  • 1. Data: 2011-06-28 12:39:44
    Temat: Jak dociązyć włącznik ?
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    Witam !

    Mam włącznik z PIRem i mikrofonem. Ma za zadanie włączac oświetlenie w
    łazience. Problem polega na tym, że zasila LEDy które biorą okolo 20W a
    włącznik zaczyna pracowac poprawnie przy 40W. Czym niegrzejącym się mozna
    dociązyć taki wyłącznik aby poprawnie zaczął pracować ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2011-06-28 12:47:43
    Temat: Re: Jak dociązyć włącznik ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.06.2011 14:39, VSS pisze:
    > Czym niegrzejącym się
    > mozna dociązyć taki wyłącznik aby poprawnie zaczął pracować ?

    Wentylator?

    Michoo

  • 3. Data: 2011-06-28 13:09:20
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iucihf$bht$...@n...onet.pl,
    Michoo <m...@v...pl> nastukał:

    > Wentylator?

    nie, musi być coś "niezauważalnego"
    --
    VSS

  • 4. Data: 2011-06-28 14:19:27
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > włącznik zaczyna pracowac poprawnie przy 40W. Czym niegrzejącym się mozna
    > dociązyć taki wyłącznik aby poprawnie zaczął pracować ?

    Nie ma takiej opcji. Zawsze będzie się grzać (zasada zachowania energii).
    Najprostsze: dołożyć jeszcze 20W ledów
    Najlepsze: wymienić element załączający w włączniku (przerobić) na taki co
    uciągnie 20W.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2011-06-28 14:26:55
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    no to 20W promiennik podczerwienie na LEDach.

    http://www.tvprzemyslowa.pl/product/reflektor-podcze
    rwieni-tvs-12045-850-nm-zasieg-120m-12vdc/3698/

    tylko że to trochę drogawo :)
    Ale generalnie musi to być jakiś "promiennik", bo przecież gdzieś się
    energia musi podziać.
    Możesz też dać jakiś nadajnik KF :)

    A poważnie, poomysł z silnikiem nie jest taki zły - bezszczotkowy silniczek,
    bez żadnego obciążenia, bez wentylatorka itp
    pewnie weźmie te 20W albo coś w pobliżu. A chodzić będzie praktycznie
    niesłyszalnie.
    Tylko, że to mało eleganckie jest...

    No ale cudów nie ma - albo jakieś promieniowanie albo ruch. W zaświaty na
    razie energii wysłać się nie daje.
    Pobrać stamtąd zresztą też nie...

  • 6. Data: 2011-06-28 14:33:59
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > łazience. Problem polega na tym, że zasila LEDy które biorą okolo 20W a
    > włącznik zaczyna pracowac poprawnie przy 40W. Czym niegrzejącym się mozna
    > dociązyć taki wyłącznik aby poprawnie zaczął pracować ?

    Wymień mu triak na przekaźnik

  • 7. Data: 2011-06-28 14:47:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.06.2011 16:26, sundayman pisze:
> [...]
    > silniczek, bez żadnego obciążenia, bez wentylatorka itp
    > pewnie weźmie te 20W albo coś w pobliżu. A chodzić będzie praktycznie
    Bezszczotka bez obciążenia to da straszny gwizd.

    > No ale cudów nie ma - albo jakieś promieniowanie albo ruch. W zaświaty
    > na razie energii wysłać się nie daje.
    No w sumie można by użyć peltiera - będzie mniej grzał 'netto' niż
    typowa grzałka przy tej samej mocy ;)

    Michoo

  • 8. Data: 2011-06-28 16:04:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-28 14:39, VSS pisze:
> [...]
    > włącznik zaczyna pracowac poprawnie przy 40W. Czym niegrzejącym się
    > mozna dociązyć taki wyłącznik aby poprawnie zaczął pracować ?

    Wymienić triak na taki z mniejszym prądem podtrzymania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2011-06-28 16:41:02
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bezszczotka bez obciążenia to da straszny gwizd.

    Ale skąd. Mam gdzieś taki silniczek, wyciągnięty chyba z gramofonu.
    Nie wiem jak to się nazywa - silnik synchroniczny ? Czy jakoś tak ?
    Ma wirnik z aluminium chyba, pracuje na 220V, kręci się tak nie bardzo
    szybko, w ogóle go nie słychać.

    No, w końcu był w gramofonie :)

  • 10. Data: 2011-06-28 16:56:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>