  • 41. Data: 2020-02-04 17:57:05
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A doswiadczeni w USA radzili:
    > -wyslij czek na 0.00, bo inaczej beda sciagac, kredytu nie
    > dostaniesz itp, albo
    > -wyslij do gazety/telewizji, i niech oni wyjasniaja.

    Podali numer konta do przelewów. Bank nie umie przelać kwoty 0,00 zł.
    Czekiem też kiedyś próbowałem zapłacić podatek. Uparli się, że nie
    wezmą, bo nie wiedzą co to takiego i co się z tym robi. A to też jest
    niezgodne z prawem (chyba jeszcze z lat 20 ubiegłego wieku, ale wciąż
    obowiązującym).

    Do gazet nie zamierzam latać, bo sam w nich wiele lat wcześniej
    czytałem o podobnych przypadkach (w USA), to byłby suchar. Naiwnie
    myślałem, że jak zadzwonię gdzieś wyżej, to po prostu przeproiszą.
    Ale nie, nie mieli najmniejszego zamiaru, im dłużej to trwało, tym
    większe pokłady chamstwa wylewały się z jaśnie urzędników, którym
    komputer wyliczył "zeru plus koszty egzekucji", a oni nie są od
    myślenia (i przepraszania) tylko od ściągania i dbania o budżet.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2020-02-04 18:41:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-02-04 o 16:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Queequeg"  napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    > Jak sprawdziles ?
    > Prad naprawde staly z jakiegos zasilacza, czy zarowke zasilisles przez
    > diode ?
    >
    > Jesli to drugie zadziala ... no, czas uzywac, czy za pozno - z powodu
    > zmiany licznikow :-)

    O ile dawno temu w czasach studenckich nie walnąłem się w obliczeniach,
    to poprzez zwykłe prostowanie jednopołówkowe z w/w powodu da się oszukać
    licznik indukcyjny na jakieś 6%.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 43. Data: 2020-02-04 20:16:23
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-02-04 o 09:25, Queequeg pisze:

    > Ciekawe... koszt wymiany na nowy jest większy niż ryzyko kradzieży prądu
    > przez niedoskonałość tego licznika?

    Ja miałem w 2009 roku założony elektroniczny licznik a w 2019 wymienili
    mi na mechaniczny. Mechaniczny z 2004 roku bodajże i przy wymianie
    powiedzieli mi panowie z ZE że teraz wymieniają na mechaniczne bo są
    tańsze i po legalizacji mają nie 10 lat ważności jak elektroniczne a
    znów 15 lat.

    --
    pzdr, j.r.

  • 44. Data: 2020-02-04 20:16:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak sprawdziles ?
    > Prad naprawde staly z jakiegos zasilacza, czy zarowke zasilisles przez
    > diode ?

    Prąd stały (5A) z zasilacza. Żarówkę przez diodę też zasiliłem, ale wtedy
    zlicza.

  • 45. Data: 2020-02-04 20:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    >wymianie powiedzieli mi panowie z ZE że teraz wymieniają na
    >mechaniczne bo są tańsze i po legalizacji mają nie 10 lat ważności

    Teraz to chyba:
    -elektroniczne maja automatyczny odczyt - spora oszczednosc ... chyba
    -byl jakis odgorny nacisk na "inteligentne liczniki",
    -elektroniczne dokladniej licza, co w przyszlosci pozwoli obciazyc
    klienta karami :-)
    -albo zrealizowac prosumenta z odpowiednim wspolczynnikiem
    -a tak w ogole to ciekaw jestem jak sie rozliczaja firmy dystrybucyjne
    w tym modelu wielofirmowym, i czy im taki licznik nie pozwoli ...
    lepiej sie rozliczac, bo niekoniecznie taniej ...

    J.

  • 46. Data: 2020-02-04 20:58:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-02-04 o 20:16, Queequeg pisze:

    > Prąd stały (5A) z zasilacza. Żarówkę przez diodę też zasiliłem, ale wtedy
    > zlicza.

    Zliczać zlicza, ale składowe zmienne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2020-02-04 21:16:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.02.2020 o 14:11, Queequeg pisze:
    > Wpadł mi w ręce stary, PRL-owski, elektromechaniczny licznik prądu,
    Najwolniej obracający się licznik tego typu, jaki znam ma 120 obr/kWh.
    Żeby nie przedobrzyć trzeba by zrobić jakieś 40% obrotu, aby tarcza się
    miała cofnąć. Daje to jakieś 3 Wh pobranej energii. To równowartość 0,05
    grosza.
    Mieliśmy kiedyś w pracy kolegę, który telefon ładował tylko w pracy,
    żeby w domu zaoszczędzić. Myślę, że oba pomysły są podobne ;-)
    Jacek

  • 48. Data: 2020-02-04 21:37:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Mieliśmy kiedyś w pracy kolegę, który telefon ładował tylko w pracy,
    > żeby w domu zaoszczędzić. Myślę, że oba pomysły są podobne ;-)

    Czytałem gdzieś o pracodawcy, który oskarżał pracowników o kradzież
    prądu do ładowania prywatnych telefonów. Oskarżał w sensie że składał
    doniesienia do tzw. organów, a nie że wrzeszczał na nich. Myślę, że
    warto by było wydzielić jakieś terytorium, gdzie by takie porąbańce,
    jedne i drugie, mogły się osiedlić i cały czas kombinować, jak by tu
    być bardziej sprytnym.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2020-02-04 22:07:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Myślę, że
    > warto by było wydzielić jakieś terytorium, gdzie by takie porąbańce,
    > jedne i drugie, mogły się osiedlić i cały czas kombinować, jak by tu
    > być bardziej sprytnym.
    Nie dodałem, że ów kolega miał jeszcze jedną zasadę; "Kupę rób w pracy.
    Zaoszczędzisz na wodzie i papierze, a pracodawca ci jeszcze zapłaci za
    czas".
    Muszę jednak przyznać, że kolega ten był całkiem normalny i raczej
    lubiany. Miał tylko takie wariactwo i nie dawał się przekonać, że
    ładowanie telefonu może kosztować nawet mniej niż grosz.
    Jacek

  • 50. Data: 2020-02-04 22:30:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Muszę jednak przyznać, że kolega ten był całkiem normalny i raczej
    > lubiany. Miał tylko takie wariactwo i nie dawał się przekonać, że
    > ładowanie telefonu może kosztować nawet mniej niż grosz.

    To zjawisko jest znane, może nawet gdzieś zostało opisane przez
    literaturę fachową. Niektórzy ludzie są przekonani, że koszt prądu
    ściśle powiązany jest z widomymi efektani jego działania. Zatem
    oświetlenie musi być drogie, bo po pstryknięciu od razu widać,
    jak robi się jasno. Trzeba wyłączać. Za to grzanie kaloryferkiem
    elektrycznym na pewno jest tańsze, nie ma co się wyłącznikiem
    przejmować. Oszczędzić można świecąć świeczką, albo latarką na
    baterie. Taki telefon też musi nieźle ciągnąć, bo on tyle może.

    --
    Jarek