  • 1. Data: 2003-02-28 14:19:00
    Temat: Internet DSL przejscie z 0,5 Mb/s na 1Mb/s
    Od: "sied@r" <s...@s...pl_NO_SPAM>

    Witam, nie wiem czy to moja subtelna uwaga, moze cos jest nie tak albo
    nabijanie w butelke przez TPSA.

    Mialem mizernie dzialajacy IDSL 0,5 Mb/s, (wieszal sie). W lutym zaczelo to
    jako tako chodzic.

    Transfer ok. 60 kB/s w dol. Postanowilismy zmienic na 1 Mb/s.

    Podpisalismy stosone umowy i czekalismy.

    Pewnego pieknego dnia przyjechal Pan instalator, podpiol swojego super
    łaptopa do modemu i cos tam pomodzil.
    Sprawdzil ze chodzi i dal swistek do podpisania.

    Zdziwilem sie ze adresacja IP sie nie zmienila i ze nadal mamy pule 4-ro
    adresowa. Pan odeslal nas do Boku W-wa.

    Po testach wyszlo ze nie ma mozliwosci wyciagnac z lacza wiecej niz 70 kB/s
    a kanal zwrotny sie nie zmienil.

    Po interwencji w BOK, (nazwisko pani zapisane) - dostalem informacje ze i
    owszem oni w systemie maja mnie na 1 Mb/s - ale jestem podpiety na ruterze z
    ze stara klasa IP, ze powinienem dostac klase 8 IP, i zostac przepiety na
    inny router czy cos w tym stylu - i zeby o to dowiadywac sie w miejscowym
    oddziale.

    I tak zrobilem - po kilkudziesieciu telefonach - Pani stwierdziala ze
    wszystko jest ok, ze instalator sprawdzal i bylo tyle ile trzeba. itp.
    A ze IP to trzeba w umowie okreslic - domyslnie usluga ma 8 IP.

    No i wiecie - czuje sie tak przez TPSA zakrecony ze nie wiem co jest co. Bo
    lacze mi wyglada na podkrecone lub pozbawione limitow 0,5 Mb/s (normalnie
    62Kb/s tu czasem idzie 70)

    Co z tym fantem robic.
    Formalnie to jest wiecej niz 0,5 ale do 1 Mb/s to mu daleko.

    Czy ktos cos takiego juz mial ?

    Rzecz sie dzieje w Lublinie.

    pozdrowka

    siedar

  • 2. Data: 2003-03-02 19:58:08
    Temat: Re: Internet DSL przejscie z 0,5 Mb/s na 1Mb/s
    Od: y...@o...arg.invalid (Lukasz Biegaj)

    sied@r <s...@s...pl_no_spam> wrote:
    > Czy ktos cos takiego juz mial ?

    Ludzie miewali juz gorsze sprawy z tpsa. Sposoby sa dwa - albo masz
    znajomych w tpsa i oni Ci to zalatwia albo robisz burdel. Napisz skarge,
    opisz tam wszystko dokladnie, idz do BOKu, na dziendobry wez wizytowke
    osoby z ktora bedziesz rozmawial i kaz jej wyslac co napisales tam gdzie
    trzeba (w boku powinni wiedziec gdzie skargi skladac ;-)). Nie zapomnij
    zeby Ci podbila ze przyjela, bo inaczej wyrzuca do smieci zaraz po Twoim
    wyjsciu (tak bylo raz w moim przypadku). To sa jedyne metody
    postepowania z TPSA - firma juz sie sypie i IMHO wkrotce jej nie bedzie.

    --
    Lukasz Biegaj * http://www.lukasz.biegaj.net/ * y...@o...arg ROT13

  • 3. Data: 2003-03-02 19:58:29
    Od: Idealny Kandydat <h...@h...hah>

    Mam nadzieje, ze bedzie wiecej takich nabitych w butelke jak Ty, bo nie
    rozumiem czemu ja musze jako maly dostawca konkurowac ze swoim POLPAKIEm
    za kilka tys zl z jakas neostrada co daje 1/4 mocy za 200 zl. Wiec niech
    neostrada sie wiesza, a dsl 1 Mbit dziala jak by chcial a nie mogl. Bo
    jakos nie widze przyszlosci dla takich jak ja. :))

