  • 1. Data: 2009-07-04 16:17:14
    Temat: Ile trzymac faktury ?
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam,

    Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek
    przetrzymywania faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?

    Posiadam telefon w Orange, Plus, Era, Tpsa. Czy jest jakis ustawowo
    okreslony czas przez ktory nalezy przechowywac faktury ? Czy jest
    roznica pomiedzy faktura w wersji papierowej i elektornicznej.

    Np. na stornie plusa jest mowa o 6 pelnych latach, zaczynajac od roku
    nastpeujacym po tym, w kotrym nastapila wystawienie dokumentu [mowa o
    elektornicznej wersji].

    Odlozmy na bok sytuacje odliczania internetu od podatku i zwiazanego z
    tym obowiazku trzymania faktur 5 lat nastepujacych po roku podatkowym w
    ktorym nastapilo odliczenie.

    pzdrw,

  • 2. Data: 2009-07-04 16:43:31
    Temat: Re: Ile trzymac faktury ?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "lukasz" napisał:

    > Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek przetrzymywania
    > faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?

    AFAIK nie masz żadnego obowiązku przechowywania takiej faktury. Natomiast
    dowód jej opłacenia należy trzymać co najmniej tyle, ile wynosi okres
    przedawnienia roszczeń.
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/przedawnienie
    _roszczen_cywilnoprawnych-a_5324.htm

    JoteR

  • 3. Data: 2009-07-04 17:32:40
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    JoteR napisał(a):
    > AFAIK nie masz żadnego obowiązku przechowywania takiej faktury.
    > Natomiast dowód jej opłacenia należy trzymać co najmniej tyle, ile
> [...]

    czyli w przypadku polecen zaplaty, faktury mozna od razu utylizowac :)

    dzieki
    pzdrw,

  • 4. Data: 2009-07-04 20:15:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 18:43:31 +0200, JoteR napisał(a):

    > dowód jej opłacenia należy trzymać co najmniej tyle, ile wynosi okres
    > przedawnienia roszczeń.

    Warto. Warto trzymać, nie należy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-07-04 20:22:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Olgierd" napisał:

    > Warto. Warto trzymać, nie należy.

    Ano warto, wiemy coś o tym, ja i TP SA ;-)
    Ale oczywiście wymogu nie ma, skoro odkładamy "na bok sytuacje odliczania
    internetu od podatku" i takie tam.

    JoteR