  • 1. Data: 2009-06-06 18:47:45
    Temat: Internet w laptopie via komórka za granicą - problem
    Od: "G&G" <z...@m...pl>

    Witam,

    Chciałbym korzystać z połączenia internetowego w laptopie wykorzystując
    komórkę jako modem.
    Telefon jest w Erze.
    Ustawienia:
    APN: erainternet
    nr tel *99***1#
    Jeśli jestem w zasięgu sieci macierzystej (Polska) - wszystko jest OK.
    Chciałem skorzystać z połączenia w Niemczech i nie udało mi się. Próbowałem
    T-Mobile, O2 - za każdym razem błąd podczas "rejestrowania komputera w
    sieci".

    Czy muszę cos zmienić w ustawieniach?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-06-06 19:07:01
    Od: "Darek G" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > T-Mobile, O2 - za każdym razem błąd podczas "rejestrowania komputera w

    Na pytanie Ci nie odpowiem, bo nie znam odpowiedzi. Tylko ze wzgledow
    finansowych to proponowalbym zakup niemieckiej karty sim, a nie korzystanie z
    netu w roamingu.

  • 3. Data: 2009-06-06 19:34:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "G&G" <z...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałem skorzystać z połączenia w Niemczech i nie udało mi się.
    > Próbowałem T-Mobile, O2 - za każdym razem błąd podczas "rejestrowania
    > komputera w sieci".

    W roamingu tez musisz korzystac z APN-u Ery.
    Potem sie tylko nie dziw, ze bedziesz mail do zaplacenia kilka tysiecy (tak,
    tysięcy!) rachunku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-06-06 20:28:39
    Od: "G&G" <z...@m...pl>

    > W roamingu tez musisz korzystac z APN-u Ery.
    > Potem sie tylko nie dziw, ze bedziesz mail do zaplacenia kilka tysiecy
    > (tak, tysięcy!) rachunku.

    Koszt w "Eurotaryfie i strefy" wynosi 80gr brutto za 100kB wysłane i osobno za
    100kB odebrane.
    Wiem, że nie jest to tanio, ale nie zamierzam oglądać filmów ani słuchać radia
    za pomocą tego połączenia. To ma być alternatywa na "wszelki wypadek" (odebrać
    pocztę, komunikator, itp...)
    Chodzi mi o kwestię techniczną: co zrobić aby zadziałało?
    Co jest nie tak, że w Polsce działa, a za granicą nie?

    G.

  • 5. Data: 2009-06-07 18:20:00
    Od: K <...@...c>

    SDD pisze:

    > W roamingu tez musisz korzystac z APN-u Ery.
    > Potem sie tylko nie dziw, ze bedziesz mail do zaplacenia kilka tysiecy (tak,
> [...]

    bredzisz. korzystałem w Egipcie dość intensywnie z www, poczty i ssh i
    zapłaciłem 110 pln, korzystałem w Szwecji (gadugadu, www) i zapłaciłem
    60 pln.

  • 6. Data: 2009-06-07 19:34:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Jun 2009 20:47:45 +0200, G&G wrote:
> [...]
    >T-Mobile, O2 - za każdym razem błąd podczas "rejestrowania komputera w

    W ogolnosci nic. Moze jakis roaming musisz miec wlaczony ?

    Ewentualnie .. u niemcow cos wymyslili z kontrola dostepu do
    internetu, mnie dzialalo jeszcze miesiac temu, ale moze juz nie ?

    J.