  • 51. Data: 2012-03-26 12:13:17
    Temat: Re: Jak klawiatura? Pytanie pozornie głupie
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-03-23 23:34, slawek wrote:

    > Użytkownik "Tomek Banach" <b...@b...org> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jkiq4a$fgm$...@n...icm.edu.pl...

    > I tak. I nie.
    >
    > Przekonałem się, że człowiek styka się z komputerem w 3 miejscach -
    > monitor, klawiatura, mysz. Ewentualnych głośników/słuchawek, kierownic,
    > joysticków, padów nie liczę: nie służą do pracy. Podobnie Kinect.
    >
    > Warto zadbać o pewien komfort - dobra klawiatura, niekapryśna mysz,
    > przyzwoicie działający monitor.

    A jakże dla jak dla mnie komfort to odpowiednio oswietlony cichy pokój,
    krzesło, miejsce na ręce notatki, monitor (więcej niż jeden) na
    odpowiedniej wysokości cichy komputer i tak dalej. Klawiatura jest
    naprawdę na jednym z ostatnich miejsc.

    > Nie chodzi o bardzo drogie, szpanerskie, klawiatury. Lecz raczej o
    > unikanie potworków - np. klawiatur z przyciskami power-off umieszczonymi
    > nad odwróconym-T kursorów.

    Jeżeli dużo piszesz do układu przyzwyczajasz się błyskawicznie,
    przynajmniej ja. Dorabiałem wprowadzając dane z ankiet z duża ilością
    pytań otwartych i w porównaniu z tym ilość tekstu która wprowadzasz przy
    programowaniu jest znikoma szczególnie w dobie coraz fikuśniejszych IDE.

  • 52. Data: 2012-03-27 08:20:48
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 26 Mar 2012 11:57:04 +0200,
    Tomek Banach <b...@b...org> screamed:

    > oczywiście każdy audiofil tak mówi ;)
    >
    > Ale zajrzałem do tego epic guide o którym autor wspomina i pierwszy
    > akapit "So why settle for something that is made as cheap as possible?"
    > czyli nie dość że audiofilia to snobizm najgorszego typu :)

    Jednak w przeciwieństwie do audiofools tutaj różnicę czuć palcami.

    > Oczywiscie będą miał okazję chętnie poklikam taka klawiaturą ale nie
    > będę wydawał setki baksów w ciemno.

    Polecam.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 08:20:05 user up 13120 days, 20:15, 1 user, load average: 0.69, 0.28, 0.27 ]

    FOR SALE: Parachute. Used once. Never opened. Slightly Stained.

  • 53. Data: 2012-03-27 09:46:15
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-03-27, Artur M. Piwko <m...@b...pl> wrote:
    > In the darkest hour on Mon, 26 Mar 2012 11:57:04 +0200,
    > Tomek Banach <b...@b...org> screamed:

    > Jednak w przeciwieństwie do audiofools tutaj różnicę czuć palcami.

    Audiofile też twierdzą, że słyszą różnicę.
    BP,NMSP.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 54. Data: 2012-03-27 09:52:00
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, March 27, 2012 6:20:48 AM UTC, Artur M. Piwko wrote:
    > Jednak w przeciwieństwie do audiofools tutaj różnicę czuć palcami.

    Audiofil tez ja czuje, uszami.

    RW

  • 55. Data: 2012-03-30 21:43:45
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Tomek Banach" <b...@b...org> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jkpffu$cba$...@n...icm.edu.pl...
> [...]
    > krzesło, miejsce na ręce notatki, monitor (więcej niż jeden) na
    > odpowiedniej wysokości cichy komputer i tak dalej. Klawiatura jest

    1. Zły monitor po pół godzinie pracy przy nim potrafi wywołać zapalenie
    spojówek. (Uszkodzony CRT - naelektryzowana twarz - wciąga kurz - bakterie -
    oczy.)

    2. Hałas: spróbujcie jak wam się pracuje z tzw. stoperami w uszach. Komfort
    jest więcej niż odczuwalny... ale najlepiej mieć cichy komputer. Dlatego
    właśnie laptopy są lepsze (ciche!)

    3. Krzesło? Lepiej fotel z aktywnym podparciem itd. itp. - ale oczywiście
    dla znawców to tylko klęcznik i - dla prawdziwych koneserów - praca na
    stojąco a'la Tołstoj.

    4. Miejsca na notatki kończą zwykle jako miejsca na różne rzeczy nie mające
    nic a nic wspólnego z tym co się robi. Ale - moim zdaniem - warto mieć
    klawiaturę pod blatem - czyli blat stołu/biurka jest właśnie na notatki
    (płaskie monitory!)

    5. Odpowiednie oświetlenie... problem! Bo moda na źródła światła o widmie
    paskudnym, a gdy świeci Słońce - to tym bardziej nie chce się pracować.
    Bardzo bardzo jest szkodliwe używanie monitora bez dodatkowego oświetlenia -
    utrudnia regulację ciśnienia w gałkach. Zapytaj lekarza lub okulistę.

    6. Klawiatura. Tak. Też ważna.

    > Jeżeli dużo piszesz do układu przyzwyczajasz się błyskawicznie,
    > przynajmniej ja. Dorabiałem wprowadzając dane z ankiet z duża ilością

    I tak. I nie. Oczywiście że można się przyzwyczaić. Ale po co? Czy ludzie są
    dla urządzeń - czy urządzenia dla ludzi?!

    > pytań otwartych i w porównaniu z tym ilość tekstu która wprowadzasz przy
    > programowaniu jest znikoma szczególnie w dobie coraz fikuśniejszych IDE.

    Nie wiem czy aż taka znikoma, jeżeli weźmiesz pod uwagę konieczność
    tworzenia dokumentacji, prowadzenia korespondencji, wpisywania danych
    numerycznych.

    Ale nie chodzi o ilość, lecz o jakość: pisząc chce to robić tak szybko jak
    myślę, jednakże nie myśleć o tym że piszę. Wystarczy do tego przeciętnej
    jakości normalna klawiatura... lecz mam dziwaczne wrażenie, że obecnie
    klawiatury najczęściej należą do jednej z trzech klas:

    A. "Przetargowa" - normalny w miarę układ klawiszy - ale tak tanie/tandetne
    wykonanie, że aż można to podziwiać - buja się to, podskakuje, niektóre
    klawisze nie działają.

    B. "Domowe centrum rozrywki" - ponad 200 klawiszy multimedialnych - wygląda
    ładnie, zwłaszcza w odmianie "ergonomicznej" (wygięta, z zagłówkami,
    podłokietnikami i podkolanówkami). Obowiązkowo wireless.

    C. "Biurowa" - to samo co B. ale dodany trackball, touchpad i przycisk do
    Minesweppera.

    Szukałem "czegoś normalnego" - i jak już pisałem - znalazłem. Tak więc temat
    od strony praktycznej jest zamknięty, ale teoretycznie możemy przecież
    ciągnąć go dalej.