  • 1. Data: 2018-09-05 09:57:21
    Temat: Jak tam unijne odkurzacze?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Testował ktoś już może te osłabione mocowo ssaki?
    Ponoć producenci deklarują, że dzięki nowym rozwiązaniom
    technologicznym egzemplarze 800-watowe ssają tak samo
    jak te dawne co miały 1800W ;)

    L.

  • 2. Data: 2018-09-05 11:15:02
    Temat: Re: Jak tam unijne odkurzacze?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2018 o 09:57, Lisciasty pisze:
    > Testował ktoś już może te osłabione mocowo ssaki?
    > Ponoć producenci deklarują, że dzięki nowym rozwiązaniom
    > technologicznym egzemplarze 800-watowe ssają tak samo
    > jak te dawne co miały 1800W ;)
    Ja kupiłem w tym roku odkurzacz (niemiecki), gdzie producent podaje:
    Moc silnika Watt IEC/max: 1400 / 1700
    Liczba stopni dmuchawy: 1
    Max. Podciśnienie robocze: 280 mbar

    Nie wiem, jak się ta moc ma do ograniczeń wprowadzonych przez mędrców z
    Ujni, ale ten ciągnie dobrze. W porównaniu do starego Zelmera 2200W nie
    widzę rożnicy.

    Co do deklaracji, to ja bym w to wierzył w stopniu takim, jak wierzę w
    napis na boomboxie zasilanym na 6 baterii R20, że ma moc 800W PMPO.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-09-05 13:57:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Testował ktoś już może te osłabione mocowo ssaki?
    > Ponoć producenci deklarują, że dzięki nowym rozwiązaniom
    > technologicznym egzemplarze 800-watowe ssają tak samo
    > jak te dawne co miały 1800W ;)

    Chyba starym rozwiązaniom. Nie ma powodu, by nawet 400-watowy
    ssał jak trzeba. Warto zauważyć, że gdyby moc 1,8 kW zamienić
    na ciąg (powietrza) ze sprawnością typową w lotnictwie, to
    przy typowej masie startowej odkurzacza, mógłby on wykonać
    pionowy start.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-09-05 14:05:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > na ciąg (powietrza) ze sprawnością typową w lotnictwie, to
    > przy typowej masie startowej odkurzacza, mógłby on wykonać

    I tak jest! :-)
    https://youtu.be/5__qSK0PTQA?t=1m38s

    Robert

  • 5. Data: 2018-09-05 20:19:50
    Od: rry <m...@g...pl>

> [...]
    > na ciąg (powietrza) ze sprawnością typową w lotnictwie, to
    > przy typowej masie startowej odkurzacza, mógłby on wykonać

    Nie znam się na tym zupełnie, ale czy nie jest tak, że za ssanie
    odpowiada inna siła niż za latanie?

    --
    rry

  • 6. Data: 2018-09-05 22:13:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 20:19, rry pisze:

    > Nie znam się na tym zupełnie, ale czy nie jest tak, że za ssanie
    > odpowiada inna siła niż za latanie?

    Siła jest podobna, tylko jej wartość inna.
    Ssać można tylko ok. 1kG/cm2, dmuchać dowolnie dużo.

  • 7. Data: 2018-09-06 03:37:58
    Od: 4...@g...com

    Zaraz mina dwa lata jak uzywam zamiatarki o mocy 18W. Tyle napisali na nalepce. Przez
    systematycznosc, nie meczenie sie i nie nudzenie sie sprzataniem zamiatarka bije na
    glowe wszystkie odkurzacze.

  • 8. Data: 2018-09-06 08:05:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 22:13, t-1 pisze:

    > Siła jest podobna, tylko jej wartość inna.
    > Ssać można tylko ok. 1kG/cm2, dmuchać dowolnie dużo.

    Siła w napędzie odrzutowym nie bierze się z ciśnienia, a ze zmiany pędu
    strumienia gazu (pęd na wlocie jest mniejszy niż na wylocie).

    Ciśnienie natomiast jest ważne przy podparciu poduszkowca, którego napęd
    jest realizowany zwykle osobnym wentylatorem.

    WM

  • 9. Data: 2018-09-07 16:52:53
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 05.09.2018 o 09:57, Lisciasty pisze:
    > Testował ktoś już może te osłabione mocowo ssaki?

    Kupiony 2 miesiące temu Easy Go EEG44IGM 750 W przysysa się końcówką do
    dywanu już gdzieś przy połowie mocy. Poprzedni o mocy 1800 W OIDP tego
    nie potrafił.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 10. Data: 2018-09-08 05:20:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-07, Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> wrote:

    > Kupiony 2 miesiące temu Easy Go EEG44IGM 750 W przysysa się końcówką do
    > dywanu już gdzieś przy połowie mocy. Poprzedni o mocy 1800 W OIDP tego
    > nie potrafił.

    A ja, dla odmiany, mam 2kW odkurz Boscha, który ssie tak epicko, że
    momentami spokojnie wyciąga -5 atm. Niestety, ssie tak w angielskim
    rozumieniu tego słowa.

    --
    Marcin