  • 1. Data: 2015-06-25 09:48:04
    Temat: Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Szukam rozwiązania na zrobienie internetu kablowego w odległym pokoju.

    Pomysł mam taki, żeby wykorzystać tego typu urządzenie:

    http://www.tp-link.com/sa/products/details/cat-18_TL
    -PA4030KIT.html

    Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
    Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to
    wygląda w praktyce?

    Cena około 200 zł za komplet też akceptowalna.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-06-25 14:41:58
    Temat: Re: Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-06-25 09:48:04 niejaki Marcin N napisał:
    > Czy ktoś z Was testował coś podobnego?

    mam coś takiego w domu - 4szt: 2x devolo 2x netgear - jeden podłaczony do
    rutera, jeden do nas-a a 2 do kompów
    wszystko gra i bucy bezproblemowo - prędkości większe i stabilniejsze niż
    na n150

    generalnie jak za te pieniądze - warto brać
    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2015-06-25 18:54:52
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Marcin N naskrobał(a):

    > Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
    > Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to
    > wygląda w praktyce?

    Używam to za dużo powiedziane, u jednego z klientów, domek jednorodzinny
    piętrowy, zaistniała potrzeba doprowadzenia internetu z pierwszego pietra
    do piwnicy. Żaden z routerów nie zapewniał odpowiedniej siły "przebicia"
    przez stropy. Stara dobra szkoła budownictwa żelbetowego.
    Padło na urządzenia przesyłające po sieci energetycznej sygnał LAN.
    Problem zawsze jest czy dane pomieszczenia pracuja na tej samej fazie,
    dotyczy to domków i miejsc gdzie jest zasilanie trófazowe. Dodatkow z tego
    co wiem sygnał nie przechodzi przez liczniki energii elektrycznej.
    Konfiguracja jest banalna, wkłada się jedno urządzenie do sieci w pobliżu
    routera/modemu i podłącza do sieci LAN. Drugie urządzenia natomiast w
    miejscu docelowym i kabelkiem spina się z urządzeniem któremu trzeba
    dostarczyć LAN. Działa.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

  • 4. Data: 2015-06-26 12:35:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin N napisa?(a):

    > Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
    > Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to
    > wygląda w praktyce?

    Moim zdaniem nadaje się do drukarki sieciowej... ;P
    więcej tu: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,60299.html

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 5. Data: 2015-06-26 13:43:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 12:35, januszek pisze:
    > Marcin N napisa?(a):

    > Moim zdaniem nadaje się do drukarki sieciowej... ;P
    > więcej tu: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,60299.html

    Na pewno przeczytałeś to ze zrozumieniem?

    Przecież wyniki są lepsze od wifi, a zwłaszcza od wifi, które ma się
    przedrzeć przez kilka ścian.

    50 Mbit/s REALNEGO transferu to jest bardzo dobry wynik dla prawie
    każdego zastosowania.

    I to w urządzeniu za 100 zł za parę.
    Naprawdę nie widzę powodów do czepiania się.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-06-26 13:51:34
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 13:43, Marcin N pisze:

> [...]
    > każdego zastosowania.
    >
    > I to w urządzeniu za 100 zł za parę.
    > Naprawdę nie widzę powodów do czepiania się.

    Do tego ten z kolei TP-Link ma po trzy gniazda czyli po każdej stronie
    da się uniknąć w wielu sytuacjach switcha.

    miab

  • 7. Data: 2015-06-26 13:58:18
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 13:51, miab pisze:

    > Do tego ten z kolei TP-Link ma po trzy gniazda czyli po każdej stronie
    > da się uniknąć w wielu sytuacjach switcha.

    i transmisja idzie trzema kanałami tak ze zdecydowanie lepiej niż wi-fi.
    Właściwie do domu czy do małego biura to spokojnie powinien dawać radę.

    miab

  • 8. Data: 2015-06-26 14:03:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin N napisa?(a):

    > Na pewno przeczytałeś to ze zrozumieniem?

    Że hę?

> [...]

    > każdego zastosowania.

    > I to w urządzeniu za 100 zł za parę.
    > Naprawdę nie widzę powodów do czepiania się.

    Najwyraźniej rozpieszczony jestem przez sieć kablową 1Gbit ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 9. Data: 2015-06-26 19:58:56
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-06-25 o 09:48, Marcin N pisze:
> [...]
    > wygląda w praktyce?
    >
    > Cena około 200 zł za komplet też akceptowalna.

    ciekawe czy jak pierun walnie to pali wszystko czy tylko ...

    i jak to sie ma do montowanej w najbliższym czasie przez ZE
    infrastruktury do zdalnego odczytu liczników po sieci

  • 10. Data: 2015-06-26 20:44:56
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" napisał w
    : (...)
    : >
    : ciekawe (...)
    : jak to sie ma do montowanej w najbliższym czasie przez ZE
    : infrastruktury do zdalnego odczytu liczników po sieci

    A jeszcze: aby podsłuchać Wi-Fi to trzeba się znaleźć "w zasięgu". A gdy
    wrzucamy sygnał w kabel energetyczny, no to zapewne będzie się on mógł
    propagować baaardzo daleko! Choć, oczywiście, mogą do zapobieżenia jego
    "wyciekania" w świat, zostać użyte jakieś-tam filtry...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak