  • 1. Data: 2010-02-19 19:39:52
    Temat: Czym programować AVR 3.3V aby nie przekroczyć napięc w układzie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    W zasadzie nie mogę się szybko doszukac informacji o tym gdziekolwiek
    wprost, więc pytam.

    Mam AVRa zasilanego z 3.3V. Mam pod SPI podpiety układ bardzo delikatny,
    nie moge przekroczyć napięcia 3.3V na żadnym z pinow SPI.

    Zerkalem w STK200 i ... chyba jednak nie da rady, bo standardowy STK200
    zasilany z 3.3V wyrzuca na piny >3.3V (koło 4.5 na moim LPT). USBASP tez
    nie lepszy, musialbym dorabiać translacje napiecia na wyjściu.

    Więc inaczej: czy jakis formowy programator (np. STK500) ma taką
    wlaśnośc że nie przekracza napięcia zadanego na wyjściu? Googluje i
    jakoś nie widze tej informacji. Nie chodzi mi o to że AVR może tolerowac
    5V zasilany z 3.3V tylko oto że inny scalak na SPI mi nie toleruje i nie
    moge go przekraczać.

  • 2. Data: 2010-02-19 19:55:47
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > jakoś nie widze tej informacji. Nie chodzi mi o to że AVR może tolerowac
    > 5V zasilany z 3.3V tylko oto że inny scalak na SPI mi nie toleruje i nie

    Może ISPcable III www.prpox.com
    JS

  • 3. Data: 2010-02-19 20:01:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    JS wrote:
    > Może ISPcable III www.prpox.com

    O ile dobrze widzę to bandycka cena 100zł. Pytanie czy przekracza 3.3V
    czy nie jeśli go z takiego napięcia zasile na wtyczce. Bo programatorów
    pracujących od niskich napięć jest na pęczki.

  • 4. Data: 2010-02-19 20:03:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Więc inaczej: czy jakis formowy programator (np. STK500) ma taką
    > wlaśnośc że nie przekracza napięcia zadanego na wyjściu?

    AVR dragon

  • 5. Data: 2010-02-19 20:16:19
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > O ile dobrze widzę to bandycka cena 100zł. Pytanie czy przekracza 3.3V
    > czy nie jeśli go z takiego napięcia zasile na wtyczce. Bo programatorów
    > pracujących od niskich napięć jest na pęczki.

    On ma zworkę. Jeśli jest założona, to zasilanie układu programowanego
    jest zwarte z zasilaniem programatora (USB). Jeśli ją zdejmiesz to bufor
    wyjściowy programatora jest zasilany z układu programowanego.
    pzdr
    JS

  • 6. Data: 2010-02-19 20:34:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    JS wrote:
    > On ma zworkę. Jeśli jest założona, to zasilanie układu programowanego
    > jest zwarte z zasilaniem programatora (USB). Jeśli ją zdejmiesz to bufor
    > wyjściowy programatora jest zasilany z układu programowanego.

    Czy ten bufor nie ma tendencji do "przeciekania" (od strony komputera do
    układu) napięc wiekszych do dostarczonych?

  • 7. Data: 2010-02-19 21:26:22
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    JS pisze :
> [...]
    > jest zwarte z zasilaniem programatora (USB). Jeśli ją zdejmiesz to bufor
    > wyjściowy programatora jest zasilany z układu programowanego.

    Identycznie ma także AVR Box z alledrogo.
    (cena jeszcze wyższa)

    Sławek
    --
    ________ Wszystkie psy patrzą na człowieka z szacunkiem. Wszystkie koty -
    _/ __/ __/ z pogardą. Tylko świnia patrzy na nas, jak na równych sobie.

  • 8. Data: 2010-02-19 22:30:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > AVR dragon

    E tam, tu cena jest kosmiczna jak na programator a reszta ficzerów nie
    ma znaczenia.

  • 9. Data: 2010-02-19 22:44:30
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > jakoś nie widze tej informacji. Nie chodzi mi o to że AVR może tolerowac
    > 5V zasilany z 3.3V tylko oto że inny scalak na SPI mi nie toleruje i nie

    Mam na biurku taki programator, ale to samoróbka na CPLD XC3032XL ;)...
    niestety, mam w plikach mały bałagan i schematu szybko nie znajdę, z
    resztą nie interesuje Cię pewnie robienie tego "od podstaw" ;)...
    Pytanie jest takie - na ile ten układ jest delikatny?? Nie ma żadnych
    diod zabezpieczających itp?? W sumie jeśli masz STK200 z rezystorami, to
    razem z tymi diodami powinny one fajnie ograniczyć napięcie... nawet
    diody w AVRze (jeśli AVR jest drutem połączony z układem) ograniczą Ci
    to napięcie, fakt, że do VCC + coś.... Ale może dolutować jakieś
    zenerki, coś... Wiele układów wykorzystuje taką "translację poziomów" ;)
    i działa!! Ewentualnie pomyśl nad zrobieniem prostej przejściówki z
    jakiś dedykowanym translatorem - zrobiłbyś ją w 15 minut na kawałku
    płytki uniwersalnej...
    Powinno działać i być dobrym wyjściem, jeśli szukasz czegoś taniego ;)...
    Chyba, że źle Cię zrozumiałem i szukasz czegoś gotowego i pewnego, a
    cena nie gra roli - w takim razie przepraszam...

    PS A programowanie przez JTAG albo UART (Bootloader) nie wchodzi w
    rachubę??!! To by rozwiązało problem... Wiem, że Bootloader trzeba
    wgrać, ale to jest jednorazowa operacja, więc można stosować półśrodki ;)...

    Konop

  • 10. Data: 2010-02-20 02:45:45
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zerkalem w STK200 i ... chyba jednak nie da rady, bo standardowy STK200
    > zasilany z 3.3V wyrzuca na piny >3.3V (koło 4.5 na moim LPT). USBASP tez
    > nie lepszy, musialbym dorabiać translacje napiecia na wyjściu.

    kiedys zmontowalem programator isp na 74lvc245
    (octal bus transceiver with direction pin
    with 5-volt tolerant inputs/outputs)
    ale nie pamietam juz jak to sie sprawowalo.