  • 101. Data: 2011-03-07 11:13:03
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-07 09:33, Icek pisze:

    > polityka jakości to każdego kwestia indywidualna. U nas serwis niestety
    > pracuje także w niedziele i jak trzeba to naprawia.

    oczywiście - u mnie też, tylko, że co innego naprawiać w sensie wymienić
    sprzęt, a co innego naprawiać w sensie - zmienić zupełnie dojście do
    budynku.

    > 37 osób to na tyle dużo, że naprawę się przeprowadza. Ale tak jak

    dokładnie tak ! 37 osób to dużo w jednym bloku. Tylko naprawę można
    robić, ale nie przebudować sieć i podłączać np. radio w północy :)
    wymiana połączenia z samego rana następnego dnia (nawet gdyby to była
    niedziela - ale jest dzień)

    wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 102. Data: 2011-03-07 11:53:55
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 12:00, Icek pisze:
    [..]

    > Wogóle widzę tu miejsce dla ustawowego uregulowania piractwa. Zabrońmy
    > sprzedawania więcej niż 1Mb/s uploadu ;)

    Hehe dobre ;-)

  • 103. Data: 2011-03-07 11:55:10
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 07.03.2011 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:

    > No teraz to przeginasz. Ile masz agregatów gotowych do pracy ? Jak masz
    > podłączony np 500 bloków ? a jak 2000 ?
    > Poza tym co ? postawisz sobie ten agregat pod klatką ? i zostawisz na
    > noc ? Powodzenia. Mówimy o pracy i awarii w terenie ! a nie na węźle czy
    > w serwerowni.

    Zaraz agregat, zwykły UPS pewnie rozwiąże sprawę na conajmniej kilka
    godzin. Przecież switch/router jak nie jest to jakaś kobyła szkieletowa
    to zjada nie wiele tego prądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 104. Data: 2011-03-07 11:57:09
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 07.03.2011 Ziolko <z...@i...pl> napisał/a:

    > Hehe dobre ;-)

    Nawet można spotkać takie rozwiązania w Polsce, żeby ruch p2p
    ograniczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 105. Data: 2011-03-07 12:17:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-07, o godz. 11:31:38
    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > trzeba mieć agregat, podłączasz i po temacie.

    Fajnie. Mam agregat To teraz jeszcze napisz jak ten agregat mam wnieść
    do budynku jeśli nie ma na miejscu administratora który mnie wpuści do
    pomieszczeń? Nie mówiąc już o tym że agregatu nie odpalę w
    pomieszczeniu. Problem w tym że nie ma innej lepszej lokalizacji węzła.

    > trzeba budować światłowody, dawać lepsze urządzenia, budować lepszą
    > jakość.

    Gratuluję rady. Wytłumacz klientom konieczność przebudowy istniejącej
    sieci i inwestycji w urządzenia światłowodowe do poziomu każdej
    końcówki sieci. Potrafisz to sensownie uzasadnić? Pomijając już to że
    część budynków to obiekty zabytkowe gdzie uzyskanie zgodny konserwator
    na kilka metrów kabla na ścianie jest często awykonalne.

    > Zawsze jest coś co można zrobić lepiej i nie pisz, że to jest poza
    > Twoimi możliwościami. To poprostu było tak zaprojektowane i tak
    > zrobione.
    >
    > Masz na to spory wpływ tylko jak to w tym biznesie bywa zawsze
    > brakuje kasy na inwestycje. Tu się zaoszczędzi, tam się zaoszczędzi i
    > później są awarie.

    Oczywiście - najlepiej wszędzie światłowody, agregaty i grom wie co
    jeszcze. Tyle że działamy w określonych realiach nie tylko finansowych.
    Bo np. wiele budynków ma siec energetyczną w tragicznym stanie i
    super-hiper-duper nowoczesne urządzenia niewiele dają bo przebicia i
    przepięcia to norma a choćbyś się nie wiem jak starał to część sieci na
    miedzi i tak będzie.

    > Po co dawać ochronniki elektryczne, po co kupować lepsze zasilacze,
    > po co stosować RPSy, po co światłowody.

    Wiesz jest takie fajne powiedzenie że zabezpieczenia zwykle palą się
    ostatnie. I coś w tym jest. Niestety nie zabezpieczysz się na wszytko.
    Sieci energetycznej też na słój koszt nie przebudujesz. Często masz
    jakieś warunki których nie zmienisz bo nie ma żadnej alternatywy.

    > dlatego nie pisze, że to jest poza tobą, trzeba było samemu zmierzyć
    > odgrom. WIęc potencjalny wpływ miałeś.

