    From: "Robbo" <n...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak to jest z bezpieczeństwem danych w EEPROM w ATmega?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 18:13:35 +0100

    Witam,

    Od zdaje się 5-6 lat dostarczam producentowi
    maszyn sterownik oparty na Atmel AVR ATmega32.
    Czasem też robiłem coś na ATmega8.
    Dawno to już było, gdy tworzyłem oprogramowanie.
    Jednak pamiętam, ze działy sie wtedy dziwne rzeczy
    z danymi zapisanymi w pamięci EEPROM.
    Gdzieś wyczytałem, że pierwsza komórka EEPROM
    w ATmega8 czasem zmieniała swoją wartość.
    Mogło być coś w tym, bo pamiętam, że jedno
    z urządzeń, które miało jakiś bajt konfiguracyjny
    pod zerowym adresem EEPROM w ATmega8
    potrafiło podawać inną wartość tej komórki, niż
    początkowo zapisana.
    Z kolei w ATmega32 wykorzystywałem kilkadziesiąt
    komórek pamięci. Pamiętam, że urządzenie też
    potrafiło zmienić parametry.
    Z tego względu zrobiłem tak, że każda wartość
    była zapisywana nawet w 10 miejscach pamięci.
    Następnie odczytywałem je wszystkie, a jako
    wartość właściwą brałem tę, która występowała
    więcej niż w połowie komórek; komórki o błędnych
    wartościach nadpisywałem tą właściwą.
    Teraz mam potrzebę skorzystać z większej
    ilości pamięci EEPROM i przydałoby się zrezygnować
    z kopii parametrów.
    Jak obecnie wygląda sprawa z pamięcią EEPROM
    w ATmega? Czy można na niej polegać?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo