  • 11. Data: 2010-10-23 20:23:37
    Temat: Re: Jak sobie poradzić z krajowym zerem?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-21 20:35, Krzysztof Dermont pisze:

    > Kojarzysz takie urządzenie jak NT ?
    > Jeżeli jest to Aethra z nowym softem to zera można się pozbyć samodzielnie.
    > W ISDN-ie jest tak, że na portach a/b to NT dostawia zero.

    Dziękuję za przypomnienie, już dawno tam nie
    zaglądałem, do NT znaczy. Jeśli jest tak jak
    piszesz, to poprawię na a/b. Problem jednak w tym,
    że mam dwa aparaty, jeden na a/b, drugi całkiem
    cyfrowy ISDN, Eurit40. I w obu mi zero dostawia.
    Ale poszukam, jak już mi kierunek podpowiedziałeś.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 12. Data: 2010-10-24 11:20:18
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-22 15:57, telcol pisze:
    > (...) W większości tanich telefonów oferowanych
    > w kraju wartość 0 jest kojarzona na stałe z ToN = "national". Nieliczne
    > dopuszczały regulacje użytkownika z menu sterującego.
    > Molestowanie operatora pozostanie bezskuteczne

    To kiepska sprawa. Co prawda mój telefon ISDN
    eurit40 nie jest tani, ale nie widzę w nim
    sposobu na uniknięcie zera. Czyli jest to kalectwo
    dozgonne, wynikłe z niemożności ewoluowania
    sprzętowo-softwarowego. Czyli trzeba mi się z tym
    pogodzić...

    Jan

  • 13. Data: 2010-10-24 13:16:46
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

    Jan pisze:

> [...]
    > cyfrowy ISDN, Eurit40. I w obu mi zero dostawia.
    > Ale poszukam, jak już mi kierunek podpowiedziałeś.

    Poszukaj na pl.misc.telefonia.isdn watku : zły format CLIP'a na linii
    ISDN. Jest tam gotowe rozwiązanie dla NT Aethra i kilku Euritów m in 25
    i 133.
    W Euricie 40 mozesz pokombinować z funkcją:
    Setting/Miscellaneous/PABX/telecom system

    pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 14. Data: 2010-10-24 13:48:38
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    Jan pisze:

> [...]
    > sposobu na uniknięcie zera. Czyli jest to kalectwo
    > dozgonne, wynikłe z niemożności ewoluowania
    > sprzętowo-softwarowego. Czyli trzeba mi się z tym

    a na stronie producenta/importera nie ma nowego softu??
    moż eda sie wgrać przez serwis??

  • 15. Data: 2010-10-25 18:17:21
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-24 15:16, Krzysztof Dermont pisze:
    (...)
    > Poszukaj na pl.misc.telefonia.isdn watku : zły format CLIP'a na linii
    > ISDN. Jest tam gotowe rozwiązanie dla NT Aethra i kilku Euritów m in 25
    > i 133.
    (...)

    Sprawdziłem, znalazłem, zastosowałem i działa!
    Przynajmniej w Euricie 40. Teraz szukam sposobu
    na a/b.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 16. Data: 2010-10-25 18:22:46
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-24 15:48, ziolko pisze:
    (...)
    > a na stronie producenta/importera nie ma nowego softu??
    > moż eda sie wgrać przez serwis??

    Nie udało mi się znaleźć rozwiązania na stronie producenta.
    Ale dobrzy (także w swoim fachu) ludzie mi donieśli, jak to
    się robi. Jest o tym na grupie ISDNowej. I już wykonałem
    konfigurację dla aparatu ISDNowego Eurit40. Teraz przymierzam
    się do konfiguracji NT1 plus, tak żeby i w aparacie analogowym
    usunąć dodawanie zera początkowego. Liczę na t5o, że to koniec
    niespodzianek.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 17. Data: 2010-10-27 22:20:10
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Znawcy telefonii,
    >
    > Proszę o podpowiedź, jak sprawić, żeby dało się oddzwaniać
    > na numer zaprezentowany na wyświetlaczu aparatu.

    Nie wiem... może cię naprowadzi...
    W moim Unidenie można zdefiniować kierunek lokalny, wtedy numer
    prezentuje się bez niego. Zobacz, czy masz w menu możność takiej
    definicji...? Jako tenże kierunek oczywiście, początkowe zero. Gorzej z
    numerem międzynarodowym - z 2 zer jedno będzie obcięte...

    --
    ((o))
    ((+))

  • 18. Data: 2010-10-28 12:33:49
    Od: Jan <k...@p...com>

    W dniu 10/28/10 00:20, Araneus Diadematus pisze:

> [...]
    > definicji...? Jako tenże kierunek oczywiście, początkowe zero. Gorzej z
    > numerem międzynarodowym - z 2 zer jedno będzie obcięte...

    Już problem rozwiązałem. Dzięki znawcom ISDNu.
    A co obcinania zer, to podobno działa inaczej.
    Podobno nie ma obcinania, natomiast jest dodawanie
    zera lub nie. Jeśli tak jest, to mogę być spokojny.
    Moje aparaty i oraz NT już mi nie dodadzą zera.

    Pozdrawiam,

    Jan

  • 19. Data: 2010-10-28 14:14:54
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Paź, 14:33, Jan pisze...

    > Już problem rozwiązałem. Dzięki znawcom ISDNu.
    > A co obcinania zer, to podobno działa inaczej.
    > Podobno nie ma obcinania, natomiast jest dodawanie
    > zera lub nie. Jeśli tak jest, to mogę być spokojny.

    bo kiedyś obcinało się (identyfikacja z zerem)
    a teraz ewentualnie dodaje się, gdy ktoś potrzebuje
    (identyfikacja bez zera) i to jest ten postęp :)

    Ircys

  • 20. Data: 2010-10-28 20:31:06
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    > Moje aparaty i oraz NT już mi nie dodadzą zera.

    No to świetnie, że już gra!

    > Pozdrawiam,

    Również!

    --