  • 1. Data: 2017-02-05 20:23:51
    Temat: Jak pod Androidem 7 szybko przesłać zdjęcia do komputera?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Albo mnie coś przyćmiło albo zniknęła opcja wyboru trybu pracy USB. W
    Androidzie 4 bez problemu było można to zrobić przez USB. Po podłączeniu
    telefonu pojawia się komunikat o wybranie trybu pracy USB. W wersji 7
    brak tego pytania. Znalazłem natomiast w Google informację, że trzeba
    najpierw odblokować opcje programistyczne a później w grupie "sieci"
    opcja "wybierz konfigurację USB" wskazać na PTP. Jakoś nie chce mi się
    wierzyć, że nie da się normalnie przesłać zdjęć z telefonu do komputera
    bez korzystania z ukrytych opcji.

    W związku z tym, że przesyłanie zdjęć przez USB jest oldschoolowe mam
    pytanie: czy jest jakiś bardziej współczesny sposób przesyłania dużej
    ilości zdjęć z telefonu na komputer?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-02-05 20:58:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    Przez onedrive np czy googlowskie zdjecia

  • 3. Data: 2017-02-05 23:06:19
    Od: atm <...@v...pl>

    On 05.02.2017 20:23, Marek wrote:
> [...]
    >
    > W związku z tym, że przesyłanie zdjęć przez USB jest oldschoolowe mam
    > pytanie: czy jest jakiś bardziej współczesny sposób przesyłania dużej

    Probowales porady stad?
    http://forums.androidcentral.com/android-7-0-nougat/
    708754-solved-where-mtp-so-i-can-turn.html

  • 4. Data: 2017-02-05 23:23:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W związku z tym, że przesyłanie zdjęć przez USB jest oldschoolowe mam
    > pytanie: czy jest jakiś bardziej współczesny sposób przesyłania dużej
    > ilości zdjęć z telefonu na komputer?

    ftp na telefonie

  • 5. Data: 2017-02-05 23:48:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-05 o 20:58, Kris pisze:
    > Przez onedrive np czy googlowskie zdjecia

    One Drive? To Microsoft przecież. Miałeś na myśli chyba Dysk Google?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-02-06 00:04:03
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 20:23, Marek pisze:

    > W związku z tym, że przesyłanie zdjęć przez USB jest oldschoolowe mam
    > pytanie: czy jest jakiś bardziej współczesny sposób przesyłania dużej
    > ilości zdjęć z telefonu na komputer?

    Airdroid po wifi, es File Explorer po LAN, Google Drive, Sync, Box,
    Mega... ewentualnie włóż kartę SD do kompa :D

  • 7. Data: 2017-02-06 00:12:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-05 o 23:06, atm pisze:

    > Probowales porady stad?
    > http://forums.androidcentral.com/android-7-0-nougat/
    708754-solved-where-mtp-so-i-can-turn.html

    Nie, zresztą zwróć uwagę, że wątek nie został rozwiązany. Ja również
    Nexusa 6p posiadam. Ale ... rozwiązałem problem. Sęk w tym, że opcja
    definiująca działanie USB staje się dostępną dopiero po podłączeniu do
    komputera. Przy zasilaczu jest ukryta. Wystarczy zsunąć ekran w dół i
    tam pojawi się komunikat o ładowaniu z USB. Po kliknięciu mamy wszystkie
    "dawne" opcje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-02-06 00:16:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-06 o 00:04, PlaMa pisze:

    > Airdroid po wifi, es File Explorer po LAN, Google Drive, Sync, Box,
    > Mega... ewentualnie włóż kartę SD do

    Dzięki za poradę. Temat już rozwiązałem znacznie prościej przed chwilą
    :-) Opcje USB stają się dostępne dopiero po podłączeniu do komputera.
    Trenowałem na zasilaczu :-)

    Tak na marginesie SD nie da się wydłubać z Nexusa 6p czy Samsunga S7. Ta
    możliwość wygląda na odchodzącą w przeszłość. A szkoda.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2017-02-06 00:17:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-05 o 20:23, Marek pisze:

    > W związku z tym, że przesyłanie zdjęć przez USB jest oldschoolowe mam
    > pytanie: czy jest jakiś bardziej współczesny sposób przesyłania dużej
    > ilości zdjęć z telefonu na komputer?

    Jest najlepsze bo nikt tego nie podsłucha i nie skopiuje jak przy
    innych opcjach. Jak bardzo chcesz to możesz przez chmurę,
    w 6 co najmniej do dwu mam soft zainstalowany. Ale jeśli idzie
    o szybkość i bezpieczeństwo to najgorsze rozwiązanie.
    Możesz wyjąć kartę pamięci i sczytać ją w kompie, to najszybsze
    i najbezpieczniejsze rozwiązanie.
    Możesz wreszcie zainstalować coś w rodzaju programu FileTransfer
    i zgrać dane przez WiFi. Sporo ludzi preferuje to rozwiązanie.
    Ja radzę tylko przy instalacji wybrać program korzystający z
    protokołu FTP a nie HTTP.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-02-06 00:18:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-05 o 23:23, ToMasz pisze:

    > ftp na telefonie

    Dzięki za info. Jak już kolegom odpisałem, temat jest opanowany :-)
    Opcje konfiguracji USB pojawiają się dopiero po podłączeniu do komputera
    i następnie przeciągnięciu ekranu w dół po odblokowaniu. Trudno było na
    to wpaść.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek