  • 1. Data: 2013-02-18 18:27:10
    Temat: Jak i czym umyć motocykl
    Od: pawelduz124 <pawelduz124@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam motocyklistów kolegów i marzycieli ;)
    mam pytanko czy mogę umyć mój sprzęt typu yamaha r6 na myjni
    samoobsługowej ???
    czy nie zaszkodzą te środki które sa łączone z woda na karoserie motocyklu
    ???
    pytam z powodu braku odpowiedzi od znajomych ... jedni mówią ze można inni
    ze absolutnie ... proszę o pomoc ;)
    pozdrawiam LwG

  • 2. Data: 2013-02-18 21:57:31
    Temat: Re: Jak i czym umy? motocykl
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-02-18 18:27, pawelduz124 pisze:
    > Witam motocyklistów kolegów i marzycieli
    > mam pytanko czy mogę umyć mój sprzęt typu yamaha r6 na myjni
    > samoobsługowej ???

    tak

    > czy nie zaszkodzą te środki które sa łączone z woda na karoserie
    > motocyklu ???

    nie

    > pytam z powodu braku odpowiedzi od znajomych ... jedni mówią ze można
    > inni ze absolutnie ... proszę o pomoc

    poczekaj do wiosny bo teraz zmarzniesz przy myciu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2013-02-19 09:48:28
    Temat: Re: Jak i czym umyć motocykl
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    pawelduz124 <pawelduz124@_nospam_o2.pl> wrote:

    > mam pytanko czy mogę umyć mój sprzęt typu yamaha r6 na myjni
    > samoobsługowej ???

    Można, ale niektórzy mówią, że nagłe schłodzenie silnika może spowodować
    pęknięcie głowicy, więc warto poczekać i trochę go ostudzić przed myciem.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 4. Data: 2013-02-19 11:07:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-02-19, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Można, ale niektórzy mówią, że nagłe schłodzenie silnika może spowodować
    > pęknięcie głowicy, więc warto poczekać i trochę go ostudzić przed myciem.

    A jak wjezdzasz w ulewe to tez zatrzymujesz sie najpierw i studzisz silnik?
    Poza tym na myjniach ktore spotkalem pierwszy program to ciepla woda + detergent.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-02-19 11:13:42
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Adam Wysocki napisał(a):
    > Można, ale niektórzy mówią, że nagłe schłodzenie silnika może spowodować
    > pęknięcie głowicy, więc warto poczekać i trochę go ostudzić przed myciem.

    Czemu akurat glowica? I czemu w motocyklu chlodzonym woda? I co na to
    enduraki chlodzone powietrzem, ktore dostaja w dupe w terenie i
    wjezdzaja do rzek?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 6. Data: 2013-02-19 12:10:10
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-02-19 09:48, Adam Wysocki pisze:

    > Można, ale niektórzy mówią, że nagłe schłodzenie silnika może spowodować
    > pęknięcie głowicy, więc warto poczekać i trochę go ostudzić przed myciem.

    Opowiesci z mchu i paproci. Aczkolwiek latwo mozna uszkodzic chlodnice
    lejac bezposrednio w nia woda pod wysokim cisnieniem.

  • 7. Data: 2013-02-19 12:31:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-02-19, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Opowiesci z mchu i paproci. Aczkolwiek latwo mozna uszkodzic chlodnice
    > lejac bezposrednio w nia woda pod wysokim cisnieniem.

    Ale to tylko jak sie nieumiejetnie to robi w sensie leje pod ostrym katem
    a nie zblizonym do prostopadlego. Mylem tak swoja z cementu ktorym sie zakleila
    po jezdzie w deszczach.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-02-19 12:43:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "pawelduz124" <pawelduz124@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości

    > mam pytanko czy mogę umyć mój sprzęt typu yamaha r6 na myjni
    > samoobsługowej ???

    Jak masz taką myjnię pod ręką to możesz. Teoretycznie nic nie powinno się
    stać, ale ostrożnie przy myciu piast i innych miejsc gdzie wbita woda
    mogłąby zaszkodzić.

    Ja zwykle myję spryskiwaczem ogrodniczym 5l i pędzelkiem. Gorąca woda + płyn
    do mycia naczyń a detale myję pędzelkiem. Spryskiwaczem tylko
    polewam/wypłukuję. I to jest ok, bo nie musze jechac na myjnie, spieszyc się
    i nie wbijam wody np w okolice wtrysku, filtra powietrza, piast, zegarów
    etc.

  • 9. Data: 2013-02-20 11:17:26
    Od: WIADRO <w...@g...com>

> [...]
    > pytam z powodu braku odpowiedzi od znajomych ... jedni mówią ze można
    > inni ze absolutnie ... proszę o pomoc ;)

    1) można w odpowiedniej odległości i odpowiednim kątem
    2) trzeba wiedzieć gdzie nie lać (elektryka, łożyska)
    3) jak gorący silnik mocno paruje na zegary itp, jak są nieszczelne może
    wyniknąć z tego mała awaria.
    4) newralgicznym punktem jest instalacja alarmowa, często
    niewystarczająco fachowo( nie szczelnie, w złych miejscach)
    zainstalowana/poprowadzona

  • 10. Data: 2013-02-22 08:24:06
    Od: "Kacper_Motor" <k...@o...pl>

    Użytkownik "WIADRO" napisał w wiadomości
> [...]
    > 4) newralgicznym punktem jest instalacja alarmowa, często niewystarczająco
    > fachowo( nie szczelnie, w złych miejscach) zainstalowana/poprowadzona

    5) nie myj dużym ciśnieniem łańcucha napędowego, woda wlezie pod "x-ringi
    czy co tam masz" i za chwilę będziesz szukał nowego zestawu napędowego

    Marcin Kasprzyk
    Sklep/Serwis Kacper-Motor
    Radzymińska 206
    Warszawa