  • 1. Data: 2011-06-28 16:07:27
    Temat: fatalne mocowanie anteny corab
    Od: gomader <g...@g...com>

    Witam,
    Mam problem z mocowaniem anteny corab 80 ... o ile z nachyleniem nie ma
    problemu to przy ustawianiu wschod-zachod jak ustawie antene optymalnie
    to przy dokrecaniu srub wszystko sie psuje ...

    co poradzicie doswiadczeni? wymienic na inna antene ale jaka? a moze
    mozna dokupic precyzyjne mocowanie na sruby + precyzyjne pokretla?

    pzdr

  • 2. Data: 2011-06-28 19:40:49
    Temat: Re: fatalne mocowanie anteny corab
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomosci
    tranet.pl
    *gomader* napisal(-a):

    > Mam problem z mocowaniem anteny corab 80 ... o ile z nachyleniem nie
    > ma problemu to przy ustawianiu wschod-zachod jak ustawie antene
    > optymalnie to przy dokrecaniu srub wszystko sie psuje ...

    Mam ta sama antene i mialem ten sam problem przy ustawaniu. Bylo troche
    absurdalnie, bo musialem ustwic nieprecyzyjnie po to zeby w czasie
    dokrecania srub ustwila sie tak jak nalezy. Upierdliwe to bylo, ale dalo
    sie opanowac.

    > co poradzicie doswiadczeni? wymienic na inna antene ale jaka? a moze
    > mozna dokupic precyzyjne mocowanie na sruby + precyzyjne pokretla?

    Mnie sie marzy wlasnie takie zawieszenie anteny, którym za pomoca np.
    drobnozwojowych srub daloby sie maksymalnie precyzjnie ustwic antene w
    azymucie i elewacji. I jestem niemal pewnien, ze kiedys w necie gdzies
    cos takiego widzialem, ale za nic sobie nie przypomne gdzie. A
    paradoksalnie wieksza antene trudniej ustawic z racji wezszej wiazki
    trafiajacej do LNB :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2011-06-29 05:07:20
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-28 18:07, gomader pisze:
> [...]
    > problemu to przy ustawianiu wschod-zachod jak ustawie antene optymalnie
    > to przy dokrecaniu srub wszystko sie psuje ...

    tak jest przy wielu antenach.

    > co poradzicie doswiadczeni? wymienic na inna antene ale jaka? a moze
    > mozna dokupic precyzyjne mocowanie na sruby + precyzyjne pokretla?

    ustawiasz kierunek wschód - zachód, równomiernie dokręcając
    śruby, a na końcu ustawiasz kąt elewacji.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 4. Data: 2011-06-29 05:08:16
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-28 21:40, Big Jack pisze:
> [...]
    > cos takiego widzialem, ale za nic sobie nie przypomne gdzie. A
    > paradoksalnie wieksza antene trudniej ustawic z racji wezszej wiazki

    polecam anteny triax

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 5. Data: 2011-06-29 05:39:27
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Przecież ustawienie anteny to jakieś 10 min.
    Trzeba mieć tylko jak zmierzyć i czym.
    Ja zawsze ustawiam wstępnie kierunek, potem góra-dol, a dokładniejsze
    ustawienie na samym końcu.
    Faktycznie niektóre anteny maja...hmm..debilnie wymyślone trzymanie, co
    powoduje skręcanie całej konstrukcji w zależności w którą stronę kręcisz
    śrubami.
    Najgorsze są Trax-y na motylki, co za debil to wymyślił:)
    Jedyna opcją skręcenia tego dobrze jest ukręcenie motylków:)

  • 6. Data: 2011-06-29 05:44:20
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-29 07:39, wchpikus pisze:
> [...]
    > śrubami.
    > Najgorsze są Trax-y na motylki, co za debil to wymyślił:)

    jak już to triax. Uważam, że to jedne z najlepszych anten.
    motylki możesz smiało zamienić na nakrętki.

    > Jedyna opcją skręcenia tego dobrze jest ukręcenie motylków:)

    no to trzeba być zdolnym...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 7. Data: 2011-06-29 07:18:46
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Najgorsze są Trax-y na motylki, co za debil to wymyślił:)

    Czyżby? Akurat Triax to jedne z lepszych anten :-). I
    mechanicznie, i parametry mają dobre. Jeśli masz problem z
    ustawieniem anteny to może wezwij fachowca?

    > Jedyna opcją skręcenia tego dobrze jest ukręcenie
    > motylków:)

    Tak jak powiedział Pawell, wymień na nakrętki. Ja też tak
    robię...

  • 8. Data: 2011-06-29 12:49:41
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Nie zgodzę się ze najlepsza..
    Szczególnie po kilku latach wiszenia na dachu.
    Co do trzymania, tez mam wiele do życznia.
    Zauważ ze przy większych wiatrach trzymanie przez nich proponowane
    niestety nie trzyma anteny w miejscu.
    Nie mówie tutaj o 80cm, ale nie wiem czy widziałes jak zachowuje sie
    100cm antena na wietrze..

    Zainstalowalem troche tych anten, i niestety nadaje sie na jedno
    ustawienie, ale jak musisz zmieniać położenie od czasu do czasu,
    wykonanie tego nie ulatwia.
    Niestety tez nie wytrzymują tez próby czasu..
    Nie mówie ze sa złe, parametry maja jak każda inna antena za ta cene..

  • 9. Data: 2011-06-30 05:13:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-29 14:49, wchpikus pisze:
> [...]
    > niestety nie trzyma anteny w miejscu.
    > Nie mówie tutaj o 80cm, ale nie wiem czy widziałes jak zachowuje sie

    ja, 100cm zamontowałem tylko kilka, bo nie widzę potrzeby
    wieszania takiego żagla.

    > Zainstalowalem troche tych anten, i niestety nadaje sie na jedno
    > ustawienie, ale jak musisz zmieniać położenie od czasu do czasu,
    > wykonanie tego nie ulatwia.

    nie bardzo rozumiem, o co chodzi w tym zdaniu.

    > Niestety tez nie wytrzymują tez próby czasu..
    > Nie mówie ze sa złe, parametry maja jak każda inna antena za ta cene..

    możliwe, ale podaj przykłady

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 10. Data: 2011-06-30 05:33:15
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > nie bardzo rozumiem, o co chodzi w tym zdaniu.

    Pracuje w firmie, gdzie raz na kilka tygodni zmienia się położenie
    anten, zaleznie od potrzeb.
    Rozumiem ustawic raz i nic nie krecic, ale jak musisz przestawiac od
    czasu do czasu, wykonanie takiej anteny sprawia problemy z ustawieniem.

    > możliwe, ale podaj przykłady

    Zysk przy 60cm a 100cm jest znaczny.\
    Wszystkie 60-tki maja podobne parametry.
    Problem robi sie gdy chcesz zlapac nietypowa satke.