  • 61. Data: 2011-03-06 10:24:39
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 10:14:27 +0100, Lee napisał(a):

    > System w którym państwo mówiło każdemu czego powinien chcieć i co
    > powinien robić na szczęście upadł jakieś 22 lata temu. Jak byś nie
    > zauważył.

    Bez związku.

  • 62. Data: 2011-03-06 11:16:18
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-06 10:16, dzanus pisze:
    > Tu odpowied? jest prosta do swojego routera brzegowego bo jaki masz wp?yw na
    > to co si? dzieje za nim?

    no tak ... tylko co ? mam dla przykładu 1000 klinetów, każdemu sprzedaję
    do 5Mbps i kupię sobie łącze 20Mbitów. Gwarantuję, że do mojego routera
    brzegowego będzie zawsze 5Mbitów - a to, że nie kupiłem więcej łącza to co ?
    Tak nie można ... :) gdzieś trzeba zdefiniować ten "internet" :)

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 63. Data: 2011-03-06 11:31:13
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Jak by nie patrzeć z perspektywy pomysłu, pomysł świetny

    Z perspektywy małego operatora jak by to dobrze rezegrać ja widzę same
    zalety:

    1) prawdopodobnie znikną oferty GSM-ów 7-10mb czy tam n mb gdzie realnie na
    wsi ani 256k nie ma a i w mieście często nie lepiej.
    2) prawdopodobnie znikną oferty ne*strad "z modulacją adaptacyjną" tj
    6-10-20 mbit gdzie to sie kupuje, a rzadko spotyka jako że np WT są na 2mb a
    klient kupuje do 20. (mówiąc inaczej jak by to był DSL to & t p nie
    sprzedała by wiecej jak 2)
    Odnośnie jeszcze ne*strady pragnę zauważyć iż klienci tak narzekają że
    kupili 10mb a mają na ogół 2 czy tam 4 a czasem coś im wiecej tylko skoczy,
    ale trzeba też zauważyć że oferta 6mb kosztuje przykładowo 10zł wiecej od 2
    wiec w/g mnie tu jest all ok.
    3) może to spowodować wzrost ceny łaczy konsumenckich co oczywiście dla
    operatora jest zaletą.
    4) super szybka sieć LTE 150 czy tam 300mb dla klienta przestanie mieć prawo
    bytu.

    Tak swoją drogą oferty mogą nie zniknąć z reklam, zareklamują tylko poprostu
    nikomu tego nie sprzedadzą. a klient i tak przyjdzie.
    Ja osobiście wole mieć 1000 klientów z pakietami 1mbit po 50zl niż 1000
    klientów z pakietami 6mbit po 59 :-) a rozumiem że taką ustawą do tego
    zmierzamy :)

    z minusów:
    1) wiadomo jak sami klienci testują łącza

    Odnośnie progu działania usługi na poziomie 90% i jak nie bedzie działać to
    abonent nie płaci mi sie podoba 99% też mogło by być na to samo by wyszło.
    (wychodzi na to że to właśnie jest ten zapowiadany darmowy internet :)

    realnie 50% było by fajną opcją choć osobiście wolał bym to 90% choć widać
    że jest to puszczone na zasadzie rzucimy im 90% to na 50 zgodzą się bez
    problemu :) a wogole jak w artykułach będzie to ładnie wyglądać :).
    Wybory... no ale rozumiem że urzędy też muszą się reklamować.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2011-03-06 11:43:43
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-06 10:38, Daniel Kulesza pisze:
    > Oczywiście masz sieć, prowadzisz statystyki i dlatego ironizujesz ?

    Jak już tak wszyscy się rozczulamy i rzucamy pomysły, to ja jestem za
    tym, żeby mnie nie oszukiwali przy bułkach. Jak bułka będzie miała 90%
    deklarowanej wagi, średnicy, objętości, koloru przypieczki to ją dostanę
    za darmo.
    Jak droga za którą płacę "opłatę drogową" w paliwie definiowana jest
    jako "ekpresowa dwujezdniowa" to mogę na niej jeździć do 120 km/h (jak
    tylko się pojawi jakiś znak, który ogranicza prędkość do 90%
    _maksymalnej_ prędkości. Albo jak będzie korek i będę musiał zwolnić, no
    !! To składam reklamację i przy następnym zakupie paliwa nie płacę przez
    cały miesiąc opłaty paliwowej. Oczywiście wcześniej może ktoś przebadać
    mój samochód (odpowiednik komputera), że może jechać 120km/h.

