  • 1. Data: 2019-12-07 10:18:39
    Temat: Test baterii
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Sprawa dotyczy baterii do telefonu używanego przez starszą
    osobę, która z racji wieku niestety czasem zapomina o naładowaniu. Czym
    sprawdzić *realną* pojemność baterii ? Mogę określić ładunek władowany,
    ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby
    mile widziane.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-12-07 12:23:46
    Temat: Re: Test baterii
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-07 o 10:18, PeJot pisze:
> [...]
    > ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    > znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby

    Nie ma problemu znanego z NiCd czy NiMh - więc można osobę przyzwyczaić
    do codziennego podpinania na noc ładowarki, bez względu na stopień
    naładowania baterii.

    W miarę dobry program androidowy to Ampere (od Braintrapp). Pokazuje
    m.in. zmierzoną pojemność, szacowany czas, zużycie energii przez
    konkretne programy/usługi.

    Można mierzyć pojemność baterii przyrządem takim, jak np. Digitus DA-70610.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-12-07 13:26:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 Dec 2019 10:18:39 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > Czołem. Sprawa dotyczy baterii do telefonu używanego przez starszą
    > osobę, która z racji wieku niestety czasem zapomina o naładowaniu.

    A ma wyrobiony nawyk odkładania telefonu w jedno miejsce? Może tam
    podłożyć matę do ładowania bezprzewodowego i zaopatrzyć telefon w/z
    taką funkcję?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2019-12-07 13:32:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 12:23, Adam pisze:

    > Można mierzyć pojemność baterii przyrządem takim, jak np. Digitus DA-70610.

    Mam podobny wynalazek ale on mierzy ładunek władowany a nie wyciągnięty
    z baterii.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2019-12-07 13:38:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-07 o 13:32, PeJot pisze:

    > Mam podobny wynalazek ale on mierzy ładunek władowany a nie wyciągnięty
    > z baterii.

    Ale nie wyjmiesz więcej, niż włożyłeś ;)

    Chodzi o oszacowanie kondycji baterii. Jeśli takowa ładuje się do 80%
    deklarowanej pojemności - można założyć, że jeszcze jest OK.
    Jeśli już tylko 40% - lepiej wymienić.
    No, chyba że ktoś kupił przykładowo chińską baterię do S5 (nie
    powiększoną) z napisem 9800 mAh - to już jego problem ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-12-07 13:45:05
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > [...] można osobę przyzwyczaić do codziennego podpinania na noc ładowarki

    Zapewniam Cię, że to się zwykle nie udaje. Sam jestem tego najlepszym
    dowodem: musiałem zrezygnować z prób leczenia moich zaburzeń pamięci z
    bardzo prostej przyczyny (o czym już tu pisałem) - zapominałem brać
    tabletki :(((

  • 7. Data: 2019-12-07 15:10:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.12.2019 13:38, Adam wrote:
    > Chodzi o oszacowanie kondycji baterii. Jeśli takowa ładuje się do 80%
    > deklarowanej pojemności - można założyć, że jeszcze jest OK.

    Żeby oszacować kondycje baterii, to najpierw trzeba zmierzyć jej
    rezystancje wewnętrzną. Starą baterię Twoim sposobem to można nawet i do
    200% deklarowanej pojemności naładować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-12-07 15:18:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 10:18:39 +0100, PeJot napisał(a):

    > Czym
    > sprawdzić *realną* pojemność baterii ?

    Naładować do pełna w kontrolowany sposób i tak samo rozładować. Ponieważ
    tak zmierzone wielkości pojemności będą się różniły w zależności od
    przyjętych napięć początkowego i końcowego, musisz sobie jakieś przyjąć.
    A ponieważ nie zrobiłeś kontrolowanego ładowania/rozładowania kiedy
    zaczynałeś eksploatację baterii, niestety nie zmierzysz stopnia
    wyeksploatowania. Ale, jeśli to zrobisz teraz, to kiedy kupisz nową
    baterię będziesz w stanie ocenić czy kupiłeś lepszą czy gorszą :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-12-07 15:22:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.12.2019 o 10:18, PeJot pisze:
> [...]
    > ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    > znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby

    zakładam ze baterie są łatwo wyjmowalne i styki na zewnątrz. ja robię
    tak: ładuję wszystkie jakie mam, i podłączam do wszystkich żarówki z
    roweru. koszt 1zł plus kawałek drucika. ja mam drut stalowy, i bez
    żadnych innych uchwytów, taśm, daję radę połączyć trwale żarówkę z
    baterią. możes zużyć żabki do prania.
    Która najdłużej będzie świecić żarówką - ta jest najlepsza. Może metoda
    "wygląda" na wieśiacką, bo nie ma wyświetlacza, arduino/rasberiPI, ale
    jest tania i odporna na wszelkie błędy pomiarowe. oczywiście możesz
    zamiast żarówek zastosować identyczne oporniki i woltomierze - ale idea
    jest mam nadzieje jasna.
    Ładowanie. istnieją "anteny" odbiorcze do ładowarek bezprzewodowych,
    zakończone złączem miniusb/microusb/usbc. przyklej taką na stałe do
    telefonu seniora i ucz odkładać na ładowarkę w sensie - tam będzie
    zawsze leżał - nie będzie trzeba szukać jak będzie potrzebny

    ToMasz

  • 10. Data: 2019-12-07 17:22:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.12.2019 15:18, Jacek Maciejewski wrote:
    > tak zmierzone wielkości pojemności będą się różniły w zależności od
    > przyjętych napięć początkowego i końcowego

    I użytego prądy ładowania/rozładowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz