  • 11. Data: 2011-06-28 17:24:05
    Temat: Re: Jak dociązyć włącznik ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Tuesday, June 28, 2011, 6:41:02 PM, you wrote:

    > Ale skąd. Mam gdzieś taki silniczek, wyciągnięty chyba z gramofonu.
    > Nie wiem jak to się nazywa - silnik synchroniczny ? Czy jakoś tak ?

    Asynchroniczny silnik zwarty.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-06-28 17:25:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    Tuesday, June 28, 2011, 6:56:17 PM, you wrote:

    > Kondesator?

    Trochę sporej pojemności trzeba. 330nF/20mA, dla 100mA ponad 1.5uF.
    To nie będzie niezauważalne...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-06-28 17:39:24
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > nie, musi być coś "niezauważalnego"
    Kondesator?

    Duży kondensator ubije triak, mały nie da efektu podtrzymania.

  • 14. Data: 2011-06-28 20:24:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-06-2011 o 19:25:09 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Trochę sporej pojemności trzeba. 330nF/20mA, dla 100mA ponad 1.5uF.
    > To nie będzie niezauważalne...
    Zgoda, no to do tego 1,5uF dodać szeregowo 62omy ograniczy prąd do 5A,
    co do mocy, spadek 6V czyli 0,6W mocy, czyli wystarczy 2W opornik.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-06-29 00:46:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011 16:19:27 +0200, Desoft wrote:

    >Nie ma takiej opcji. Zawsze będzie się grzać (zasada zachowania energii).

    Tak jest, nawet wentylator sie w koncu zamienia na cieplo, i to
    calkiem blisko.

    >Najprostsze: dołożyć jeszcze 20W ledów
    >Najlepsze: wymienić element załączający w włączniku (przerobić) na taki co
    >uciągnie 20W.

    falownik dolozyc i niech oddaje do sieci :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-06-29 11:35:54
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iucu2e$q7d$...@n...onet.pl,
    PeJot <P...@o...pl> nastukał:
    > Wymienić triak na taki z mniejszym prądem podtrzymania.

    tam jest BTA08, co proponujesz ?

    --
    VSS

  • 17. Data: 2011-06-29 11:36:25
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iucop7$566$...@n...onet.pl,
    !sp <s...@a...er> nastukał:

    > Wymień mu triak na przekaźnik

    to jest jakaś myśl, musiałbym tylko znaleźć mały przekaźnik na 230V

    --
    VSS

  • 18. Data: 2011-06-29 12:01:13
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-29 13:35, VSS pisze:
    > W wiadomości:iucu2e$q7d$...@n...onet.pl,
    > PeJot <P...@o...pl> nastukał:
    >
    > tam jest BTA08, co proponujesz ?

    Na przykład BTA04.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2011-06-29 12:05:08
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tam jest BTA08, co proponujesz ?

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#idp%3D1%26search%3DMAC
    97A8%2B ?

  • 20. Data: 2011-06-29 18:05:14
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > to jest jakaś myśl, musiałbym tylko znaleźć mały przekaźnik na 230V

    Pewny jesteś?
    Stawiam raczej na 5 lub 12V. Dowiesz się jak zmierzysz napięcie zasilania
    elektroniki.
    Wymiana na inny triak może być prostsza.

    --
    Desoft