  • 1. Data: 2014-09-22 22:15:59
    Temat: Ile abonamentów trzeba płacić
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Przeglądałem sobie teletekst na TVP1 i trafiłem na informację
    o abonamencie - na stronie 355. Przeczytałem tam:

    ========
    Wszystko o abonamencie

    Odbiorniki radiowe i telewizyjne w firmach
    i instytucjach nie podlegające opłacie abonamentowej:

    Opłacie nie podlegają odbiorniki radiowe i telewizyjne
    1) wykorzystywane wyłącznie przy tworzeniu audycji
    lub innych przekazów;
    2) ...
    3) ...

    Firma nie ma obowiązku wnoszenia opłat abonamentowych
    za odbiorniki, które nie stanowią jej wyposażenia
    (będące własnością pracownika). Jeśli pracownik
    w miejscu pracy używa swojego odbiornika rtv - na nim
    spoczywa obowiązek wnoszenia opłat abonamentowych rtv.

    Od tego obowiązku nie zwalnia pracownika fakt wnoszenia
    opłat za użytkowanie odbiorników rtv w miejscu
    zamieszkania (zakład pracy nie chodzi w obręb
    gospodarstwa domowego).
    ========

    Bardzo zdziwiła mnie ta zasada. Mam radio w smartfonie
    i jeśli przyniosę to urządzenie do pracy, to muszę płacić
    kolejny abonament? A jeśli pójdę na działkę - to jeszcze raz?
    A jeśli pracuję w dwóch miejscach - dwa abonamenty
    w pracy, jeden w domu i jeden na działce?
    Czy informacje z teletekstu są prawdziwe? A może są jakieś
    graniczne parametry (masa, rozmiary, pobór mocy) urządzenia,
    powyżej których trzeba płacić abonament? A może trzeba
    je nosić cały czas przy sobie, żeby abonamentu nie płacić
    - i jeśli ktoś zostawi odbiornik na weekend na stole w pracy,
    to już musi płacić?

    Piotr

  • 2. Data: 2014-09-23 17:31:23
    Temat: Re: Ile abonamentów trzeba płacić
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je nosić cały czas przy sobie, żeby abonamentu nie płacić
    > - i jeśli ktoś zostawi odbiornik na weekend na stole w pracy,

    Państwo już myśli usilnie nad roziązaniem tego problemu za klienta.
    Podobno najnowsza definicja wygląda tak.
    "Płać obywatelu razem z prądem za potencjalną możliwość oglądania
    reżymowej TV, czy masz na czym oglądać czy nie,
    to nie nasze zmartwienie."
    http://media2.pl/media/109039-Oplata-audiowizualna-1
    0-zl-od-kazdego-gospodarstwa.html
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/748604
    ,oplata-audiowizualna-nowa-ustawa-to-bat-na-firmy-ni
    eplacace-abonamentu-rtv.html
    http://di.com.pl/news/49339,0,Oplata_audiowizualna_z
    amiast_abonamentu_RTV_w_projekcie_ktorego_nikt_nie_w
    idzial.html

    --
    Paskuda03