  • 4. Data: 2003-03-02 19:58:39
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Witam!
    Hehe, skad ja to znam :).
    Wykupilem sobie w grudniu DSL 1 Mbps ale zamontowali mi 0,5 upierajac sie ze
    to jest 1. Dzwonilem, zglaszalem i nic. Az w koncu pewnego pieknego dnia
    zadzwonilem na infolinie DSL i powiedzialem ze wynajalem informatyka ktory
    po przetestowaniu lacza stwierdzil ze jest to 0,5 Mbps (powiedzialem ze
    wynajalem zeby nie probowali ze mna dyskutowac i kwestionowac mojej oceny).
    Po bodajze dwoch dniach przelaczyli mnie na 1 Mbps. Niestety ja mialem
    ewidentnie 0,5 i ani mniej ani wiecej wiec w moim przypadku sprawa byla
    prosta. Sprawdz czy na pewno masz 70 Kbps (moze to jest np 50 Kbps wej. i
    jakies jeszcze skrawki wyj.). Jesli masz faktycznie powyzej 0,5 Mbps to
    chyba nic z tym nie zrobisz bo przeciez TPSA nie gwarantuje zadnego
    transferu i placac za usluge 1 Mbps mozesz miec rownie dobrze 100 Kbps bo
    CIR-a przeciez nie masz.

    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 5. Data: 2003-03-03 14:42:09
    Od: "onedog" <"o...@o...pl"@nie_dla_spamu.tpi.pl>

    Użytkownik "sied@r" <s...@s...pl_NO_SPAM> napisał w wiadomości

    > Co z tym fantem robic.
    > Formalnie to jest wiecej niz 0,5 ale do 1 Mb/s to mu daleko.
    > Czy ktos cos takiego juz mial ?
    > Rzecz sie dzieje w Lublinie
    Jeśli nie zmienili Ci klasy adresowej to oznacza, że cały czas na ruterze
    jesteś zdefiniowany jako 512 więc jeśli nawet koleżka z super laptopem
    zmienił ustawienia na DSLAM to i tak z sieci nie przyjdzie więcej niż
    512k!!!
    Zacznij gnębić, Polpak to oni w końcu tym zarządzaja więc może coś poradzą
    , bo same adresy ( a przy okazji konfiguracja prędkości) są nadawane
    rzeczywiście lokalnie :(

    pozdr,

    onedog

  • 6. Data: 2003-03-04 17:03:36
    Od: "sied@r" <s...@s...pl_NO_SPAM>

    ok. dzieki juz zalatwione - jest jak trzeba - interwencja w lokalnym boku
    pomogla !!

    Pozdrawiam

    siedar

  • 7. Data: 2003-03-04 22:20:42
    Od: Tomek Kruk <t...@N...sq1eih.rubikon.WYTNIJTO.pl>

    On Sun, 2 Mar 2003 19:58:39 +0000 (UTC), "Tomasz Nidecki (Nidas)"
    <n...@e...pl> wrote:

> [...]
    > chyba nic z tym nie zrobisz bo przeciez TPSA nie gwarantuje zadnego
    > transferu i placac za usluge 1 Mbps mozesz miec rownie dobrze 100 Kbps bo

    tia, ale do urzadzenia dostepowego (hop dalej) powinno leciec 1Mbps
    bez zadnego gadania

  • 8. Data: 2003-03-05 09:23:06
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Tomek Kruk" <t...@N...sq1eih.rubikon.WYTNIJTO.pl>
    napisal w wiadomosci news:g9r76vo3b5j9lkh428a6joo9amuul8rp1l@4ax.com...

    > tia, ale do urzadzenia dostepowego (hop dalej) powinno leciec 1Mbps
    > bez zadnego gadania

    Hehe, TPSA i tak bedzie twierdzic ze zadnych gwarancji w umowie nie ma wiec
    raczej ciezko im przetlumaczyc ze powinno byc inaczej.

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 9. Data: 2003-03-19 06:51:28
    Od: "Mariusz Kijania" <z...@8...55.115.154>

    Ja mam dsl-a 1Mb i jakos nie narzekam -byly problemy jak zaczelo ich wiecej
    przybywac i mozna je obciazyc do 1024 i to przez pare godzin. Tak na
    marginesie ??? czy udalo sie komus przerutowac ip-ki przez interface ??
    ewentualnie jak to zrobic pod linuxem ????
    Uzytkownik "Idealny Kandydat" <h...@h...hah> napisal w wiadomosci