  • 1. Data: 2010-05-30 13:57:57
    Temat: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Pytałem oststnio o montaż uchwytu, lecz teraz mam prośbę o dalsze
    informacje.
    Mam zamontowaną antenę, lecz co dalej, tzn. jak ją ustawić?
    Nie mogę się doszukać takich informacji jak to wszystko do kupu
    zebrać. Czyli
    1. Na jakiej satelicie nadaje Cyfra plus, N, oraz Polsat Cyfrowy.
    2. Czy na antenie mam załozyć konwerter podwójny czy pojedynczy, i od
    czego to zależy co zastosuje?
    3. Jakie są kąty elewacji, konwertera i kąt azymutu anteny?
    4. W jaki sposób ustawić te kąty?
    5. Od czego zacząć zabawę z ustawieniem?

    Może nie jest to proste ale chciałbym spróbować i potrzebuję Waszej
    pomocy.

  • 2. Data: 2010-05-30 14:16:15
    Temat: Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    W dniu 2010-05-30 15:57, slawek7 pisze:
> [...]
    > 3. Jakie są kąty elewacji, konwertera i kąt azymutu anteny?
    > 4. W jaki sposób ustawić te kąty?
    > 5. Od czego zacząć zabawę z ustawieniem?

    http://mpi.pl/new/images/download/n_instrukcja_samoi
    nstalacji_anteny.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    AA

  • 3. Data: 2010-05-30 14:17:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:d28c4a9a-0349-487d-ac9f-519ca8f77332@h37g2000pr
    a.googlegroups.com,
    slawek7 <s...@w...pl> nabazgrał:
    > Cześć.
    (ciap)
    > Mam zamontowaną antenę, lecz co dalej, tzn. jak ją ustawić?
    > Nie mogę się doszukać takich informacji jak to wszystko do kupu
    > zebrać.
    (ciap)
    > Może nie jest to proste ale chciałbym spróbować i potrzebuję Waszej
    > pomocy.

    Raczej umiejetności korzystania z internetu!
    http://www.aval.com.pl/aval,poradnik,12,0,12.html

    --
    Włodek

  • 4. Data: 2010-05-30 14:54:31
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Przepraszam ale oba linki nie działają.
    W sieci nie moge odszukac na jakich satelitach nadają N, Cyfra plus i
    Cyfrowy Polsat?
    Spotkałem tez rysunki, które miały pomylone wschód z zachodem, wiec
    nie mam pewnosci ze rady sa OK.
    A co z konwerterem?

  • 5. Data: 2010-05-30 15:03:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 07:54:31 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

    > Cyfrowy Polsat

    Wklepujemy w Google "cyfrowy polsat" i po chwili mamy:
    http://www.cyfrowypolsat.pl/telewizja-satelitarna/tv
    -sat_instrukcja_montazu.cp
    Czytamy uważnie i stosujemy się do zaleceń.

    Sądzę że u pozostałych nadawców jest podobnie.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-05-30 19:32:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:1de1c91e-3e0b-4da6-ae29-018bc096ff7c@u3g2000prl
    .googlegroups.com,
    slawek7 <s...@w...pl> nabazgrał:
    > Przepraszam ale oba linki nie działają.

    SOA#1 ;-)
    aczkolwiek trochę mulasto działały

    --
    Włodek

  • 7. Data: 2010-05-31 09:46:19
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcoie mi choć taką rzezcz. jeśli mam ustawic antene w kierunku
    13stE na HotBirda to patrząc na południe tak jak antena w którą stonę
    mam obrócić w lewo czy prawo?

  • 8. Data: 2010-05-31 10:19:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 31 May 2010 02:46:19 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

    > jeśli mam ustawic antene w kierunku
    > 13stE na HotBirda to patrząc na południe tak jak antena w którą stonę
    > mam obrócić w lewo czy prawo?

    Chłopie, 13st to jest pozycja satelity względem południka zerowego.
    Pamietasz, na geografii uczyli w 7 klasie co to jest. A ty mieszkasz w
    Polsce, i wszystkie możliwe lokalizacje anteny będą skierowane ku zachodowi
    o kąt mierzony od południa i podany w tabeli na linku który ci podałem
    wcześniej. W jakim mieście jesteś?
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2010-05-31 10:31:26
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Ty to lubisz pytac, nie czytac.

    Przeciez bylo niedawno:

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
    http://www.dishpointer.com/

    [Kalkulator azymutu i elewacji]
    http://satlex.de/pl/azel_calc.html

    [Kalkulator kąta elewacji przeszkody]
    http://satlex.de/pl/elobst_calc.html

    [Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml

    Jak znam zycie to wywiercisz dziury prosto na drzewo.

    Daj zarobic specjaliscie !!!

    Pzdr.J.P.
    _________

  • 10. Data: 2010-05-31 10:53:10
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 31 May 2010, Jacek Maciejewski wrote:

    | Dnia Mon, 31 May 2010 02:46:19 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):
    |
    | W jakim mieście jesteś?

    Toz to widac - Slawek G. ze Szczecina.

    Ma tu:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    wszystko domyslnie ustawione dla Szczecina.

    Azymut 2 stopnie na zachod (od poludnia), elewacja 29 stopni,
    slonce wskazuje kierunek HB o godz. 13:04 i jest dwa razy
    wyzej niz HB.

    Pzdr.J.P.

    ps
    nie instaluje anten sat