  • 1. Data: 2005-01-25 18:18:41
    Temat: Internet radiowy
    Od: "Staś" <u...@o...pl>

    Cześć. Niedawno przeprowadziłem się na małą wichurkę, gdzie niestety o
    internecie kablowym mogę zapomnieć. Z tego co wiem to nie ma tu w pobliżu
    żadnej firmy zakładającej intrnet drogą radiową. Mam tu kolegę (mieszka około
    600 m od mojego domu), który ma podłączoną neostradę. Pomyślałem że mógłbym
    podłaczyć się do niego poprzez inetrnet radiowy. No i pytanie... Czy zrobienie
    takiej instalacji jest trudne, co trzeba kupić i ile to kosztuje i jak to się
    ma jeśli pomiędzy naszymi domami jest parę drzew? Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-01-26 09:26:17
    Temat: Re: Internet radiowy
    Od: Piotr Górski <p...@w...prokocim.org>

    Dnia 25 Jan 2005 19:18:41 +0100, Staś napisał(a):

> [...]
    > takiej instalacji jest trudne, co trzeba kupić i ile to kosztuje i jak to się
    > ma jeśli pomiędzy naszymi domami jest parę drzew? Z góry d

    NTG - idź na pl.comp.networking. Sieć radiowa w jakiejś Koziej Wólce nie
    jest _PROBLEMEM POLSKIEGO INTERNETU_

    --
    Piotrek Górski

  • 3. Data: 2005-01-27 22:10:56
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Staś <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    się
    > ma jeśli pomiędzy naszymi domami jest parę drzew? Z góry dzięki za

    Opowiem ciekawa historie. Moi koledzy jakis czas temu mieli podobny problem
    jak ty. Po pewnym czasie postanowili zalozyc sobie radiowe polaczenie.
    Niestety router radiowy wtedy kosztowal ok. 6kzl. Pozaciagali dlugi, kupili i
    zalozyli. Jeden router na tylko 2 osoby bylo wielkim marnotrastwem, wiec
    wpadli na pomysl, aby podlaczac innych uzytkownikow (oczywiscie za
    pieniazki). W ciagu miesiaca mieli ok. 200 zgloszen. Po roku dzialalnosci nie
    tylko zwrocily im sie koszta, ale takze duzo zarobili. Teraz najciekawsze.
    Obaj maja teraz po 19lat!

  • 4. Data: 2005-01-28 08:34:23
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    <k...@w...gazeta.pl> wrote:
    <CIACH>
> [...]
    > tylko zwrocily im sie koszta, ale takze duzo zarobili. Teraz najciekawsze.

    Czy założyli działalność gospodarczą, opłacali ZUS oraz odprowadzali podatki?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 5. Data: 2005-01-28 11:28:13
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Oledzki" <o...@...ns.pl> napisał w wiadomości
    > <k...@w...gazeta.pl> wrote:
    > <CIACH>
    >
    > Czy założyli działalność gospodarczą, opłacali ZUS oraz odprowadzali
    > podatki?

    no i czy dzielili neostrade ;)

    --
    Mateo

  • 6. Data: 2005-01-28 15:28:44
    Od: Makson <m...@g...pl>

    > no i czy dzielili neostrade ;)

    SLA 99% bylo :)

  • 7. Data: 2005-01-28 21:57:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 28 Jan 2005 08:34:23 +0000 (UTC), użyszkodnik Krzysztof Oledzki
    <o...@...ns.pl> napisał:

    > Czy założyli działalność gospodarczą, opłacali ZUS oraz odprowadzali podatki?

    czepiasz się

    98% takich sieci momentalnie by upadło

    --
    futszaK
    601061867

  • 8. Data: 2005-01-29 07:36:38
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > czepiasz się
    >
    > 98% takich sieci momentalnie by upadło

    a tak dzialaja "na lewo", robiac nieuczciwa konkurencje firmom dzialajacym w
    pelni legalnie
    (dzielac takiego ADSL'a na 20 do 60 osob)

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 9. Data: 2005-01-29 08:09:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 29 Jan 2005 08:36:38 +0100, użyszkodnik "Mateusz Swatek"
    <m...@s...krakow.pl> napisał:

    > a tak dzialaja "na lewo", robiac nieuczciwa konkurencje firmom dzialajacym w
    > pelni legalnie
    > (dzielac takiego ADSL'a na 20 do 60 osob)

    ciekawe gdzie te "uczciwie działające firmy" były w momencie
    powstającego megazapotrzebowania na Internet ???
    TPSA cieszyła się że im impulsy nabija drąc się wszem i wobec że
    połaczenia lokalne (do których zaliczano połaczenia do Internetu)
    przynoszą straty, zaś ci którym najbardziej zależało na Internecie i
    mieli szczęście skorzystali z usługi SDI.

    Natura nie lubi próżni, powstały tysiące małych sieci dzielących SDI
    na kilku/kilkunastu bo każdy chciał mieć Internet. Wiele z tych sieci
    trzyma się do tej pory zamieniwiszy SDI na ADSLa bo skoro działa to po
    co psuć :)

  • 10. Data: 2005-01-29 09:29:44
    Od: "Krychu" <k...@W...gazeta.pl>

    Faktycznie na poczatku dzialali "na lewo". Obecnie maja ok 200-300 klientow,
    wiec zalegalizowali dzialalnosc na poczatku stycznia. Dziela 8mbit na userow,
    po 1mbit zostawiajac sobie.