  • 1. Data: 2009-07-04 16:20:12
    Temat: Jak dlugo przechowywac faktury ?
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam,

    Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek
    przetrzymywania faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?

    Posiadam telefon w Orange, Plus, Era, Tpsa. Czy jest jakis ustawowo
    okreslony czas przez ktory nalezy przechowywac faktury ? Czy jest
    roznica pomiedzy faktura w wersji papierowej i elektornicznej.

    Np. na stornie Playa jest mowa o 6 pelnych latach, zaczynajac od roku
    nastpeujacym po tym, w kotrym nastapila wystawienie dokumentu [mowa o
    elektornicznej wersji].

    Odlozmy na bok sytuacje odliczania internetu od podatku i zwiazanego z
    tym obowiazku trzymania faktur 5 lat nastepujacych po roku podatkowym w
    ktorym nastapilo odliczenie.

    pzdrw,

  • 2. Data: 2009-07-04 16:31:29
    Temat: Re: Jak dlugo przechowywac faktury ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Jul 2009 18:20:12 +0200, lukasz wrote:
> [...]
    >
    >Odlozmy na bok sytuacje odliczania internetu od podatku i zwiazanego z
    >tym obowiazku trzymania faktur 5 lat nastepujacych po roku podatkowym w

    No to pozostaje .. wcale ?

    Co najwyzej dla wlasnego dobra mozesz trzymac faktury przez 3 lata,
    gdyby sie operatorowi odwidzialo i stwierdzil ze mu cos zalegasz.
    Choc sadowi chyba wystarczylaby ostatnia, gdzie podaja "saldo zero"

    J.

  • 3. Data: 2009-07-04 17:27:37
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    J.F. napisał(a):
> [...]
    > gdyby sie operatorowi odwidzialo i stwierdzil ze mu cos zalegasz.
    > Choc sadowi chyba wystarczylaby ostatnia, gdzie podaja "saldo zero"

    Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do
    moich platnosci. Dotyczy to sie rowniez faktur w wersji elektornicznej,
    bo zastanawia mnie ten zapis playa ?

    pzdrw

  • 4. Data: 2009-07-04 18:24:05
    Od: osiek <o...@g...pl>

    lukasz pisze:

    > Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do
    > moich platnosci. Dotyczy to sie rowniez faktur w wersji elektornicznej,
    > bo zastanawia mnie ten zapis playa ?
    >
    > pzdrw
    ale co Ci da przechowywanie faktur jak op będzie się upierał że za nią
    nie zapłaciłeś? Faktura jest bezsprona, sporne w takiej sytuacji jest
    fakt zapłaty bądż nie za nią. Trzymaj potwierdzenia przelewów/zapłaty
    jak chcesz przez trzy lata i tyle. Bodajże po trzech latach jeśli nie
    zgłaszał żądań zapłaty to takie wierzytelności ulegają przedawnieniu
    (nie dotyczy tych gdzie były wezwania do zapłaty/wyroki sądów etc - tak
    powierzchownie mówiąc)

  • 5. Data: 2009-07-04 18:26:22
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    lukasz pisze:

    > Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek
    > przetrzymywania faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?

    Obowiązek? Żaden. Każdą otrzymaną fakturę możesz z miejsca
    wyrzucić do kosza, nawet jak prowadzisz działalność
    gospodarczą, nie chcesz - nie księgujesz.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 6. Data: 2009-07-04 23:39:48
    Od: Duke <d...@u...pl>

    lukasz pisze:

    > Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek
    > przetrzymywania faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?

    Tylko nasuwa mi się pytanie: po co je przytrzymywać? Nie widzę sensu, i
    jednocześnie wszędzie gdzie to możliwe rezygnuje z papierowych wersji
    faktur.

  • 7. Data: 2009-07-05 07:40:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Jul 2009 20:24:05 +0200, osiek wrote:
    >ale co Ci da przechowywanie faktur jak op będzie się upierał że za nią
    >nie zapłaciłeś? Faktura jest bezsprona, sporne w takiej sytuacji jest
    >fakt zapłaty bądż nie za nią.

    Faktura jest bezporna jak jest.
    Bo co zrobisz jak przyjdzie pismo "Szanowny Panie, faktura z 13
    grudnia 2006 opiewala na 243.12zl, a odnotowalismy wplate tylko na
    56.32. Prosimy o wplate brakujacej wraz wraz z odsetkami karnymi w
    wysokosci ... ".

    >Bodajże po trzech latach jeśli nie
    >zgłaszał żądań zapłaty to takie wierzytelności ulegają przedawnieniu
    >(nie dotyczy tych gdzie były wezwania do zapłaty/wyroki sądów etc - tak
    >powierzchownie mówiąc)

    Wezwania do zaplaty to chyba troche za malo ?

    J.

  • 8. Data: 2009-07-05 07:45:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Jul 2009 20:26:22 +0200, Piotr M wrote:

    >Obowiązek? Żaden. Każdą otrzymaną fakturę możesz z miejsca
    >wyrzucić do kosza, nawet jak prowadzisz działalność
    >gospodarczą, nie chcesz - nie księgujesz.

    Oj, przy dzialanosci to bym bardzo uwazal.

    Ulubiony punkt kontroli skarbowej - czy sklepikarz rejestruje caly
    obrot, innymi slowy - czy nie kupuje towaru na lewo i nie sprzedaje z
    zyskiem, ale bez podatku. Kupienie "na prawo", ale wyrzucenie faktury
    swietnie sie tu komponuje ..

    J.

  • 9. Data: 2009-07-05 09:29:08
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 19:27:37 +0200, lukasz napisał(a):
    > Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do
    > moich platnosci.
    No to nie tyle przechowywanie faktury co dowodu wpłaty Cię interesuje.

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 10. Data: 2009-07-05 09:59:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Jul 2009 09:45:12 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > obrot, innymi slowy - czy nie kupuje towaru na lewo i nie sprzedaje z
    > zyskiem, ale bez podatku. Kupienie "na prawo", ale wyrzucenie faktury

    "produkt/usługa został(a) użyta do celów prywatnych, nie związanych z
    prowadzeniem działalności gospodarczej"
    Skarbowy nie ma prawa się przyczepić, bo w takim przypadku nie wolno
    księgować zakupu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.