  • 61. Data: 2013-03-09 10:18:44
    Temat: Re: Jak przenieść RAID 0 ?
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-03-09 10:00, Marek pisze:
    > Uzupełnię moją wypowiedź:
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji, w której awaria systemu będzie równoznaczna
    > z utratą danych na dysku RAID0 zorganizowanym jako striped volume. W
    > ciągu pół roku miałem już 2 awarie wymagające postawienia systemu od
    > zera (W8).

    A jakbys postawil win 8 wyposazyl powiedzmy bazowo, zrobil sobie ta
    partycje stripped i zrobil backup systemu np. Acronic True Image Home to
    mysle ze w razoe padu po odtworzeniu Windows by nie zauwazyl ze byl
    przywracany - nie jako stawiany od nowa

    Krzysiek

  • 62. Data: 2013-03-09 15:00:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-09 10:18, Tasiorsa pisze:
> [...]
    > partycje stripped i zrobil backup systemu np. Acronic True Image Home to
    > mysle ze w razoe padu po odtworzeniu Windows by nie zauwazyl ze byl

    Tzn mi chodzi o to, że system ma być na innym dysku (SSD) a dane na RAID
    0. Wtedy gdy padnie system, to dane pozostaną nietknięte. Obawiam się,
    że przy RAIDzie software'owym padnięcie systemu na jednym dysku oznacza
    utratę danych na innych. Owszem, robię kopię bezpieczeństwa na dysku
    sieciowym ale przywracanie danych trwa wieki. A padliwość systemu jest
    spora... W sumie 2 czy 3 razy w ciągu pół roku mi się to przytrafiło.

    Tak na marginesie - nawet wolę unikać przywracania systemu z backupu
    gdyż zawsze jest tak, że system postawiony od nowa pracuje sprawniej.
    Niektórzy podważają ten fakt niczym nie popierając go. Tymczasem
    przedwczoraj dokonałem pomiarów. Reinstalowałem nie najnowszy komputer
    na XP, na którym nie instaluje się żadnych programów - zawsze ta sama
    aplikacja księgowa pracuje na nim i nic więcej. No i czas uruchamiania
    się systemu sięgał 10 minut, po reinstalacji ok. 1 min. Robiłem to już
    wielokrotnie z takim samym efektem.

    Marek

  • 63. Data: 2013-03-09 15:31:06
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-09 15:00, Marek pisze:
    > się systemu sięgał 10 minut, po reinstalacji ok. 1 min. Robiłem to już
    > wielokrotnie z takim samym efektem.

    Próbowałeś kiedyś xbootmgr?

    --
    marfi

  • 64. Data: 2013-03-09 20:11:49
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    >Czy procedura opisana tu:
    >http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732422
    .aspx#BKMK_WINUI

    >pozwoli mi na zbudowanie RAID0 z 2 dysków?

    Tak. Striped volume to inna nazwa raid0.

    > Jeśli tak, to czy po reinstalacji Windows jestem w stanie uzyskać dostęp
    > do danych? Wolałbym uniknąć ryzyka utraty danych podczas takiej
    > operacji...

    W maszynie wirtualnej WinPE z Windows 7 widzi normalnie zawartość woluminu
    rozłożonego utworzonego przez XP. Zakładam więc że zainstalowany Windows,
    który obsługuje dyski dynamiczne i jest minimum w tej samej wersji co
    system, który utworzył wolumin, będzie także widział.

    --
    Piotr Borkowski

  • 65. Data: 2013-03-10 14:47:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-09 15:31, marfi pisze:

    > Próbowałeś kiedyś xbootmgr?

    Nigdy nie bawiłem się w softwareowy RAID. Dlatego właśnie podpytuję w co
    wejść warto.

    Marek

  • 66. Data: 2013-03-10 15:00:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-09 20:11, Piotr B. (pb2004) pisze:

> [...]
    > tej samej wersji co system, który utworzył wolumin, będzie także widział.

    Reasumując: pada mi dysk C z systemem. Wkładam nowy dysk, instaluję
    system. Volumin poprzednio (przed upadkiem) zdefiniowany jako striped na
    dwóch innych dyskach będzie automatycznie widoczny jak zwykły dysk z
    poprzednio zapisanymi danymi? Nie muszę wykonywać żadnych dodatkowych
    czynności?

    Marek

  • 67. Data: 2013-03-10 17:46:39
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-10 15:00, Marek pisze:

    "Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

    Niestety z uwagi na architekture płyty nie może mieć pan zdefiniowanego
    macierza i równoczesnie używać pojedyńczego dysku na tym samym
    kontrolerze."

    Nie byłbym tego taki pewny. Jak pisałem - na M4A77TP PRO to działa i
    nie sądzę by na 990FX z podobnym SB AMD950 to zepsuli. Co do supportu
    Asusa - oni tego nie sprawdzają w praktyce, tylko mają jakąś tam bazę
    odpowiedzi i wklejają najbezpieczniejszą - jak nie mają 100% pewności to
    z definicji "nie da się" (kiedyś męczyłem support asusa o raid na mojej
    mobo i też pisali że się nie da, a rzeczywistość jednak co innego
    skazuje). Jak masz czas na testy testy i teraz z konieczności
    zbackupowane dane to sam sprawdź.

> [...]
    > dwóch innych dyskach będzie automatycznie widoczny jak zwykły dysk z
    > poprzednio zapisanymi danymi? Nie muszę wykonywać żadnych dodatkowych

    Jak masz SSD bootowalny to nie widzę problemu, zwłaszcza mając jego
    backup by zachować UUID dla wolumenu itp. No chyba że MS już kompletnie
    oszalał i wykosił tą funkcjonalność w Win8 o którym piszesz (majstrowali
    tam przy pulach dyskowych). Kolejny powód by trzymać się od Win8 z
    daleka do kiedy można.

    --
    /MB

  • 68. Data: 2013-03-10 19:42:09
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

> [...]
    >innych dyskach będzie automatycznie widoczny jak zwykły dysk z poprzednio
    >zapisanymi danymi? Nie muszę wykonywać żadnych dodatkowych czynności?

    Prawdopodobnie dyski z woluminem będą oznaczone jako foreign[1]. Wtedy z
    menu kontekstowego tak oznaczonego dysku w diskmgmt.msc będziesz musiał
    wybrać Import Foreign Disks[1].

    1. nie wiem jak to jest przetłumaczone w polskiej wersji systemu.
    --
    Piotr Borkowski

  • 69. Data: 2013-03-11 00:01:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-10 19:42, Piotr B. (pb2004) pisze:
> [...]
    > wybrać Import Foreign Disks[1].
    >
    > 1. nie wiem jak to jest przetłumaczone w polskiej wersji systemu.

    A tak, już się spotkałem z czymś takim wcześniej. Wiem o co chodzi.
    Dziękuję :-)

    Marek