    Uwaga cytuję (za wikipedią):
    Prędkość projektowa drogi ekspresowej powinna wynosić 120 (tylko
    dwujezdniowe) ...

    To tak jak z internetem ... nie ?

    Już nie mówiąc o płatnych autostradach - jak tylko przez 1/60 czasu
    jazdy po tej autostradzie nie będzie się dało jechać 140km/h to ... nie
    płacę za przejazdy tą autostradą przez najbliższy miesiąc.

    Czemu to tylko internet ma mieć cały czas nas cenzurowanym ? To taka
    sama branża jak inne ...

    Wojtek

  • 65. Data: 2011-03-06 11:48:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-06 12:43, crazy bejbi pisze:

    > Czemu to tylko internet ma mieć cały czas nas cenzurowanym ? To taka
    > sama branża jak inne ...

    A co do tej pory było? Jakie regulacje?

  • 66. Data: 2011-03-06 14:17:51
    Od: paweł <p...@m...nar.ium>

    W dniu 05.03.2011 16:12, Icek pisze:

    > A klient rozbrajająco: "bo jak zgłaszam, że jest kabel to wtedy jakiś
    > serwis od Was przyjedzie a inaczej nie chcecie jechać"

    czy rozważałeś chociaż na pół poważnie wysyłanie serwisu do zawieszonego
    rutera? pytam, bo od lat, podczas pracy w różnych firmach, słyszę to
    samo : że trzeba pilnować i dopieszczać swoich klientów bo zdobycie
    nowego kosztuje o wiele więcej niż utrzymanie starego, bo niezadowolony
    klient odciągnie 10 potencjalnych klientów (a zadowolony przyprowadzi
    jednego), bo 'w nowej strategii stawiamy na jakość usług, chcemy być
    najchętniej wybieranym operatorem, to jakoś serwisu i sposób traktowania
    klientów będzie nas pozytywnie wyróżniał na rynku'. i mam dysonans
    poznawczy, bo nie widzę żadnych działań idących za tymi stwierdzeniami,
    ani jako inż. telco ani jako klient. i zastanawiam się czy jest jakaś
    firma która traktuje to naprawdę poważnie

    --
    paweł

  • 67. Data: 2011-03-06 15:29:47
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-03-06 15:17, paweł pisze:

> [...]
    > ani jako inż. telco ani jako klient. i zastanawiam się czy jest jakaś
    > firma która traktuje to naprawdę poważnie

    tak, ale nie w usłudze za 40-50 złotych. W usłudze za 40 złotych nie ma
    miejsca na comiesięczny wypad do klienta celem zadowolenia go.

  • 68. Data: 2011-03-06 15:30:49
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-03-06 12:16, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > co ?
    > Tak nie można ... :) gdzieś trzeba zdefiniować ten "internet" :)

    a teraz jest tak, że operator sprzedaje 1000 razy "internet" 100Mb/s.
    Kupuje 20Mb/s świata i uplink do plixa. I jak klient ma te 100/100 czy
    jednak nie ?

  • 69. Data: 2011-03-06 15:34:14
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    > a teraz jest tak, że operator sprzedaje 1000 razy "internet" 100Mb/s.
    > Kupuje 20Mb/s świata i uplink do plixa. I jak klient ma te 100/100 czy
    > jednak nie ?

    A wszystko zaczelo sie od upsow, asterow, gsmow, ktore to chcialy
    wykosic malych isp.

    Nie udalo im sie, ale po d.... dostaja wszyscy.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 70. Data: 2011-03-06 15:58:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 15:17:51 +0100, paweł napisał(a):

    > czy rozważałeś chociaż na pół poważnie wysyłanie serwisu do zawieszonego
    > rutera?
    I zatrudni 5000 ludzi do tego?