  • 1. Data: 2004-08-17 19:07:00
    Temat: Jak sprawdzic czy mam zewnetrzne IP?
    Od: "FiR" <f...@o...pl>

    Witam,
    Jak sprawdzic czy mam zewnetrzne IP? Moj dstawca netu podniosl oplaty bo
    wprowadzone jest zewnetrzne IP... a np eMULE laczy mi sie nadal z lowID - czyli
    nie mam jednak zewnetrznego... :/ Jak sprawdzic w inny sposob, zeby si upewnic,
    ze mam zewnetrzne... :/
    Pozdrawiam,
    FiR

  • 2. Data: 2004-08-17 19:15:26
    Temat: Re: Jak sprawdzic czy mam zewnetrzne IP?
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    FiR w <1...@n...onet.pl> zeznal:
> [...]
    > nie mam jednak zewnetrznego... :/ Jak sprawdzic w inny sposob, zeby si upewnic,

    ifconfig eth0
    winipcfg
    ipconfig /all

    i sprawdzasz jakie masz ip. jesli z klas nei routowalnych w internecie czyli np
    10.0.0.0/8 to masz wewnetrzne, w przeciwnym masz ip z puli 'publicznej'

    --
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz,
    budujesz, a potem... modlisz się

  • 3. Data: 2004-08-17 19:29:00
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał(a):

    > i sprawdzasz jakie masz ip. jesli z klas nei routowalnych w internecie czyli np
    > 10.0.0.0/8 to masz wewnetrzne, w przeciwnym masz ip z puli 'publicznej'

    1) a jesli jest binat?
    2) a jesli ISP do najmadrzejszych nie nalezy i uzywa za NATem adresow
    z innej puli niz okreslonej w RFC 1918?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 4. Data: 2004-08-17 19:35:49
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Przemyslaw Frasunek w <8...@l...freebsd.lublin.pl> zeznal:

    > 1) a jesli jest binat?

    sprawdzic ip np tu: http://tonid.net/ip/
    odpalic sobie np. apache'a i niech jakis znajomy sprobuje wejsc przez przegladarke
    na ip uzskane ze stronki.
    Mozna tez odpalic usluge na jakims dziwnym wysokim procie i z zewnatrz zobaczyc
    czy da sie z nia placzyc

    > 2) a jesli ISP do najmadrzejszych nie nalezy i uzywa za NATem adresow
    > z innej puli niz okreslonej w RFC 1918?

    hm.. na to juz nie ma rady ;-)

    --
    Panie, zainstalowałem Windows...
    - Tak?

  • 5. Data: 2004-08-18 06:32:09
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    Marcin Kowalczyk wrote:

    > sprawdzic ip np tu: http://tonid.net/ip/
    > odpalic sobie np. apache'a i niech jakis znajomy sprobuje wejsc przez
    > przegladarke na ip uzskane ze stronki.

    Jeśli ISP stosuje przeźroczyste proxy, zobaczy adres tego proxy. Ale
    spróbować można, ten skrypt powinien poinformować o tym, czy zapytanie
    przyszło z serwera proxy.

    W celu sprawdzenia IP można też zalogować się na serwer ftp
    sunsite.icm.edu.pl i poczytać informacje powitalne.

    BiNAT nie przeszkadza eMule'owi - także stawiam na to, że ISP _jeszcze_ nie
    uaktywnił tych IP.

  • 6. Data: 2004-08-18 06:44:53
    Od: Krzysztof Krych <s...@b...eu.org>

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 19:15:26 +0000, Marcin Kowalczyk napisal(a):

    > i sprawdzasz jakie masz ip. jesli z klas nei routowalnych w internecie czyli np
    > 10.0.0.0/8 to masz wewnetrzne, w przeciwnym masz ip z puli 'publicznej'
    jak to "nie routowalne"? to IP dziela sie na routowalne i nie routowalne?
    myslalem ze na pule publiczne i prywatne (przynajmniej w tym przypadku).
    --
    Krzysztof Krych

  • 7. Data: 2004-08-18 10:40:45
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Krzysztof Krych w <p...@b...eu.org> zeznal:
    > jak to "nie routowalne"? to IP dziela sie na routowalne i nie routowalne?
    > myslalem ze na pule publiczne i prywatne (przynajmniej w tym przypadku).

    czy ip podane w RFC do uzytku sa routowane w internecie? Nie sa, dlatego sa roznie
    nazywane - wlasnie publiczne/prywatne, zewnetrzne/wewnetrzne,
    routowalne/nieroutowalne
    i jeszcze z paroma innymi okresleniami sie spotkalem

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 8. Data: 2004-08-18 10:58:44
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004 10:40:45 +0000 (UTC), Marcin Kowalczyk
    <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> wrote:

> [...]
    routowalne/nieroutowalne
    >i jeszcze z paroma innymi okresleniami sie spotkalem

    ...ale wyłącznie "prywatne" jest określeniem poprawnym. Bo routowaLne to one
    są, ba, tu i ówdzie nawet są routowane.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 9. Data: 2004-08-18 11:19:15
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Szymon Sokół w <c...@s...hell.pl> zeznal:

    > ...ale wyłącznie "prywatne" jest określeniem poprawnym. Bo routowaLne to one
    > są, ba, tu i ówdzie nawet są routowane.

    Zgadzam sie ze gdzieniegdzie 'prywatne' sa routowane, np. u mnie:

    kowalma@eniac:~$ mtr --report gual.pl -n
    HOST: eniac Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
    1. 80.48.184.9 0.0% 10 0.2 0.2 0.2 0.6 0.1
    2. 10.10.0.17 0.0% 10 0.5 0.5 0.3 1.1 0.2
    3. 172.20.21.20 0.0% 10 3.4 4.5 2.2 14.7 4.4
    4. 80.55.222.198 0.0% 10 2.7 3.3 2.3 8.6 2.0

  • 10. Data: 2004-08-18 15:55:41
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 17 Aug 2004 19:35:49 +0000 (UTC),
    Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> screamed:
    > sprawdzic ip np tu: http://tonid.net/ip/

    Bądź http://www.whatismyip.com/

    Artur

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | AMP29-RIPE