  • 31. Data: 2019-12-17 20:19:48
    Temat: Re: Inpost
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 17:03, Kris pisze:

    > Jeśli listonosz list adresowany do CIEBIE wrzuci do TWOJEJ skrzynki i omyłkowo
    dorzuci tam list adresowany do sąsiada to też będziesz reklamował nieprawidłowe
    doręczenie Twojego listu?

    Już wyjaśnił, że było odwrotnie. Sąsiad miał jego i swój.

    Robert

  • 32. Data: 2019-12-18 10:10:47
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Kris <k...@g...com>
    w artykule <news:416abc08-86c0-4fa2-98d6-3ad847b84e7c@googlegro
    ups.com>
    pisze:

    > Aczkolwiek teraz wymyśliłem że można by zrobić tak:
    > - paczkomat na komendę "otwórz wszystkie wolne" wszystkie wolne otwiera
    > -kurier bierze przesyłkę sczytuje jej kod, wkłada do skrzynki i skrzynkę
    > zamyka a paczkomat wiedząc która skrzynka się zamknęła wiąże ją z
    > konkretną przesyłka.

    Źle.
    Skrytki są różnej wielkości. Jeśli kurier zacznie wkładać paczki jak leci,
    może się okazać, że wszystkie małe paczki powkładał do dużych skrytek i nie
    ma gdzie włożyć paczek dużych, choć pozostały wolne skrytki.

    Rzeczywistość zaś jest taka, że nadawca powinien deklarować format paczki, a
    paczkomat otwiera najmniejszą wolną skrytkę, która tę paczkę pomieści. Jeśli
    format paczki i skrytki się zgadza, to nie ma mowy o dołożeniu drugiej
    paczki do tej samej skrytki, bo się może nie zmieścić.

    W praktyce w ten sposób prawie wszystkie małe skrytki są zajęte, a do
    większej skrytki udaje się wepchnąć dwie paczki naraz, jak to wykazano w tym
    wątku.

    W przypadku zwrotu (przez Allegro lub do sklepów, które maja stosowną umowę)
    wszystkie dane są wciąż w systemie, więc nie trzeba nic deklarować, tylko
    umieścić na paczce otrzymany kod zwrotu i podać go w paczkomacie. Dalej
    zadziała tak samo - otworzy się skrytka według formatu zadeklarowanego
    początkowo przez nadawcę, co oznacza, że przepakowując przesyłkę nie należy
    przekraczać rozmiarów pierwotnych.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 33. Data: 2019-12-18 11:45:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 10:13:41 UTC+1 użytkownik Andrzej P. Wozniak napisał:

    > Rzeczywistość zaś jest taka, że nadawca powinien deklarować format paczki,

    I tak jest

> [...]

    >Jeśli> format paczki i skrytki się zgadza, to nie ma mowy o dołożeniu >drugiej
    paczki do tej samej skrytki, bo się może nie zmieścić.

    Tak nie jest. Wczoraj do Paczkomatu pudełko z telefonem wkładałem. Wysokość
    maksymalna dopuszczalna dla formatu A czyli 8cm
    Skrytka faktycznie ma chyba 10cm bo paczka o grubości 8cm weszła luźno. Ale skrytka
    ma szerokość z 70cm i głębokość z 40cm wiec taki iphonów bym tam z 20-30 zmieścił

  • 34. Data: 2019-12-18 13:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >leci, może się okazać, że wszystkie małe paczki powkładał do dużych
    >skrytek i nie ma gdzie włożyć paczek dużych, choć pozostały wolne

    Jest ryzyko, ale jesli kurier przeszkolony i nie placony na akord, to
    dopasuje dobrze.

> [...]
    >paczkę pomieści. Jeśli format paczki i skrytki się zgadza, to nie ma
    >mowy o dołożeniu drugiej paczki do tej samej skrytki, bo się może nie

    I tu sie wlasnie kurier przydaje, bo moze sie jednak zmiesci.

    Tylko ... jakby kurier mial szukac paczek to do tego samego adresata,
    to zegnaj wydajnosci.

    To juz predzej po zeskanowaniu paczki system mu moze otworzyc skrytke
    z czekajaca paczka,
    a kurierowi uda sie dolozyc, lub nie ...

    Jeszcze kwestia ludzka - dostane info ze paczka czeka, potem nie
    zauwaze, ze sa dwie, system mysli, ze skrytka pusta ... beda z tym
    problemy.

> [...]
    >umowę) wszystkie dane są wciąż w systemie, więc nie trzeba nic
    >deklarować, tylko umieścić na paczce otrzymany kod zwrotu i podać go

    Zwrot niekoniecznie bedzie w oryginalnym kartonie ...

    J.

  • 35. Data: 2019-12-18 14:21:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 13:21:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Zwrot niekoniecznie bedzie w oryginalnym kartonie ...

    Przy zwrocie, jak wpiszesz kod zwrotu paczkomat otwiera skrzynke i pyta czy rozmiar
    ok czy potrzebna większa.

  • 36. Data: 2019-12-23 03:10:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-12-17 17:08, Robert Wańkowski pisze:

    > I tak to działa.

    I zdaje się, że nie otworzy kilku naraz. Skanuje paczkę, otwiera
    skrytkę, wkłada przesyłkę, zamyka i dopiero można otworzyć kolejną
    skrytkę po zeskanowaniu następnej przesyłki.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 37. Data: 2019-12-23 12:18:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 03:10, Krystek pisze:

    > I zdaje się, że nie otworzy kilku naraz. Skanuje paczkę, otwiera
    > skrytkę, wkłada przesyłkę, zamyka i dopiero można otworzyć kolejną
    > skrytkę po zeskanowaniu następnej przesyłki.

    Ale jak wetknął dwie przesyłki do mnie i obcego do jednej skrytki (mojej)?
    Właśnie dotarły LED-y, o których pisałem w innym wątku :-) i gratis
    wielki karton chyba z kosmetykami, który nie był do mnie.
    A, że za rogiem mam punkt zborny Inpostu to odniosłem.

    Sprawdziłem numer przesyłki obcego i ma status, że dziś trafi do paczkomatu.

    Moja przesyłka wielkości naklejki Inpostowej leżała na naklejce obcego.
    Pewnie zeskanował kod mojej i wetkną razem z moją. Tylko dlaczego do
    największej skrytki, skoro moja powinna iść do najmniejszej.

    Pytania się mnożą. :-)

    Ale najważniejsze, że będzie prezent pod choinką. :-)

    Robert