    Jeśli dostaję wyniki pomiarów od administratora czy właściciela budynku
    to nie mam powodów by im nie wierzyć. A on niestety nie poinformuje mnie
    że przełączył mnie na inne zasilanie w trakcie pracy. Samo życie -
    zdarzyło mi się z jedną serwerownią - na pytanie o przerwę w prądzie
    dostałem info że "elektrownia wyłączyła na chwile prąd" a faktycznie
    przełączono mi część zasilania na inny obwód bo według elektryka
    właściciela budynku "nierówno obciążałem fazy" o czym dowiedziałem się
    po paru tygodniach. Sprawa nie do wykrycia gdyby nie zaczęły się
    problemy z wieszaniem się dwóch urządzeń. Po czym okazało się że winna
    elektryka. Dlatego pisałem że naużerałem się z właścicielem budynku -
    niewiele brakowało a by sprawa była w sądzie. Odpuściłem gdy zwrócił mi
    koszt napraw i przebudował sieć elektryczną z której korzystam. Chętnie
    bym się stamtąd wyniósł ale alternatywy nie mam. :-(

    > Pytanie czy dla usługi za 50 złotych 100/100 to się opłaca i czy
    > niedługo klient nie będzie doceniał bezawaryjnej sieci za 50 złotych
    > 8/8 i mocno awaryjnej 100/100

    Moi znajomi wiedząc że zajmuję się sieciami nadal nie mogą zrozumieć że
    mam w domu łącze 4/1 bo więcej nie potrzebuję i że to mój świadomy
    wybór. "Bo za xx możesz mieć 100!!!" Inna sprawa że mieszkam w
    Warszawie, niby ofert dookoła od groma a operatorów k?órzy by tanio
    dawali stabilne choć wolne łącze z publicznym IP nie ma w okolicy. Duzi
    operatorzy wykosili konkurencję ale ich oferta dla moich potrzeb to
    totalne nieporozumienie. :-9

    Zdrówko

  • 106. Data: 2011-03-07 12:25:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-07, o godz. 11:36:57
    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > A gdyby ta spółdzielnia dała dostęp innym operatorom to byłoby ich
    > tam 4 i byłaby niższa cena, wyższa prędkość, wyższa jakość.

    A także nastała by powszechna szczęśliwość a potem wreszcie komunizm co
    to każdemu według potrzeb daje. ;-) A proza jest taka że nawet jak nie
    ma ograniczeń jak na osiedlu gdzie mam mieszkanie to np. jest 3 dużych
    operatorów (Aster, UPS, Vectra) plus TP SA i DSL-e po ich kablach.
    Tylko że nie przekłada się to ani na niższą cenę, ani na prędkość (dla
    mnie akurat mało ważne bo liczy się stabilność i stałe IP) ani na
    jakość. Bo jedynie Aster w sensownej cenie daje stałe IP ale jak jest
    pad to monter jest umawiany na za 2-3 dni choć ewidentnie widać że padł
    modem bo nie ma zasilania - świeża sprawa ze stycznia. O ile jesteś na
    tyle cierpliwy by odczekać godzinę aż ktoś odbierze na infolinii...

    Zdrówko

  • 107. Data: 2011-03-07 12:41:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:25:20 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > operatorów (Aster, UPS, Vectra) plus TP SA i DSL-e po ich kablach. Tylko
    > że nie przekłada się to ani na niższą cenę,

    Ceny mocno spadły, najpierw w UPC a potem w TP

> [...]
    > ma zasilania - świeża sprawa ze stycznia. O ile jesteś na tyle cierpliwy
    > by odczekać godzinę aż ktoś odbierze na infolinii...

    No ale mało kto w chacie potrzebuje stałe IP, stąd nie ma rynku na takie
    rozwiązania. UPC daje półstały.

  • 108. Data: 2011-03-07 12:45:51
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 06.03.2011 21:36, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > wymieniony zasilacz itd). I co teraz? Bo takich połączeń mamy bardzo
    > mało i akurat _takiego_ modemu nie mamy na zapas. Jest niedziela
    > wieczór. Jutro rano po 9.00 jak będzie w firmie więcej osób podmienimy
    > te modemy na inne modemy pewnie 17/4Mbps, które mamy i we wtorek
    > będziemy mieć nowy modem taki jak się uszkodził. Może też podłączymy
    > chwilowo ten blok radiowo, ale to też nie po nocy ! Przecież nawet
    > jakbym był nienormalny i ściągnął pracowników (ale musiałbym być mocno
    > nienormalny), to by ich ludzie pobili, jakby zaczęli wiercić na klatce w

    Ten modem kablowy to pewnie VDSL - koszty nie są aż tak zabójcze, żeby
    jedna parka leżała sobie i czekała.

    Ja też mam mnóstwo pracy aby przekonać zarząd, że takie sprawy jak
    backup urządzeń jest potrzebny.

    Przekonało nas nie UKE, a życie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 109. Data: 2011-03-07 12:55:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:45:51 +0100, Sied@r napisał(a):
    /.../
> [...]
    > jedna parka leżała sobie i czekała.
    >
    > Ja też mam mnóstwo pracy aby przekonać zarząd, że takie sprawy jak

    Wszyscy pracujecie jednak w małej skali, to nie to co duzi operatorzy, w
    praktyce TP i komórki.

  • 110. Data: 2011-03-07 13:07:49
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 07.03.2011 13:55, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:45:51 +0100, Sied@r napisał(a):
    > /.../

    > Wszyscy pracujecie jednak w małej skali, to nie to co duzi operatorzy, w
    > praktyce TP i komórki.

    No jasne - efekt skali ma tu ogromne znacznie.

    Chociaż i zdecydowanie mniejsi operatorzy - starają się mieć 1+1 czyli
    jedno urządzenie pracuje, drugie standby.

    Dotyczy to brasów, routerów brzegowych, sprzętu aktywnego.

    Gorszy problem jak koparka zadziała - bo sprzęt prawie zawsze można
    wymienić/zastąpić.

    Darek