  • 1. Data: 2012-05-13 20:39:27
    Temat: Jak sprawdzić powierzchniowy kondensator na płycie głównej z laptopa? ;-)
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Witam,
    Na wstępie - nie mam za dużo doświadczenia - lutować umiem, ale brakuje
    mi podstaw... Więc może pytanie dość banalne:
    - jak sprawdzić kondensator na płycie głównej ('powierzchniowy').

    O co chodzi... Mam uszkodzonego laptopa (Dell M1330) i wszelkie objawy
    (wg. internetu), że mógł paść kondensator oznaczony jako 'C10' (jest
    zwarty). Doszukałem się w internecie, że to 10uF. Jak to sprawdzić,
    czy jakimś prostym Chińskim miernikiem z allegro to zmierzę? czy przy
    tej wartości (10uF) bez możliwości demontażu mam możliwość coś
    sprawdzić? Zwarcie, albo te 10uF? Jakbym chociaz wiedział, że jest
    rzeczywiście zwarty, to bym chamsko go wyłupał z MB i wlutował zwykłego
    nóżkowego, ma szansę to zadziałać?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-05-13 21:47:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik DooMiniK napisał:
> [...]
    > sprawdzić? Zwarcie, albo te 10uF? Jakbym chociaz wiedział, że jest
    > rzeczywiście zwarty, to bym chamsko go wyłupał z MB i wlutował zwykłego

    Jeżeli jest zwarty to nie zmierzysz jego pojemności, wylutuj go, sprawdź
    czy laptop działa, jeśli działa wstaw tam kondensator ceramiczny 10u
    prawdopodobnie na 25V

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-05-13 22:07:33
    Temat: Re: Jak sprawdzic powierzchniowy kondensator na plycie glównej z laptopa? ;-)
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "DooMiniK" <b...@p...pl> schrieb
    > O co chodzi... Mam uszkodzonego laptopa (Dell M1330) i wszelkie objawy
    > (wg. internetu), ze mógl pasc kondensator oznaczony jako 'C10' (jest
    > zwarty).

    Wlaczyc laptopa i sprawdzic czy sie grzeje.

    mw

  • 4. Data: 2012-05-13 22:10:06
    Temat: Re: Jak sprawdzic powierzchniowy kondensator na plycie gl?wnej z laptopa? ;-)
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 13/05/2012 21:07, mw158979 wrote:
    > "DooMiniK"<b...@p...pl> schrieb
    >
    > Wlaczyc laptopa i sprawdzic czy sie grzeje.

    No już myślałem o poszukaniu pirometru; objaw jest dość wkurzający
    i włączyć go będzie ciężko. Model ma ten taki przypadłość:

    - zasilacz ma wmontowaną diodę LED (świeci ona, gdy zasilacz jest
    podłączony do prądu),
    - podłączenie zasilacza do laptopa
    - naciśnięcie przycisku START - dioda gaśnie (czyli wg. mnie reaguje
    na jakieś zwarcie).
    - na baterii też się nie uruchamia (bateria naładowana).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-05-13 22:28:25
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-13 22:10, DooMiniK pisze:

> [...]
    > na jakieś zwarcie).
    > - na baterii też się nie uruchamia (bateria naładowana).

    Mozesz byc pewien ze to nie kondonsator jest przyczyna, popros kogos kto
    sie zna o pomoc bo w ten sposob to najwyzej rozlozysz go calkiem na lopatki.

  • 6. Data: 2012-05-13 22:49:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Kasa przyjmie napisał:
    [..]
    > Mozesz byc pewien ze to nie kondonsator jest przyczyna, popros kogos kto
    > sie zna o pomoc bo w ten sposob to najwyzej rozlozysz go calkiem na
    > lopatki.

    Nie bądź taki pewny, zwarte kondensatory SMD w przetwornicach wymieniam
    przynajmniej raz w tygodniu. Co prawda nie w laptopach ale nie o to chodzi.

  • 7. Data: 2012-05-13 22:58:56
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-13 22:49, AlexY pisze:
> [...]
    > przynajmniej raz w tygodniu. Co prawda nie w laptopach ale nie o to chodzi.

    Tantalowe 10u ?

  • 8. Data: 2012-05-13 23:31:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Tantalowe 10u ?

    Nie wiem, nie wnikam, raczej nie, dokumentacja nie wspomina o ich
    polaryzacji, a producenci traktują wszystko jako top secret i dają
    niezbędną ilość informacji.

  • 9. Data: 2012-05-14 19:22:23
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 13/05/2012 21:28, Kasa przyjmie wrote:

    > Mozesz byc pewien ze to nie kondonsator jest przyczyna, popros kogos kto
    > sie zna o pomoc bo w ten sposob to najwyzej rozlozysz go calkiem na
    > lopatki.

    'Podobno' to standard w tej MB - przegrzewające się GPU ciągnie za sobą
    podobno właśnie ten kondensator i 99% naprawy tej MB polega na wymianie
    tego kondensatora... Jak będę miał czas to sprawdzę, dzięki za pomoc!

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel