  • 1. Data: 2010-02-20 08:44:48
    Temat: Isostaty
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Witam.
    Zostałem szczęsliwym posiadaczem wieży Radmor 74xx. Mam zamiar przywrócić ja do
    idealnego stanu. PRzede wszystkim muszę wyczyscić isostaty. Jakim środkiem to zrobić,
    aby ich jeszcze bardziej nie zepsuć?
    --
    niebieski

  • 2. Data: 2010-02-20 09:09:08
    Temat: Re: Isostaty
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "niebieski" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja do idealnego stanu.
    > PRzede wszystkim muszę wyczyscić isostaty. Jakim środkiem to zrobić, aby

    Ja używam Kontakt PR, teoretycznie przeznaczony jest do potencjometrów ale
    się sprawdza.
    W dawnych ciężkich czasach stosowałem najpierw denaturat do przemycia
    (ustawiając urządzenie przyciskami na dół), na koniec wpuszczałem kroplę
    roztworu 1:10 oleju do maszyn do szycia w benzynie ekstrakcyjnej.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2010-02-20 09:56:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:20100220094448.be0669a6.tylko@newsy.pl,
    niebieski <t...@n...pl> nabazgrał:
> [...]
    > przywrócić ja do idealnego stanu. PRzede wszystkim muszę wyczyscić
    > isostaty. Jakim środkiem to zrobić, aby ich jeszcze bardziej nie

    Tuner600 == dobre, ale drogie...

    Rozwiazaniem naj! byłaby wymiana z polskich na jakieś lepsiejsze (tylko skąd
    je wziąść, nie wiem ).

    Włodek

  • 4. Data: 2010-02-20 10:41:04
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    >Zostałem szczęsliwym posiadaczem wieży Radmor 74xx. Mam zamiar przywrócić
    ja do idealnego stanu. PRzede wszystkim muszę wyczyscić isostaty. Jakim
    środkiem to zrobić, aby ich jeszcze bardziej >nie zepsuć?
    Zdaje się, że kiedyś rozbierałem i czyściłem, ale to jest trudne, gdyż te
    białe suwaki wychodzą zdaje się z tyłu o ile dobrze pamiętam.
    Dzisiaj to pewnie bym tego nie brał do ręki.
    Zrób kilka fotek to koledzy z pewnością podpowiedzą coś więcej.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 5. Data: 2010-02-20 11:36:13
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 11:41:04 +0100
    "Sylwester _azar" <i...@a...pl> wrote:

    > ja do idealnego stanu. PRzede wszystkim musz_ wyczysci_ isostaty. Jakim
    > _rodkiem to zrobi_, aby ich jeszcze bardziej >nie zepsu_?
    > Zdaje si_, _e kiedy_ rozbiera_em i czy_ci_em, ale to jest trudne, gdy_ te
    > bia_e suwaki wychodz_ zdaje si_ z ty_u o ile dobrze pami_tam.
    > Dzisiaj to pewnie bym tego nie bra_ do r_ki.
    > Zr_b kilka fotek to koledzy z pewno_ci_ podpowiedz_ co_ wi_cej.

    Z rozebraniem nie ma problemu - robiłem to jakieś 20 lat temu wiele razy. Chcę to
    zrobić teraz jak najlepiej, żeby po złożeniu sprzętu nie trzeba było za chwilę znów
    zaglądać.

    --
    niebieski

  • 6. Data: 2010-02-20 12:33:07
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Z rozebraniem nie ma problemu - robiłem to jakieś 20 lat temu wiele razy.
    Chcę to zrobić teraz jak najlepiej, żeby po złożeniu sprzętu nie trzeba było
    za chwilę znów zaglądać.
    No to pamiętasz, że to złom. Trzeba by wstawić coś lepszego.
    Zobacz na schemat.
    Jeśli ma takie wydłużone druty wystające ponad isostat, to może tam nałożyć
    nowy układ przełączający na nowej płytce, a ten isostat wykorzystać jako
    mechanikę.
    Inny czujnik/włacznik tak umieścić od tyłu, aby włączenie izostatu
    powodowało jego załączenie, a on załączy potrzebne obwody najlepiej
    tranzystorem lub może ew. kontaktronami.
    Ale to 100h zabawy.
    S.

  • 7. Data: 2010-02-20 16:53:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    BTW jeśli o isostaty chodzi to zastanawia mnie jedna kwestia - w jaki
    najprostszy sposób rozwiązywano przełączanie zakresów przy pomocy
    takiego monstrualnego przełącznika? Przecież stare radia miały zwykle
    poza falami długimi, krótkimi i UKF również kilka podzakresów fal
    krótkich. Dla AM trzeba przełączać uzwojenia anteny ferrytowej oraz
    cewki oscylatora. Do tego dochodzi jeszcze przełączanie toru AM i FM.
    Stosowano jakieś odczepy na cewkach pozwalające dobierać wymaganą
    indukcyjność? A może łączono je szeregowo i niepotrzebną część zwierano
    do masy?
    A może isostaty robione z myślą o radiach były już tak projektowane, że
    dało się je zastosować w jakimś powszechnym układzie na kawałku laminatu
    wraz z filtrami 7x7 lub L-9 i tylko wyprowadzało się sygnały do obwodów
    wejściowych i heterodyny?

  • 8. Data: 2010-02-20 19:22:46
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "niebieski" <t...@n...pl> wrote in message
[...]

    Isostaty, isostatami, ale jakieś 5 lat temu wymieniłem niemal wszystkie
    elektrolity toru przedwzmacniacza i końcówek. Do dziś gra ok, tylko
    potencjometry trzeszczą na zimno.

  • 9. Data: 2010-02-20 19:23:35
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > takiego monstrualnego przełącznika? Przecież stare radia miały zwykle
    > poza falami długimi, krótkimi i UKF również kilka podzakresów fal

    Radmor 74xx

  • 10. Data: 2010-02-20 19:24:34
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > krótkich. Dla AM trzeba przełączać uzwojenia anteny ferrytowej oraz
    > cewki oscylatora. Do tego dochodzi jeszcze przełączanie toru AM i FM.

    Witam
    Robiono to tak samo jak za pomocą każdego innego przełacznika np.
    obrotowego. Przełączanie AM/FM na sekcji isostatów zależnych to pestka.
    Służyły do tego styki isotatu UKF. Jak wciśnięty to FM jak wyciśnięty to AM.

    > Stosowano jakieś odczepy na cewkach pozwalające dobierać wymaganą
    > indukcyjność? A może łączono je szeregowo i niepotrzebną część zwierano
    > do masy?

    Metody przeróżne tak jak przy innych przełącznikach. Przełączane całe
    zespoły cewek, zwierane sekcje, odczepy, dołączane kondenstatory itp. To
    zależało od "półki" odbiornika, a nie od isostatów.

> [...]
    > dało się je zastosować w jakimś powszechnym układzie na kawałku laminatu
    > wraz z filtrami 7x7 lub L-9 i tylko wyprowadzało się sygnały do obwodów

    Isostaty to po prostu rodzaj przełączników umożliwiający wygodne
    budowanie sekcji zależnych bądż niezależnych. Nie upatrywał bym tu
    spiskowej teorii dziejów i jakiś szczególnych powiązań z określonym
    rodzajem cewek. W końcu stosowano je również w układach, w których nie
    było ani jednej cewki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz