?

    Adam

  • 2. Data: 2010-01-11 16:01:51
    Temat: Re: If wejsciowy w nowoczesnym oscyloskopie
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Adam Górski napisał(a):
> [...]
    > ? Tekrtonix, Agilent itp
    > Ewentualnie pomysł jak zachować takie szerokie pasmo (DC-1GHz) przy
    > małych szumach i impedancji typu 1Mohm ?

    do 1GHz to by się trzeba zastanowić czy warto, sondy pasywne x10 są tak
    do mniej więcej 500 MHz, powyżej to aktywne, ale one z kolei są na 50 ohm.
    Współczesny tor wejściowy oscyloskopu to na piechote się nie robi,
    wszystko scalone, więc z konkretnym schematem ciężko. Mam jakieś, ale
    jak opierają się głownie na układach wykonywanych na zamówienie to
    pożytek z nich niewielki.
    Zobacz np. na stronie Nationala datasheeta do LMH6518. Pod koniec jest
    tam dokładnie opisany szerokopasmowy tor wejściowy oscyloskopu.
    A tak przy okazji schemat to nie wszystko. W domowych warunkach zwykły
    dzielnik wysokoomowy nie jest tak banalnie zrobić w pasmie o którym
    mówisz, choć schemat niby banalny.

    Andrzej Kamieniecki

  • 3. Data: 2010-01-11 16:19:08
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Andrzej Kamieniecki pisze:

> [...]
    > A tak przy okazji schemat to nie wszystko. W domowych warunkach zwykły
    > dzielnik wysokoomowy nie jest tak banalnie zrobić w pasmie o którym

    Dzięki za odpowiedź. To że to nie jest trywialne to wiem ,ale dzięki za
    namiary. Gdybyś miał jakieś schematy /info o innych op.amp z
    przeznaczeniem do if osc. z góry dzięki.

    Adam