  • 1. Data: 2016-09-09 11:35:21
    Temat: Jak nie przekładnia maglownica to co?
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Panowie, szlak mnie jasny trafia...

    Objawy "chrupania" wyczuwalne na sprzęgle i kierownicy podczas powolnego
    ruszania ze skręconymi kołami w lewo (prawie na max) i podczas wjazdu
    np. na krawężnik ze skręconymi kołami.

    Jak kręcę kierownicą na postoju, to pod koniec kręcenia w lewo jest
    czasami taki moment kiedy też czuć to "chrupanie".

    Jazda po kilku mechanikach. Pierwszy stwierdził, że nic nie czuć,
    jeździł trochę po placu, popatrzył pod spód, nic nie stwierdził, poza
    lekko sparciałą gumką i stwierdził bez przekonania, że można by wymienić
    łożyska amortyzatora, musiał być bardzo mało przekonany, bo miał
    zadzwonić, jak sprowadzi części i już się nie odezwał. Następny
    stwierdził, że może wymieni końcówki drążków, potem 3 czy 4 z kolei
    wsiadł i powiedział 100% magiel.

    Że też tak podejrzewałem, bo ponoć w tym modelu jest z nimi problem
    zdecydowałem się na wymianę na regenerowaną.

    Przez pół roku był spokój i teraz jest DOKŁADNIE to samo.

    Teraz pytanie, co może dawać takie objawy? Chyba przekładnie należy
    wykluczyć, bo to wygrana w totka, żebym trafił drugą, która po czasie
    zepsułaby się w identyczny sposób?

    Faktycznie spróbować wymienić te łożyska amorów?

  • 2. Data: 2016-09-09 11:51:32
    Temat: Re: Jak nie przekładnia maglownica to co?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 11:35, twistedme pisze:

> [...]
    > zepsułaby się w identyczny sposób?
    >
    > Faktycznie spróbować wymienić te łożyska amorów?
    A może przegub homokinetyczny pada?
    Na górze masz łożysko w gnieździe amortyzatora, na dole masz przergub
    końcówki wahacza. Może ta dolna kulka przy odpowiednim kącie dostaje luzu?

    Ja bym pojechał na stację diagnostyczną, za 10 złotych sprawdzą na
    szarpakach przy kołach skręconych i na prosto.

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2016-09-09 12:57:25
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 11:51, viktorius pisze:

    > Ja bym pojechał na stację diagnostyczną, za 10 złotych sprawdzą na
    > szarpakach przy kołach skręconych i na prosto.

    Byłem na 2 różnych stacjach. Wg nich jest wzorowo i nie ma żadnych
    luzów. Dzisiaj podjadę do 3...

  • 4. Data: 2016-09-09 13:19:05
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    >
    > Jak kręcę kierownicą na postoju, to pod koniec kręcenia w lewo jest
    > czasami taki moment kiedy też czuć to "chrupanie".

    Co to przypadkiem YarisI?
    U mnie coś podobnego powodują ewidentnie opony.
    Jedni twierdzą że ten typ tak ma bo ma bardzo duży skręt kół a inni że
    nie prawda i nie ma prawa tak chrupać i zwalają na geometrię :-)
    Sprawdzałem. Nic z tego.

  • 5. Data: 2016-09-09 13:31:48
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 13:19, z pisze:

> [...]
    > Jedni twierdzą że ten typ tak ma bo ma bardzo duży skręt kół a inni że
    > nie prawda i nie ma prawa tak chrupać i zwalają na geometrię :-)

    chevrolet captiva. Opony wymieniane w międzyczasie, także z pewnością
    wykluczam.

  • 6. Data: 2016-09-09 15:11:50
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > chevrolet captiva. Opony wymieniane w międzyczasie, także z pewnością
    > wykluczam.

    cos mi sie wydaje ze jakby za duzo dokladasz do tego auta...
    studnia bez dna?
    liczyles sumarycznie ile tego bylo? ta akcja z .... co to bylo? dpf gdzie
    pol auta poszlo na wymiane to pamietam....

  • 7. Data: 2016-09-09 15:25:38
    Temat: Re: Jak nie przek?adnia maglownica to co?
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 15:11, abn140 pisze:

    > cos mi sie wydaje ze jakby za duzo dokladasz do tego auta...
    > studnia bez dna?
    > liczyles sumarycznie ile tego bylo? ta akcja z .... co to bylo? dpf gdzie
    > pol auta poszlo na wymiane to pamietam....

    No właśnie niestety... Na początek wymiana rozrządu 1200zł, ale to
    norma. Diagnozowanie dpf i regeneracja w sumie wyszło jakieś 3000zł -
    dzięki wspaniałym mechanikom (a mogło być 800zł). Przekładnia
    regenerowana z wymianą 1000zł - jak widać najwyraźniej też
    niepotrzebnie. Przypuszczam, że to może jakaś pierdoła za 100zł, tylko
    weź tu znajdź kogoś, kto trafnie stwierdzi, co to dokładnie jest, bo
    wymiana w ciemno po kolei, to raczej sensu większego nie ma.

    Jak naprawię to rzeczywiście chyba go sprzedam, ale najgorsze jest to,
    że naprawdę lubię to auto...

  • 8. Data: 2016-09-09 16:00:52
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jak naprawię to rzeczywiście chyba go sprzedam, ale najgorsze jest to,
    > że naprawdę lubię to auto...
    kumpel ma takiego. serwisuje go w opel ruda slaska, kanclerz.
    pytalem go kiedys o ten dpf czy nie ma jajec z tym to powiedzial ze
    byla jakas akcja czy cos... w kazdym raie wiedza o tym problemie i potrafia
    to zrobic.
    zadzwon moze tam albo podjedz....
    jak blisko

  • 9. Data: 2016-09-09 16:48:40
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 16:00, abn140 pisze:
> [...]
    > pytalem go kiedys o ten dpf czy nie ma jajec z tym to powiedzial ze
    > byla jakas akcja czy cos... w kazdym raie wiedza o tym problemie i potrafia

    Dzięki, niestety jestem głównie pod Poznaniem, albo w Trójmieście.

    Z dpf byłem w obu ASO Domcar i Szpot - wszystko ok :)

    Z tymi objawami, które opisałem byłem przed wymianą przekładni u Szpota
    i powiedział mi, że "rzeczywiście na zębach coś tam szoruje, ale można
    jeździć" :)

  • 10. Data: 2016-09-09 18:33:44
    Od: "t-1" <t...@t...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał

> [...]
    > ruszania ze skręconymi kołami w lewo (prawie na max) i podczas wjazdu np.

    przegub na półosi.