  • 1. Data: 2015-02-10 14:00:16
    Temat: Intel Socket 1150 - wsparcie tylko dla nowszych win?
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    Czy wszystkie obecne płyty dla intela z podstawką Sokcet 1150 (np. pod CPU
    i7-4770) mają tylko wsparcie od visty w góre?
    Dziwne, że jak się wejdzie na płyty pod AMD to tam nie ma problemu aby pod
    najnowsze AMD FX były sterowniki dla win xp.
    Czy to jakaś zmowa intela czy jak? AMD może wspierać stary xp, a intel nie?

  • 2. Data: 2015-02-10 16:43:28
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "tolek" <t...@n...spamu> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    > najnowsze AMD FX były sterowniki dla win xp.
    > Czy to jakaś zmowa intela czy jak? AMD może wspierać stary xp, a intel

    Kup 1155. One jeszcze miały wsparcie dla XP, a wciąź można je dostać nowe (w
    odróżnieniu do 1156, które są już tylko z drugiej ręki).

  • 3. Data: 2015-02-12 12:41:26
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    > Kup 1155. One jeszcze miały wsparcie dla XP

    Tylko wskaż procesor o wydajności i7-4770 który wchodzi na tą podstawkę :)

    Widzę słabszy i7-3770 który wg testów http://pclab.pl/art50000-84.html przy
    kompresji x264 ma przetwarzanie o 10 klatek mniejsze niż 4770. Przy
    materiale do kompresji 2h robi już to różnicę.
    Drugą przykrą sprawą jest to, że te płyty główne pod intela mimo, że mają
    wsparcie dla xp to dla usb3.0 nie rozwijają pełnej prędkości
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-b75-d3vre
    v_10/specs/
    Gdzie jasno napisane: "* W Windows XP, porty kontrolera Intel USB 3.0
    wspierają prędkość transferu na poziomie USB 2.0."

    Dziwnym trafem dla AMD
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    7rev_30/specs/ nie ma
    takich adnotacji dla USB3.0

    Martwi mnie to, że AMD na obecny rok dość mocno odbiega wydajnością i
    pożeraną mocą w odniesieniu do wydajności względem Intela. Te FX-y to jakiś
    niewypał technologiczny. AMD miał dobry rok jak wypuścili n-lat temu
    pierwsze Athlony 64bitowe, obecnie AMD cieniutko wygląda do intela.
    Dlatego próbuję skłaniać się - po nastu latach z AMD - w kierunku Intela
    gdzie przy mocy pobieraniej ~88W 4 rdzenie uzyskuje się wydajność jaką w AMD
    mamy porównywalną dopiero przy 125W, przy 8 rdzeniach i w związku z mocą
    pobieraną kaloryfer w domu i chłodzenie dużo większe niż dla intela, i
    licznik energii odlatuje ze względu na większy pobór mocy. 2x więcej rdzeni
    aby prawie dorównać 4 rdzeniom intela. Widać więc mega przepaść
    technologiczną i zapóźnienie AMD i ich 32nm gdzie intel jak czytam już ma
    zamiar przeskakiwać z 22nm na 15nm, a AMD zatrzymał się na 32nm stąd większy
    grzejnik.

    Może jest jakaś szansa, że w najbliższym roku AMD z czymś wyskoczy ciekawym
    co przy podobnym poborze mocy, ilości rdzeni będzie porównywalny z jednostką
    intela i7-4770?

  • 4. Data: 2015-02-12 20:48:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "tolek" <t...@n...spamu> napisał w wiadomości
    b.com...

    > Tylko wskaż procesor o wydajności i7-4770 który wchodzi na tą podstawkę :)

    Coś za coś.

    > Widzę słabszy i7-3770 który wg testów http://pclab.pl/art50000-84.html

    Wyniki po OC.

    > przy kompresji x264 ma przetwarzanie o 10 klatek mniejsze niż 4770. Przy
    > materiale do kompresji 2h robi już to różnicę.

    Ale więcej stracisz używając WinXP, bo tam możesz użyć tylko 32-bitowego
    oprogramowania. Po drugie do takich zastosowań używa się albo funkcji
    wbudowanych w procesor (Quick Sync), albo w kartę grafiki (NVENC, VCE) albo
    czegoś wykorzystującego CUDA.
    Pozatym kupując procesor za ponad 1000 zł możesz się zastanowić czy nie
    wziąć 6-rdzeniowca (i7-5820K kosztuje 1700 zł), choć to wymaga już płyty
    głównej na LGA2011. To oprogramowanie potrafi efektywnie wykorzystać 6
    rdzeni.

> [...]
    > Gdzie jasno napisane: "* W Windows XP, porty kontrolera Intel USB 3.0
    > wspierają prędkość transferu na poziomie USB 2.0."

    Pozostaje dodatkowy kontroler na PCI-Express.

    > Dziwnym trafem dla AMD
    > http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    7rev_30/specs/ nie ma
    > takich adnotacji dla USB3.0

    AMD musi walczyć w segmencie, który Intel już sobie odpuścił. Dlatego w
    płytach pod AMD później znikły IDE, PCI, kompatybilność z WinXP, itp.